2014-08-13, 15:09
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ha ha! Snyggt försök till kappvänderi. Du är lika medskyldig till diskussionen som alla andra.

Ok. Så då var det inte du som skrev följande inlägg om hitration:
Beklagar. Det är väl jag som läser det fel då?

Skit samma. Egentligen skulle jag vilja basha spottingsystemet också för det funkar ju lika bra som RNG'n å allt annat - men nu har vi gnällt så mycket så nu tänkte jag slänga iväg lite positiva ord istället. Och det gäller Strongholds, som verkar helt klart lovande! Inte så inrutat och svårvunnet som CW, dessutom med variation i både banor och tiers. (Och inga låsta tanks, ännu så länge). CW Light eller TC Pro. Kalla det vad ni vill men det känns som WG hittat mer rätt här än i 7 vs 7 och Historical Battles i alla fall. Skall bli kul att följa utvecklingen av detta. Det har i alla fall börjat riktigt bra.
Du får ju lov att läsa hela inlägget isf, såg även att jag hade glömt ett "inte" lägger till det i kursiv och fetar de relevanta delarna:
Citat:
Ursprungligen postat av Knypplarn
All statistik är ju helt värdelös om man inte tolkar den. Majoriteten av spelarna blindskjuter inte så pass mycket att det påverkar statistiken, så jag vidmakthåller att det är en relevant faktor för hur bra en spelare är. Det enda du egentligen bevisar är att det finns statistiska uteliggare och det var väl knappast någon hemlighet?
* Ingen statistik är värd någon ensam utan tolkning.
* Hit ratio är en pusselbit i en större helhet.
* Jag ämnade bara att lyfta fram hur RNG (i teorin) kan/bör påverka hit ratio.

Finns ingen anledning att vara syrkyk.

Med tanke på att man inte belönas för att spotta överhuvudtaget finns det ingen mening med att spela lights som inte kan bära sig själva dmg-mässigt. Hoppas verkligen att WG gör om spottingmekaniken genom att ta bort draw distance och kanske öka max spotting range för lights utöver nuvarande 445m så att klassen faktiskt får en fördel gentemot andra vagnar. I de flesta av mina tior har jag coated optics vilket innebär att jag för det mesta kommer att spotta fienden före vår tier 7 eller 8 scout vilket gör denne helt meningslös i matchen.

Ang. strongholds är jag också positiv även om det fortfarande finns massvis med utrymme för förbättringar. Skulle gärna se "fog of war" precis som i CW-matcher, matcherna blir alldeles för förutsägbara i dagsläget om man tar karta och motståndarnas uppställning i beräkning. Sen skulle jag gärna även se att man kan välja antal vagnar och klass separat, t.ex. spela sju stycken T10 vagnar eller femton stycken T6 vagnar så att det inte är låst till gamla kompaniuppställningarna. Dock är tanken ganska kul och ett bra incitament för folk i klanen att spela tillsammans i annat än CW och plutoner.
Citera
2014-08-13, 15:11
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Du får ju lov att läsa hela inlägget isf, såg även att jag hade glömt ett "inte" lägger till det i kursiv och fetar de relevanta delarna:

* Ingen statistik är värd någon ensam utan tolkning.
* Hit ratio är en pusselbit i en större helhet.
* Jag ämnade bara att lyfta fram hur RNG (i teorin) kan/bör påverka hit ratio.

Finns ingen anledning att vara syrkyk.

Med tanke på att man inte belönas för att spotta överhuvudtaget finns det ingen mening med att spela lights som inte kan bära sig själva dmg-mässigt. Hoppas verkligen att WG gör om spottingmekaniken genom att ta bort draw distance och kanske öka max spotting range för lights utöver nuvarande 445m så att klassen faktiskt får en fördel gentemot andra vagnar. I de flesta av mina tior har jag coated optics vilket innebär att jag för det mesta kommer att spotta fienden före vår tier 7 eller 8 scout vilket gör denne helt meningslös i matchen.

Ang. strongholds är jag också positiv även om det fortfarande finns massvis med utrymme för förbättringar. Skulle gärna se "fog of war" precis som i CW-matcher, matcherna blir alldeles för förutsägbara i dagsläget om man tar karta och motståndarnas uppställning i beräkning. Sen skulle jag gärna även se att man kan välja antal vagnar och klass separat, t.ex. spela sju stycken T10 vagnar eller femton stycken T6 vagnar så att det inte är låst till gamla kompaniuppställningarna. Dock är tanken ganska kul och ett bra incitament för folk i klanen att spela tillsammans i annat än CW och plutoner.

WN9 ryktas väl ha med spotting som en parameter?
Citera
2014-08-13, 15:16
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
WN9 ryktas väl ha med spotting som en parameter?
Det är väl vad det ryktas om, inte sett något nytt om WN9 på länge dock.
Citera
2014-08-13, 15:22
Medlem
Citat:
Tror jag passerade 12300 i morse, heter Knypplarn ingame så du kan själv kolla mina stats på noobmeter om du vill. Kör faktiskt mestadels mediums nu, E50m är min favoritvagn och jag har totalt spelat runt 1200 matcher i mina T10 meds (har BC25t, E50M, Obj. 140, T62A, FV4202). Anledningen till att jag har rullat mycket E100 senaste dagarna är för att det var min första 10a, dvs, winraten sög rätt ordenligt. Har nu spelat upp den från 44% till 50% med en recent win rate i E100 på över 70%. Föredrar att spela medium av de anledningarna du nämner, man är mer flexibel och kan utnyttja motståndarlagets luckor och misstag mer. Dessutom har de högre DPM vilket gör att det enklare att pressa upp matchtempot.

Jag är överaggressiv vilket framförallt visar sig i antalet spots, overall snittar jag runt 2 spots per match och i mina meds är det ännu högre. Jag försöker hjälpa laget genom att erbjuda möjligheter att göra skada. Mitt största problem är att jag blir aningen envis i min spelstil och inte anpassar mig till ett lag som inte vill pusha vilket resulterar i att jag ibland pushar själv och hamnar i för svåra situationer. Jag vill alltid framåt och tycker att anfall är bästa försvar, eftersom det ger mig bäst möjlighet att styra matchtempot. Av den anledningen spelar jag knappt TDs (har några lågtier) och struntar helt i att spela arty.

Det är framförallt min survival rate som är jävligt kass, har du några tips på hur man fortsätter spela aggressivt och styra tempot utan att ta onödig skada dö för tidigt? Jag vill utnyttja min DPM till max och gör gärna min skada så tidigt i matchen som möjligt.

Det viktigaste är erfarenhet, man måste ha erfarenhet för att kunna lära sig. Du har ju mer matcher än mig vilket gör att du har erfarenheten som behövs. Du bör kunna allla kartor osv.
För att komma till nästa steg så måste du framförallt jobba med det psykologiska. Du ska inte fokusera så mkt på spelet utan du ska ha rätt mindset.

Jag har spelat med dom flesta spelarna som är top 100 i EU. Och vad jag har märkt så är det ytterst få som har rätt mindset och är ruskigt bra. Det finns ungefär 3-5 spelare i EU som är ruskigt bra och som vet vadfan dom gör. Det som skiljer dom riktigt bra spelarna ifrån dom "sämre" är till stor del mindsetet. Vilket spel jag än spelar så vill jag alltid möta dom absolut bästa spelarna. Normala folk vill möta folk i samma nivå eller hlest sämre för att kunna vinna. Eller spela låg tier för att kunna vinna för det är OP. Jag är helt tvärtemot. Jag har hellre 15% winratio i början när jag lär mig och möter dom absolut bästa och bara dör och dör för det är så jag blir bra. Folk är lata och vill ta den enkla vägen ut istället för att lära sig. Och att möta noobs gör en inte bättre och jag ser det därför inte som en vinst. Tex folk som spelar low tier och har helt ok stats. Skulle dom köra samma spelstil mot skickliga spelare så hade dom dött direkt. Medans deras taktik fungerar bra mot noobs. Detta skapar en illusion utav att dom är bättre än vad dom är. Men folk kan inte inse eller erkänna det så därför klagar dom på annat folk istället för sig själva. Så därför kör alltid t10 och möt alltid bra mostånd och lär dig att uppskatta förluster. Det är förlusterna som du lär dig av. Du lär dig INTE utav att vinna. Det är förlusterna och misstagen här i livet som är det värdefulla, det som gör oss till den vi är.

I början ville jag spela mot unicums trots att jag själv hade 100-500 matcher. Jag klagade aldrig när jag spelade och när jag dog/förlorade. Utan jag fokuserade ALLT på att analysera och försöka förstå. Tex om jag spelar en match idag. Hela mitt lag dör inom loppet av 4 minuter och jag är den ENDA som har gjort kills. Vi säger att jag gjorde 4500dmg, 3 kills typ. Och ingen annan i mitt lag gjorde en enda kill och alla låg under 1000 dmg. Normalt hade en person blivit arg och rageat och sagt att sitt lag är tomatoes och sopor och sämst och dom gjorde det här fel och bla bla bla. Jag klagar ALDRIG på mitt lag. Även ifall det "tekniskt sett" är deras fel att vi förlorade så klagar jag enbart på mig själv. Jag tänker varför kunde jag inte göra 5000 dmg? varför kunde jag inte få 4 kills? Vad KUNDE jag ha gjort för att förbättre situationen bara "lite" mer.

Vad hände? varför? Hade vi helt värdelösa heavys på vårt lag? Varför var jag isåfall på medium flanken med min medium? Jag borde ju varit på heavy flanken för att jag ser hur dåliga dom är och därfår måste jag ANPASSA MIG och gå till heavy flanken för att supporta mitt lag. Bara för man är medium betyder det inte att man alltid ska vara "där" eller "här". Tänk dig som ett poker spel. Kolla vilka kort du har fått (tanks). Är dom bra eller dåliga? vad är det för vagnar. Vilken flank kommer ha det svårt? hur kan jag göra för att förstärka den flanken? vilka val måste jag göra? Om jag deep spottar den svaga flanken och stannar upp deras lag en kort sekund kan mitt lag då komma fram och ta positioner så jag kan jobba på andra flanken?

Det första du måste göra är att TOTALT sluta klaga. INTE försten du kan spela game after game och förlora match efter match UTAN att klaga, inte försten då kan du förbättras. För då kan du försöka förstå vad det är som händer, och varför. Ett tips i början är att förstora kartan nästan så mycket som det går. Spendera minst 50% av din tid på att kolla på kartan. Spela en match om dagen där du spenderar 90% av tiden på att kolla på kartan bara för att få det som vana, skit i fall du dör. Du får in rutinen. Kolla på en replay om dagen och då kollar du ENBART på kartan. Helt seriöst gör det, kolla igenom minst en replay ifrån ditt egna game där du 100% kollar kartan. Försök att tänka, fokusera och spela på kartan. Då kommer du helt plötsligt se saker du inte sett förut, och få mer förståelse.
Du måste använda kartan som ett schack bräde. Alltså inte bara se dom tankarna du ser, utan förutspå vilka tankar som är vart, VAD som kommer hända och NÄR det kommer hända. Det är otroligt viktigt att ligga flera steg före motståndaren. Och spela som om ALLA deras vagnar redan var spottade.

Survival principen är otroligt viktig. Som sagt så tänker jag alltid att mitt hp är värt mer än någon annans. För att jag kan uträtta mer med mitt hp än någon annans. Så har jag tänkt från dag ett när jag spelar. Jag byter inte ut 200 utav mitt hp mot 1000 av någon annans. Utan jag väntar och flyttar på mig för att ta 1000 hp av han UTAN att förlora 200 hp. För det är alltid i slutskedet utav en match som man behöver hpt. Det är då man måste kunna ta risker för att få vinsten. Som med min batchat tex. Är jag själv kvar mot 3-5 pers så måste jag ha mitt hp. För att då blir det så otroligt mkt svårare att ta hp utan att förlora hp. Då måste jag kunna ta 400 hp för att ladda ett mag och döda en person. Det är så otroligt viktigt. Enda gången jag förlorar hp är när jag verkligen känner att jag måste, jag måste ta skott och ta den positionen för att kunna vinna matchen. NEVER TRADE SHELLS.

FORTSÄTTNING NÄSTA INLÄGG
Citera
2014-08-13, 15:23
Medlem
Jag vet en viktig sticking point jag hade när jag var newb i början som tog mig till ett nytt steg. Som du säger så dör du ofta när du är agressiv. Jag tror faktist att jag är mer aggressiv än vad du är när jag spelar. Men jag dör aldrig, jag förlorar aldrig hp. Anledningen är att jag vet alltid vad jag gör. Jag skapade en princip till mig själv när jag var newb och det var. Ska jag göra något, ska jag ta en risk. Så ska jag veta VAD jag gör, HUR jag gör och VARFÖR jag gör. Jag ställer mig själv frågan:
Om jag gör det här, kommer jag att klara mig? kommer det gå bra? Om jag tänker: Jag vet inte, kanske kanske inte. Det kanske funkar, men det kanske inte funkar. Gör det inte då. För då vet du inte "vad,när,hur,varför". Oftast så tänker folk att "det kanske går, jag måste chansa". Och så kör dom och crash an burn. Och säger att dom är agressiva men det funkar inte. Det är inte att vara agressiv det är att vara suicidal om du förstår. Om jag ställer mig frågan och tänker att "det kanske går men kanske inte". Då gör jag det inte, då tänker jag om tills jag kommer upp med en ny plan och frågar mig själv igen. Kommer det här funka? Då säger mitt huvud, jag det kommer med största sannolikhet funka. Då kör jag på den istället. Folk gör det misstaget att dom alltid ska gå med sin första tanke som är osäker. Kom på 3 olika planer, eller 10 olika. Vilken fråga får du bäst svar utav? När jag kunde tänka på det sättet och verkligen skita i att försöka trots att man är osäker det vår då jag kom till ett nytt steg. En consistency. Vilket gjorde att allting åkte rakt upp, för jag dog aldrig längre. Survival raten åkte upp till 80+% avg dmg per games 5000-6000 osv. Under en session med 50 matcher så ligger den sämsta matchen på 3500. Så om man eliminerar dom där 1000 dmg matcherna så kommer man höja allting så otroligt mycket. För även ifall du gör 10k dmg ibland osv så kommer du fortfarande åka ner pga dina 0-1000 dmg matcher. Men om du aldrig kommer under tex 3500 så kmr average dmg fortfarande vara hög. Och det gäller allt, winratio, kills, spot, dmg. Sålänge du eliminerar dina skit matcher så kommer du average att åka upp. Det är consistency som gör en spelare bra, att ALLTID kunna prestera oavsätt förutsättningar.

Nu är det svårt att ta sig till absoluta toppen. Men om du börjar tänka i rätt banor så kommer du kunna improova ditt game avsevärt.

Sluta klaga, bli helt klagfri. Detta är det viktigaste du kan göra, och om du inte kan komma över det så kommer du inte improova. Du MÅSTE sluta klaga TOTALT. Absolut noll tollerans på klaghet.

Consistency är det som gör en spelare bra. En person som ALDRIG gör fel eller misstag, det är det som skiljer en bra ifrån en inte så bra spelare.

Spela schack med kartan. Kolla på vilka kort dealern har gett dig, har du dåliga kort kan du kanske inte gå all in eller reraisa.

Kommer det gå eller inte? tvekar du så förmodligen inte. Man måste göra misstagen för att lära sig, men du har nästan 13k matcher du har redan gjort alla misstag, sluta göra dom. Tänk upp flera planer.

Never trade HP. Ditt hp är viktigast utav allas, även dom som är bättre än dig.

Du ska vara personen i fronten, som gör allt, som tar initiativ och som spottar. Det är då du vinner, för du är bäst. Men du kan enbart göra det ifall du inte bryter mot regel #4 och #5.

Börja få in mindsettet det är då du lär dig. För 99.9% av alla spelare har tunnelseende. Kolla på en replay om dagen där du 100% kollar på kartan och försöker spela schack.
Spela i platoon med bättre folk. Observera hur dom klagar, vad klagar dom på? Observera hur jävla patetiskt och löjligt det är att dom klagar och hur jävla fel dom har. Inse vikten av att aldrig klaga.

Det finns så otroligt mkt mer och lära och ingame saker. Men det bästa sättet att lära sig är att spela med någon som är bättre också. Tyvärr hade inte jag den möjligheten, så jag fick lära mig det mesta själv genom att analysera och hard fucking work. Hoppas att det kan ge dig en riktlinje och ett nytt sätt att tänka.

Open your mind, proud like a god dont pretend to be blind.
Citera
2014-08-13, 15:24
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
1/4 av skotten kommer inte att träffa där du siktar. Sammantaget skott på blandade avstånd med olika vagnar ligger det nog rätt nära sanningen i teorin. Sen att man i praktiken oftast skjuter på kortare avstånd leder väl till att träffprocenten ökar? Eller är jag helt och hållet ute och cyklar?

Ärligt talat tror jag att vi pratar om olika saker.

Om vi enbart håller oss till träffbilden inom själva träffcirkeln (och struntar i allt annat) så är skottfördelningen normalfördelad där träffcirkeln täcker 3 standardavvikelser. 65% av alla skott kommer träffa inom en standardavvikelse, 95% inom 2 och 99% inom 3.
Dvs täcker hela din träffcirkel en motståndaretank så kommer du att träffa 99% av skotten.
Länk med bilder:
http://wotmystats.blogspot.se/

Hit ratio är en helt annan sak som täcker in alla skott du gör och där tex träffar när du skjuter sönder hinder räknas som missar.
Ditt räkneexempel verkar vara 70% hit rate + 25% RNG = 95% hit rate?
Citera
2014-08-13, 15:28
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flayer
Massa ord

Öh, du är medveten om att inget av det du säger är något nytt och något som vi inte är medvetna om sedan länge?
Citera
2014-08-13, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Öh, du är medveten om att inget av det du säger är något nytt och något som vi inte är medvetna om sedan länge?

Ahh vad bra då är du top 15 Eu antar jag?
Citera
2014-08-13, 15:48
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Ärligt talat tror jag att vi pratar om olika saker.

Om vi enbart håller oss till träffbilden inom själva träffcirkeln (och struntar i allt annat) så är skottfördelningen normalfördelad där träffcirkeln täcker 3 standardavvikelser. 65% av alla skott kommer träffa inom en standardavvikelse, 95% inom 2 och 99% inom 3.
Dvs täcker hela din träffcirkel en motståndaretank så kommer du att träffa 99% av skotten.
Länk med bilder:
http://wotmystats.blogspot.se/

Hit ratio är en helt annan sak som täcker in alla skott du gör och där tex träffar när du skjuter sönder hinder räknas som missar.
Ditt räkneexempel verkar vara 70% hit rate + 25% RNG = 95% hit rate?
Jo, det är jag helt med på. 24% av dina träffar är ju dock fortfarande missar i den mån att de inte träffar där du siktar. Det är möjligt att jag är ute fel med korrelationen mellan hit ratio och rng, även om jag vidmakthåller att det senare är ett bra mått på hur stor del av sina skott som en spelare sätter.

Flayer, jag vågar nog påstå att jag inte är en noob, det jag skulle vilja ha tips på är hur man höjer sin snitt WN8 från ~2300 till säg ~3000+ i varje match? Hur spelar man aggressivt utan att dra på sig all uppmärksamhet från motståndarlaget? Söker snarare svaret på vilket steg man bör ta rent speltekniskt för att tillhöra de absolut bästa snarare än att vara bra. Är det ens möjligt för alla att ha ett WN8 snitt över 3000?

Sen vill jag bara tillägga att det inte finns en rätt väg att gå, har svårt att se hur gnällande i chatten ens har att göra med de egna prestationerna. Är det omoget och onödigt att gnälla i chatten? Absolut. Blir man en bättre spelare av att inte göra det? Tveksamt. Alla individer har sin egen väg till framgång, jag har själv idrottat på elitnivå och vet hur många olika vägar det finns dit. Så när du säger att du är en extremt aggressiv spelare med top 100 stats på servern undrar jag hur du gör för att undvika de problem som jag hamnar i när jag spelar offensivt/aggressivt.
Citera
2014-08-13, 15:59
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flayer
Ahh vad bra då är du top 15 Eu antar jag?

Du gillar T-54 va?
Citera
2014-08-13, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du gillar T-54 va?

Nopes, jag kör bara t10 ENBART. Enda gången jag körde T-54 var för att grinda upp till t10 och sen sålde det första jag gjorde. Jag hatar statspadding
Citera
2014-08-13, 16:23
Medlem
Citat:
Jo, det är jag helt med på. 24% av dina träffar är ju dock fortfarande missar i den mån att de inte träffar där du siktar. Det är möjligt att jag är ute fel med korrelationen mellan hit ratio och rng, även om jag vidmakthåller att det senare är ett bra mått på hur stor del av sina skott som en spelare sätter.

Flayer, jag vågar nog påstå att jag inte är en noob, det jag skulle vilja ha tips på är hur man höjer sin snitt WN8 från ~2300 till säg ~3000+ i varje match? Hur spelar man aggressivt utan att dra på sig all uppmärksamhet från motståndarlaget? Söker snarare svaret på vilket steg man bör ta rent speltekniskt för att tillhöra de absolut bästa snarare än att vara bra. Är det ens möjligt för alla att ha ett WN8 snitt över 3000?

Sen vill jag bara tillägga att det inte finns en rätt väg att gå, har svårt att se hur gnällande i chatten ens har att göra med de egna prestationerna. Är det omoget och onödigt att gnälla i chatten? Absolut. Blir man en bättre spelare av att inte göra det? Tveksamt. Alla individer har sin egen väg till framgång, jag har själv idrottat på elitnivå och vet hur många olika vägar det finns dit. Så när du säger att du är en extremt aggressiv spelare med top 100 stats på servern undrar jag hur du gör för att undvika de problem som jag hamnar i när jag spelar offensivt/aggressivt.

Har asbolut inte kallat dig noob, jag bara pratar allmänt :P
Anledningen till att jag säger att man ska klaga absolut 0 är för att dom som klagar minst är dom som lär sig bäst. Ju mer man klagar desto mindre lär man sig för då försöker man rättfärdiga och skylla på saker istället för att försöka improova. Självklart kan man improova osv fast man klagar. Mer eller mindre alla klagar även dom på top100. Men dom som jag skulle vilja säga är dom top 5 spelarna klagar aldrig. För dom inser vikten utav att int eklaga och det är det som får en att gå från bra till absoluta top 5. När ens mindset är perfekt. Självklart kan man ta olika vägar för att bli bra och unicum osv. Men jag pratar oftast om 00.001% snarare än 00.1%

Alltså det är svårt att förklara hur man ska göra på varje karta osv. Det är situations baserat och på vilka kort man fått. Det är något man avgör ingame. Sen kan du alltid ha utgångspunkter att gå ifrån. Men om du förstår allt jag skrev tidigare och verkligen kan använda dig av de tså kommer du improova. Jag använde det för att lära mig och analysera. Jag har gjort alla misstag, testat allting och lärt mig utav det. Och därför inte upprepat misstagen igen när jag väl identifierat vad jag har gjort fel. Som jag sa, känns det fel så är det förmodligen det. Försök tänka om, och göra något annat. Känner du att du vill göra det ändå så gör det. Dör du så analy fucking sera det Förstå vad som gick fel, och vatrför det gick fel. Kan man göra det igen? var det bara otur att du blev trackad och ammo rackad? Eller var det helt enkelt fel beslut? Det bästa sättet att lära sig är genom misstag. Men man MÅSTE förstå sina misstag för att bli bättre. 13k matcher bör vara tillräckligt. Men om du verkligen inte har förstått fullständigt ut VARFÖR och analyserat varje gång du gör misstag så tar de tlängre tid. Då måste du göra om misstagen igen, och analysera igen. Jag tar vara på mina misstag och därför har jag kunnat bli bra fort. För jag tänker och försöker förstå. Ord kan inte få dig till en ny nivå direkt. utan du måste få praktik.
Spela med bättre spelare.
Försök tänka mindset.
Kolla på replay med 100% kart focus.
Ta vara på dina misstag och fails. Det är där du lär dig, inte när du vinner.
Du har varit elitidrottare säger du. Då förstår du vikten av att put everyfuckingthing to it. Man kan inte bara sitta halvdant och hoppas på att man ska lyckas. Man kan inte sitta hemma och önska att man kunde gå ner i vikt. Utan man måste lägga sin själ i det. Man måste tänka sönder, verkligen VILJA bli bra. Det var där "klagandet" kom i bilden. Någon som klagar vill inte bli bättre. Visst dom "vill" bli bättre. Men dom vill hellre vara sämre än att ge allt vad som krävs för att bli bättre. Folk vill hellre sitta hemma i soffan och kolla på tvn än att kämpa gärnet på löpbandet och gymmet. Dom vill gå ner i vikt men dom är inte berädda att lägga ner arbetet och tiden på att komma dit. Så därför måste klagandet bort, för när du inte längre klagar. Då vet du att du verkligen ger allt, att du VERKLIGEN vill. Analysera allt, lär dig av misstagen. Spela med bättre spelare. Jag hade kunnat hjälpt dig ingame varje match med platoon, men jag har så mkt i mitt liv att jag har inte tid att spela längre. Sök dig till bra spelare iaf, det kmr hjälpa dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in