Citat:
Du är inte bättre för att du kör hardcore. Jag kör hardcore då och då (para 200 så har inte spelat jättemycket, jämfört med 542 på softcore). Jag kör DH, har 5 miljoner thoughness, 700k damage. Det är att spela hardcore, det är inte "skills" att spela hardcore med 500k skada och 20 miljoner thoughness som alla hardcore lirare gör, ni kan stå 55 minuter i fire chains i T6 innan ni ens skulle ta skada. Det är inte skills, det är bara löjligt. Och det enda ni sitter och gör är och farmar T1 dag in och dag ut, det är så jävla tråkigt. Därför föredrar jag SC över HC.
Rant slut.
Rant slut.
HC/SC är helt samma spel, det byggs väldigt likadant och inte många bygger 500 k/20 m, som du säger, dock så säger 500 k eller 1m damage sheet/e-elite knappt något om effektiv dps alls, så det är ganska poänglöst att skryta om profil dps, då man kan göra mer dps med 500 k damage än med 1 mil.
Men dom flesta erfarna på HC bygger i stort sett exakt likadant som på SC förutom att dom har toughness i åtanke också, men framförallt så handlar det om att ha fokus, inte vara careless och springa in i något man inte kan hantera. Det är bara de allra nyaste på hc som bygger ren toughness, vilket kan vara förståeligt då man ska lära sig att inte dö.
Och visst farmar folk t1, men det gör lägre gearade på sc också, iallafall de som hellre dödar än att bli dödad.
Jag tror att den största anledningen till att många inte spelar hc är internet, jag har nu efter PTR'n funderat på hur det ska gå och klättra Greater rifts med server lagg samt disconnections efter att just ha rippat en wizard p.g.a server lagg. Tycker att blizzard har slackat rätt rejält med att fixa någon lösning åt detta och om detta fanns så skulle nog många många mer spela hc.