2014-08-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongopixel
Min parfym tog slut idag!! Behöver en höstig-vintrig parfym!

Dessa har jag haft och fallit mig i smaken.

- Aqua Di Gio
- Bleu De Chanel
- Eternity
- Diesel Fuel For Life ( den blåa handen iaf)

Ge mig tips

Ok, skriver ner några dofter jag själv använder/kommer använda mig av under höst och vinter.
  • Tom Ford - Tobacco Vanille
  • Dior - Farenheit Absolute
  • Michael Kors - Michael Kors for Men
  • Gucci Envy
  • Chanel - Egoïste
  • Creed - Aventus
  • Prada - Prada Amber Pour Homme Intense
  • Van Cleef & Arpels - Midnight In Paris EdP
  • Bentley - Bentley for Men Intense
Citera
2014-08-13, 23:17
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Testade Tabac Aurea idag under dagen igen. Mycket trevlig doft. Låter man bli att försöka tvätta bort den så blir den fin i drydownen. Tog väldigt lite, så den var inte så långlivad tyvärr, kanske 3-4 timmar. Fast även senare så kom det små puffar då och då, fast de bestod mest av någon fruktig/bärig not, inte direkt tobak. Kommer definitivt bli en flaska av denna. Bättre än Back To Black . Skulle älska att ha denna som doftljus eller någon annan typ av rumsdoft. Riktig mysdoft för regniga höstdagar .

Edit: Måste även säga att den påminner en hel del om Bogart Pour Homme, fast en finare EDP-version.

Ja det blir med all säkerhet en flaska av denna för egen del med inför hösten. Jag tror nog livslängden berodde på appliceringen som du är inne på. Den har haft en väldigt bra hållbarhet på mig, runt 8-9 timmar varje gång jag testat den.
Citera
2014-08-13, 23:56
Medlem
Mongopixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Ok, skriver ner några dofter jag själv använder/kommer använda mig av under höst och vinter.
  • Gucci Envy
  • Chanel - Egoïste
  • Creed - Aventus

Tackar!

Jag drar ner till kicks imorgon och luktar runt lite. Hur ska jag på bästa sätt lukta på en parfym? Skriva ner på lappen vad det var för någon och lukta hemma? Känns som att alla toppnoter luktar likadant inne på ett parfymeri. (Vilket är jobbigt)

Creed - Aventus får jag hem så hoppas innerligt den luktar gott. Den verkar intressant iaf.
Citera
2014-08-14, 08:55
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongopixel
Tackar!

Jag drar ner till kicks imorgon och luktar runt lite. Hur ska jag på bästa sätt lukta på en parfym? Skriva ner på lappen vad det var för någon och lukta hemma? Känns som att alla toppnoter luktar likadant inne på ett parfymeri. (Vilket är jobbigt)

Creed - Aventus får jag hem så hoppas innerligt den luktar gott. Den verkar intressant iaf.

Spraya på sticka först och se om det ens är något som faller i smaken. Sen tar du dom mest intressanta och sprayar på huden, knallar hem och utvärderar. Själv brukar jag max testa två. När du ändå är på kicks kan du kolla efter Burberry London och Dior Eau Sauvage Parfum, två dofter som funkar bra vintertid.

Aventus är nog den Creed på din lista som även funkar bra i lite kallare väder, resten skulle jag säga känns mer vår.
Senast redigerad av LaCucaracha 2014-08-14 kl. 09:19.
Citera
2014-08-14, 12:07
Medlem
meistros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Aventus är nog den Creed på din lista som även funkar bra i lite kallare väder, resten skulle jag säga känns mer vår.

Jag tycker personligen även Creed Green Irish Tweed fungerar utmärkt på hösten. I alla fall innan den riktiga kylan biter i.
Citera
2014-08-14, 12:25
Medlem
.Chloes avatar
Letar efter två nya dofter, en till mig själv och en till min partner.

De jag testat och verkligen älskade var:
Manifesto - YSL och Viva La Juicy - Juicy Couture (speciellt den senare).

Sedan söker jag efter en killdoft som liknar La Nuit De L´Homme - YSL men ska klara kallare väder.

Är inte jättebortskämd med mina dofter, men söker något relativt friskt som kan användas nu på hösten(för tjejer). Så har ni några tips för både män och kvinnor som doftar likt ovanstående så godtar jag gärna dem.
Citera
2014-08-14, 12:27
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meistro
Jag tycker personligen även Creed Green Irish Tweed fungerar utmärkt på hösten. I alla fall innan den riktiga kylan biter i.

Tror dig, dock så ser jag personligen GIT som en vårdoft. Sen kan man väl givetvis använda sina dofter när man själv tycker.
Citera
2014-08-14, 18:49
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
  • Gucci Envy
  • Chanel - Egoïste
  • Creed - Aventus

Hmm hört en del om Bentley parfymen, verkar påminna lite om Carbone de Balmain Pierre?

Skulle du kunna beskriva den lite?

Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Letar efter två nya dofter, en till mig själv och en till min partner.

De jag testat och verkligen älskade var:
Manifesto - YSL och Viva La Juicy - Juicy Couture (speciellt den senare).

Sedan söker jag efter en killdoft som liknar La Nuit De L´Homme - YSL men ska klara kallare väder.

Är inte jättebortskämd med mina dofter, men söker något relativt friskt som kan användas nu på hösten(för tjejer). Så har ni några tips för både män och kvinnor som doftar likt ovanstående så godtar jag gärna dem.

Jaa älskar Chanel Coco Mademoiselle och thierry mugler alien på tjejer

Hugo boss nuit pour femme luktar även gott! Samt Floral - Zara.

Angående killparfym som luktar som La Nuit De L´Homme så tycker jag verkligen du ska testa Armani - Eau de Nuit. Luktar väldigt lika!

Sen kanske lite det stuket, givenchy play intense.
Citera
2014-08-14, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Hmm hört en del om Bentley parfymen, verkar påminna lite om Carbone de Balmain Pierre?

Skulle du kunna beskriva den lite?

Får se hur bra jag är på att beskriva. Jag får ut mycket rökelse, läder och något "boozy" (typ whiskey-liknande-doft) ungefär vad som åtefinns i t ex Pure Malt. Mycket av det som skrivs på Fragrantica skulle jag säga stämmer.

En mycket bra designerdoft, helt klart. Passar bäst vid lite mer formella tillfällen (ut och äta middag, eller om man ska ut på kvällen skulle jag säga, och gärna att man är äldre (i alla fall i sinnet) för att uppskatta doften. Jag skulle säga att den är lite "old school".

Den är också ganska tung i doften, så "less is more" här. Bra hållbarhet och projektion.
Orginalet är också bra, äger den med, men Intensen är en bättre doft enligt mig. Intensen är dock nog lite sötare.
Senast redigerad av Ritinkin 2014-08-14 kl. 20:01.
Citera
2014-08-14, 20:12
Medlem
Ni som har och/eller använder Prada Amber pour homme (Prada Man):

Hur är feedbacken från omgivningen? Tycker själv den luktar väldigt behagligt och unikt, men lite väl feminin.
Citera
2014-08-14, 21:45
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Får se hur bra jag är på att beskriva. Jag får ut mycket rökelse, läder och något "boozy" (typ whiskey-liknande-doft) ungefär vad som åtefinns i t ex Pure Malt. Mycket av det som skrivs på Fragrantica skulle jag säga stämmer.

En mycket bra designerdoft, helt klart. Passar bäst vid lite mer formella tillfällen (ut och äta middag, eller om man ska ut på kvällen skulle jag säga, och gärna att man är äldre (i alla fall i sinnet) för att uppskatta doften. Jag skulle säga att den är lite "old school".

Den är också ganska tung i doften, så "less is more" här. Bra hållbarhet och projektion.
Orginalet är också bra, äger den med, men Intensen är en bättre doft enligt mig. Intensen är dock nog lite sötare.

Låter ju väldigt intressant måste jag säga! Har inte brytt mig så mycket om den i början då märket säger ju en del.

Får ta och fixa ett sample tror jag!
Citera
2014-08-15, 10:49
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Ni som har och/eller använder Prada Amber pour homme (Prada Man):

Hur är feedbacken från omgivningen? Tycker själv den luktar väldigt behagligt och unikt, men lite väl feminin.

Kan ju inte säga att jag personligen har uppfattningen att den känns feminin. Om nu inte doften av nyduschad och ren är mer feminin?

Jag tycker det är en ganska trevlig doft men jag har nog aldrig fått en komplimang från någon i min omgivning när jag burit den, vilket inte är så konstigt heller för man delar ju sällan själv ut komplimanger till nån som luktar rent och nytvättad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in