Citat:
Ursprungligen postat av
Flayer
Jag vet en viktig sticking point jag hade när jag var newb i början som tog mig till ett nytt steg. Som du säger så dör du ofta när du är agressiv. Jag tror faktist att jag är mer aggressiv än vad du är när jag spelar. Men jag dör aldrig, jag förlorar aldrig hp. Anledningen är att jag vet alltid vad jag gör. Jag skapade en princip till mig själv när jag var newb och det var. Ska jag göra något, ska jag ta en risk. Så ska jag veta VAD jag gör, HUR jag gör och VARFÖR jag gör. Jag ställer mig själv frågan:
Om jag gör det här, kommer jag att klara mig? kommer det gå bra? Om jag tänker: Jag vet inte, kanske kanske inte. Det kanske funkar, men det kanske inte funkar. Gör det inte då. För då vet du inte "vad,när,hur,varför". Oftast så tänker folk att "det kanske går, jag måste chansa". Och så kör dom och crash an burn. Och säger att dom är agressiva men det funkar inte. Det är inte att vara agressiv det är att vara suicidal om du förstår. Om jag ställer mig frågan och tänker att "det kanske går men kanske inte". Då gör jag det inte, då tänker jag om tills jag kommer upp med en ny plan och frågar mig själv igen. Kommer det här funka? Då säger mitt huvud, jag det kommer med största sannolikhet funka. Då kör jag på den istället. Folk gör det misstaget att dom alltid ska gå med sin första tanke som är osäker. Kom på 3 olika planer, eller 10 olika. Vilken fråga får du bäst svar utav? När jag kunde tänka på det sättet och verkligen skita i att försöka trots att man är osäker det vår då jag kom till ett nytt steg. En consistency. Vilket gjorde att allting åkte rakt upp, för jag dog aldrig längre. Survival raten åkte upp till 80+% avg dmg per games 5000-6000 osv. Under en session med 50 matcher så ligger den sämsta matchen på 3500. Så om man eliminerar dom där 1000 dmg matcherna så kommer man höja allting så otroligt mycket. För även ifall du gör 10k dmg ibland osv så kommer du fortfarande åka ner pga dina 0-1000 dmg matcher. Men om du aldrig kommer under tex 3500 så kmr average dmg fortfarande vara hög. Och det gäller allt, winratio, kills, spot, dmg. Sålänge du eliminerar dina skit matcher så kommer du average att åka upp. Det är consistency som gör en spelare bra, att ALLTID kunna prestera oavsätt förutsättningar.
Nu är det svårt att ta sig till absoluta toppen. Men om du börjar tänka i rätt banor så kommer du kunna improova ditt game avsevärt.
Sluta klaga, bli helt klagfri. Detta är det viktigaste du kan göra, och om du inte kan komma över det så kommer du inte improova. Du MÅSTE sluta klaga TOTALT. Absolut noll tollerans på klaghet.
Consistency är det som gör en spelare bra. En person som ALDRIG gör fel eller misstag, det är det som skiljer en bra ifrån en inte så bra spelare.
Spela schack med kartan. Kolla på vilka kort dealern har gett dig, har du dåliga kort kan du kanske inte gå all in eller reraisa.
Kommer det gå eller inte? tvekar du så förmodligen inte. Man måste göra misstagen för att lära sig, men du har nästan 13k matcher du har redan gjort alla misstag, sluta göra dom. Tänk upp flera planer.
Never trade HP. Ditt hp är viktigast utav allas, även dom som är bättre än dig.
Du ska vara personen i fronten, som gör allt, som tar initiativ och som spottar. Det är då du vinner, för du är bäst. Men du kan enbart göra det ifall du inte bryter mot regel #4 och #5.
Börja få in mindsettet det är då du lär dig. För 99.9% av alla spelare har tunnelseende. Kolla på en replay om dagen där du 100% kollar på kartan och försöker spela schack.
Spela i platoon med bättre folk. Observera hur dom klagar, vad klagar dom på? Observera hur jävla patetiskt och löjligt det är att dom klagar och hur jävla fel dom har. Inse vikten av att aldrig klaga.
Det finns så otroligt mkt mer och lära och ingame saker. Men det bästa sättet att lära sig är att spela med någon som är bättre också. Tyvärr hade inte jag den möjligheten, så jag fick lära mig det mesta själv genom att analysera och hard fucking work. Hoppas att det kan ge dig en riktlinje och ett nytt sätt att tänka.
Open your mind, proud like a god dont pretend to be blind.
Tack för dina tips. Det uppskattas.
Var beredd att avskriva dig som någon slags positivistisk självhjälpshoax.

Och jag tror inte alla dina tips fungerar som någon slags generell mall, ungefär som att alla inte kan bli den nya Zlatan genom att träna 10.000 timmar fotboll i ungdomen. Att ha inställningen till att "jag är bäst" är väldigt individuellt och fungerar inte på mig personligen.
Men något jag faktiskt tar till mig och har testat direkt och som dessutom fungerar bra för mig, är att försöka analysera mer under själva matcherna. Var jag ska gå, vilket väg, är risken värt chansen, ska jag ta det skottet bara för att få 400 skada och samtidigt kanske få det dubbla tillbaka? Det är där jag ofta fallerar, istället för att vänta och ta läget när det väl kommer, tar jag skotten ändå och förlorar viktiga hp som kan vara användbara i slutet av matcherna.
Jag spelar aggressivt i nästan vilken tank jag än kör (undantaget artys som jag inte spelar) och jag gör fortfarande många felbeslut och rena klantmisstag trots långt fler än 10k matcher. Men jag har kört ett par matcher nu och istället för att bara rusa fram och göra som jag brukar, försöker jag inte ta alla risker och följa första bästa känslan som säger, "gå fram och skjut". Och det har fungerat förvånansvärt bra, mer snittskada, bättre wn8 som följd och ett gäng förlorade matcher där jag sett vad jag gjort för fel nästan direkt.
Det andra saken jag faktiskt ska försöka ta till mig är klagandet, något som jag är expert på. Är man en riktigt riktigt dålig förlorare som jag är, är det väldigt enkelt att skylla ifrån sig på laget, på rng, på op tanks, ja på allt egentligen. Visst får man en dåligt hand är det jävligt enkelt att klaga på alla värdelöst ruttna rövslaver, deras ryska skitspel med värdelös balans, rng och mm. Men det precis som du säger kontraproduktivt i slutändan och det är bättre att försöka analysera sina misstag och göra det bästa av situationen istället för att bara bli förbannad.