2014-08-13, 10:09
Medlem
Lanoos avatar
Är det någon som har koll på hur konsolversionerna kommer uppdateras likt pc-versionen?
Måste erkänna att jag är lite sugen på att köpa spelet till PS4an och ligga i soffan och lira på 125" duk. Men kommer greater rifts, seasons och liknande dyka upp på konsol också eller blir det exklusivt för pc?
Citera
2014-08-13, 10:24
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Är det någon som har koll på hur konsolversionerna kommer uppdateras likt pc-versionen?
Måste erkänna att jag är lite sugen på att köpa spelet till PS4an och ligga i soffan och lira på 125" duk. Men kommer greater rifts, seasons och liknande dyka upp på konsol också eller blir det exklusivt för pc?

Blir väldigt sent i sådana fall, det RoS som släpps till konsollerna är upp till nuvarande patch på PC.

Så, hade inte räknat med det förrän om 6 månader eller något.
Citera
2014-08-13, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Yes. Dock så skulle jag inte köra blessed hammer på crus i nuläget, den är riktigt vek i jämförelse med fist of heavens och heavens fury.

Ok! har heavens fury en fire rune?
Citera
2014-08-13, 10:31
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex.A
Ok! har heavens fury en fire rune?

nej, Holy som gäller all the way här dessvärre
Citera
2014-08-13, 10:35
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Blir väldigt sent i sådana fall, det RoS som släpps till konsollerna är upp till nuvarande patch på PC.

Va det jag var rädd för... fan också.
Plus att det kanske är lite surt att börja om på samma spel efter säkert 1000h på pc :P
Citera
2014-08-13, 10:44
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Va det jag var rädd för... fan också.
Plus att det kanske är lite surt att börja om på samma spel efter säkert 1000h på pc :P

Nu är jag PC gamer i grund och botten, har en xbox som jag köpte för UFC spelet men den har inte varit påslagen på 1.5 år eller något

Dock jag vet inte om jag skulle vilja spela D3 på konsoll om jag ska vara ärlig, många skills placeras där du har markören, t.ex placera ut sentries. Det tror jag blir jobbigt på konsoll. Sen så är PC/Mac versionen den som uppdateras snabbare, får alla expansioner först så, frågan är då - skulle du gå tillbaka till PC'n när en ny expansion kom, för att sen återvända till konsollen 6 månader senare när samma expansion släpps där?

Något som stör mig just nu är att Diabloprogress inte uppdaterar

Vill ju se hur mycket elemental dmg jag tappar om jag kör Unity ringen vs SoJ. Jag klarar ju T6 utan Unity med DH'n, men samtidigt så får man extra säkerhet med Unity, så kanske är värt att ta skade minskningen om den inte är för extrem.

Rollade även bort Vitality på mina shoulders för ytterligare Sentry dmg
Behöver hitta en perfekt Mara shoulder där jag kan ha Dex, Vit, Sentry Dmg, CDR. Problemed Med Mara shoulders är att de alltid rollar Dex, Resource Reduction, Skill dmg och random. så, har man otur (som jag hade) så rollar de t.ex Dex, Resource, Fel Skill och CDR vilket gjorde att jag fick välja mellan Skill eller Vitality.
Med Harrington så crittar mina Sentries nu runt 80M, och då har jag inte Sentry Damage på chesten, så ska bli kul med 3xSentry damage när jag väl får det (lagt säkert 10K hos kadala på chests utan en enda mara)
Citera
2014-08-13, 11:32
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:

Eller?

http://eu.battle.net/d3/en/blog/15157764/patch-support-confirmed-for-ps4%E2%84%A2-and-xbox-one%E2%84%A2-11-08-2014

mvh B
Citera
2014-08-13, 11:36
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Eller?

http://eu.battle.net/d3/en/blog/15157764/patch-support-confirmed-for-ps4%E2%84%A2-and-xbox-one%E2%84%A2-11-08-2014

mvh B

Oh fasen!

Det hade jag missat helt, det där är ju riktigt stora nyheter.

Tackar!
Citera
2014-08-13, 13:44
Medlem
tyses avatar
Citat:
för att visa att du behöver inte extrem toughness etc för DH.

Drog en till T6:a, nu med unity förvisso, men utan att dö

Unity här också, tror dock att jag dog någon gång i början, vi har kommit ungefär lika långt med våra demon hunters så det är roligt och se hur olika vi spelar då vi båda kör M6

https://www.youtube.com/watch?v=wn8OA9R8qxo&list=UUSsbKffp2B73--ysEDeLqYg
Citera
2014-08-13, 13:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
Unity här också, tror dock att jag dog någon gång i början, vi har kommit ungefär lika långt med våra demon hunters så det är roligt och se hur olika vi spelar då vi båda kör M6

https://www.youtube.com/watch?v=wn8OA9R8qxo&list=UUSsbKffp2B73--ysEDeLqYg

Hann bara snabb kolla lite, men du är mycket mer aktiv än mig, jag låter mina turrets sköta det mesta, springer runt mobs sen så de samlas i en klump med turrets på alla fyra sidorna, sen ställer jag mig i ett hörn och tar en cigg
Senast redigerad av ^Eaz 2014-08-13 kl. 13:56.
Citera
2014-08-13, 22:51
Moderator
^Eazs avatar
Ok, bytt ut mina Magefist mot Marauders (tappar fire dmg), men kör då Unity och SoJ ihop för extra elite dmg.

Iom att jag inte längr kör Unity och RRoG så tappar jag e.g. inte heller längre fire dmg eftersom jag nu kör Unity och SoJ.

Statsen ser lite sämre ut på papperet, men hamnar på 1,948,325.97 elite dmg.

Behöver en Sentry dmg chest nu, för att verkligen testa det.

Drog en T6:a nu, dog en gång pga klantighet. Men annars var det tämligen enkelt.

Edit: Rundan jag körde(21 min lång sammanlagt med att få in folk från RiF etC): http://www.twitch.tv/eazfb/b/557784745
Citera
2014-08-14, 09:48
Medlem
Lanoos avatar
Kan spelet fucka ur helt?
Lirade med min pet-doctor igår som jag utan problem lirat T6 med i både grupp och solo tidigare. Men igår blev jag one-shottad av ALLT. Så fort jag tog damage så var jag död! fick gå ner på T3-T4 för ett kunna ta mig igenom en rift. Kan inte förstå vad som har hänt. Men det var inte spelbart alls

Blev till slut så jävla sur så speccade om till Nuke Doctor, men fick inte helt bra rolls så fick inte testa den klokt.

edit: Bra att diabloprogress inte funkar. Så här såg pet-doctorn ut
http://www.diabloprogress.com/hero/leanmachine-2953/Harry/41456409
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in