Citat:
Ursprungligen postat av
knypplarN
Tror jag passerade 12300 i morse, heter Knypplarn ingame så du kan själv kolla mina stats på noobmeter om du vill. Kör faktiskt mestadels mediums nu, E50m är min favoritvagn och jag har totalt spelat runt 1200 matcher i mina T10 meds (har BC25t, E50M, Obj. 140, T62A, FV4202). Anledningen till att jag har rullat mycket E100 senaste dagarna är för att det var min första 10a, dvs, winraten sög rätt ordenligt. Har nu spelat upp den från 44% till 50% med en recent win rate i E100 på över 70%. Föredrar att spela medium av de anledningarna du nämner, man är mer flexibel och kan utnyttja motståndarlagets luckor och misstag mer. Dessutom har de högre DPM vilket gör att det enklare att pressa upp matchtempot.
Jag är överaggressiv vilket framförallt visar sig i antalet spots, overall snittar jag runt 2 spots per match och i mina meds är det ännu högre. Jag försöker hjälpa laget genom att erbjuda möjligheter att göra skada. Mitt största problem är att jag blir aningen envis i min spelstil och inte anpassar mig till ett lag som inte vill pusha vilket resulterar i att jag ibland pushar själv och hamnar i för svåra situationer. Jag vill alltid framåt och tycker att anfall är bästa försvar, eftersom det ger mig bäst möjlighet att styra matchtempot. Av den anledningen spelar jag knappt TDs (har några lågtier) och struntar helt i att spela arty.
Det är framförallt min survival rate som är jävligt kass, har du några tips på hur man fortsätter spela aggressivt och styra tempot utan att ta onödig skada dö för tidigt? Jag vill utnyttja min DPM till max och gör gärna min skada så tidigt i matchen som möjligt.
Det viktigaste är erfarenhet, man måste ha erfarenhet för att kunna lära sig. Du har ju mer matcher än mig vilket gör att du har erfarenheten som behövs. Du bör kunna allla kartor osv.
För att komma till nästa steg så måste du framförallt jobba med det psykologiska. Du ska inte fokusera så mkt på spelet utan du ska ha rätt mindset.
Jag har spelat med dom flesta spelarna som är top 100 i EU. Och vad jag har märkt så är det ytterst få som har rätt mindset och är ruskigt bra. Det finns ungefär 3-5 spelare i EU som är ruskigt bra och som vet vadfan dom gör. Det som skiljer dom riktigt bra spelarna ifrån dom "sämre" är till stor del mindsetet. Vilket spel jag än spelar så vill jag alltid möta dom absolut bästa spelarna. Normala folk vill möta folk i samma nivå eller hlest sämre för att kunna vinna. Eller spela låg tier för att kunna vinna för det är OP. Jag är helt tvärtemot. Jag har hellre 15% winratio i början när jag lär mig och möter dom absolut bästa och bara dör och dör för det är så jag blir bra. Folk är lata och vill ta den enkla vägen ut istället för att lära sig. Och att möta noobs gör en inte bättre och jag ser det därför inte som en vinst. Tex folk som spelar low tier och har helt ok stats. Skulle dom köra samma spelstil mot skickliga spelare så hade dom dött direkt. Medans deras taktik fungerar bra mot noobs. Detta skapar en illusion utav att dom är bättre än vad dom är. Men folk kan inte inse eller erkänna det så därför klagar dom på annat folk istället för sig själva. Så därför kör alltid t10 och möt alltid bra mostånd och lär dig att uppskatta förluster. Det är förlusterna som du lär dig av. Du lär dig INTE utav att vinna. Det är förlusterna och misstagen här i livet som är det värdefulla, det som gör oss till den vi är.
I början ville jag spela mot unicums trots att jag själv hade 100-500 matcher. Jag klagade aldrig när jag spelade och när jag dog/förlorade. Utan jag fokuserade ALLT på att analysera och försöka förstå. Tex om jag spelar en match idag. Hela mitt lag dör inom loppet av 4 minuter och jag är den ENDA som har gjort kills. Vi säger att jag gjorde 4500dmg, 3 kills typ. Och ingen annan i mitt lag gjorde en enda kill och alla låg under 1000 dmg. Normalt hade en person blivit arg och rageat och sagt att sitt lag är tomatoes och sopor och sämst och dom gjorde det här fel och bla bla bla. Jag klagar ALDRIG på mitt lag. Även ifall det "tekniskt sett" är deras fel att vi förlorade så klagar jag enbart på mig själv. Jag tänker varför kunde jag inte göra 5000 dmg? varför kunde jag inte få 4 kills? Vad KUNDE jag ha gjort för att förbättre situationen bara "lite" mer.
Vad hände? varför? Hade vi helt värdelösa heavys på vårt lag? Varför var jag isåfall på medium flanken med min medium? Jag borde ju varit på heavy flanken för att jag ser hur dåliga dom är och därfår måste jag ANPASSA MIG och gå till heavy flanken för att supporta mitt lag. Bara för man är medium betyder det inte att man alltid ska vara "där" eller "här". Tänk dig som ett poker spel. Kolla vilka kort du har fått (tanks). Är dom bra eller dåliga? vad är det för vagnar. Vilken flank kommer ha det svårt? hur kan jag göra för att förstärka den flanken? vilka val måste jag göra? Om jag deep spottar den svaga flanken och stannar upp deras lag en kort sekund kan mitt lag då komma fram och ta positioner så jag kan jobba på andra flanken?
Det första du måste göra är att TOTALT sluta klaga. INTE försten du kan spela game after game och förlora match efter match UTAN att klaga, inte försten då kan du förbättras. För då kan du försöka förstå vad det är som händer, och varför. Ett tips i början är att förstora kartan nästan så mycket som det går. Spendera minst 50% av din tid på att kolla på kartan. Spela en match om dagen där du spenderar 90% av tiden på att kolla på kartan bara för att få det som vana, skit i fall du dör. Du får in rutinen. Kolla på en replay om dagen och då kollar du ENBART på kartan. Helt seriöst gör det, kolla igenom minst en replay ifrån ditt egna game där du 100% kollar kartan. Försök att tänka, fokusera och spela på kartan. Då kommer du helt plötsligt se saker du inte sett förut, och få mer förståelse.
Du måste använda kartan som ett schack bräde. Alltså inte bara se dom tankarna du ser, utan förutspå vilka tankar som är vart, VAD som kommer hända och NÄR det kommer hända. Det är otroligt viktigt att ligga flera steg före motståndaren. Och spela som om ALLA deras vagnar redan var spottade.
Survival principen är otroligt viktig. Som sagt så tänker jag alltid att mitt hp är värt mer än någon annans. För att jag kan uträtta mer med mitt hp än någon annans. Så har jag tänkt från dag ett när jag spelar. Jag byter inte ut 200 utav mitt hp mot 1000 av någon annans. Utan jag väntar och flyttar på mig för att ta 1000 hp av han UTAN att förlora 200 hp. För det är alltid i slutskedet utav en match som man behöver hpt. Det är då man måste kunna ta risker för att få vinsten. Som med min batchat tex. Är jag själv kvar mot 3-5 pers så måste jag ha mitt hp. För att då blir det så otroligt mkt svårare att ta hp utan att förlora hp. Då måste jag kunna ta 400 hp för att ladda ett mag och döda en person. Det är så otroligt viktigt. Enda gången jag förlorar hp är när jag verkligen känner att jag måste, jag måste ta skott och ta den positionen för att kunna vinna matchen. NEVER TRADE SHELLS.
FORTSÄTTNING NÄSTA INLÄGG