Har fått hem ett brev från transportstyrelsen där jag får lämna mitt yttrande i en fråga gällande
omprövning av körkort.
Händelsen: Svängde över en heldragen linje precis när polisen kom. De stannade mig och jag fick blåsa. Av nån anledning tykcte polisen att det luktade cannabis i min bil. Jag hade lite på mig och tog fram det, påföljden blev såklart innehav. Därefter fick jag lämna blodprov samt svara på en del frågor i förhör.
Min historia till polisen: Hade grava sömnsvårigheter under lång tid (1 år), till slut fick jag nog och rökte lite cannabis ett par kvällar under två veckor, senaste gången var för 3 dagar sedan. (sömnsvårigheter pga föräldrar som genomgått en brutal skilsmässa, nära vän som är döende i cancer, mormor fick hjärtinfarkt)
Efter gripandet fick jag kontakt med en läkare som skrev ut svaga antidepressiva som hjälper mig med sömn och aptit (som jag innan använde cannabis till), går även hos psykolog för att berabeta allt som hänt.
Min fråga är nu vad ska jag skriva? Jag har slutat helt med cannabis nu, det var inga problem. Dock känns inte min historia som jag angav till polisen vid tidigare tillfälle särskilt smart, de kan ju tro att jag har lätt att falla tillbaka igen om jag blir deprimerad? Kan jag ändra min historia, kommer de läsa den från polisen + den jag ska skriva nu? Är det bra om jag skickar med intyg från vårdcentral om att jag varit där samt intyg att jag går hos psykolog osv om jag kör på samma story?
Tacksam för hjälp