2014-08-13, 19:11
Bannlyst
Lokal undersökning för Stockholm

http://www.dn.se/sthlm/ny-matning-sd-och-fi-tar-plats-i-stadshuset/

http://www.dn.se/sthlm/vanta-med-badet-i-fontanen/
2014-08-13, 19:30
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-lashback

http://www.dn.se/sthlm/vanta-med-badet-i-fontanen/

Man kan nog konstatera att 08.orna bär ett stort ansvar gällande Sveriges förfall, varför är just Stockholmare så korkade?

Inte för att jag tror ett skit på dessa riggade siffror, men ändå - tvivlar på att MP och F! ens skulle existera om det inte vore för dessa förbannade latte-sörplare innanför tullarna.
2014-08-13, 19:41
Medlem
Jepp.

Det är något fel på 08.

Bubblan brister närsomhelst där också såsom den gjort ute i landsort Sverige.

Då blir det andra siffror.
2014-08-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
varför är just Stockholmare så korkade?
Bor det några riktiga svenskar kvar i Stockholm?
2014-08-13, 20:08
Medlem
Arthass avatar
Angående kommunvalet i Stockholm:

- Sifo ger alltid SD piss-siffror jämfört med valresultatet. i EU valet skulle SD få 4.X och fick 9.6 i deras sista undersökning.

- SD fick 2.62 förra gången och lär hamna på 7-8 % denna gång om vi följer trenden med x3 i resultat sedan förra valet.

- SD har varit dåliga i Stockholms kommunalpolitik. Under 2000-2010 var det i princip gubbar som satt och gjorde gnällradio i någon källare. Detta årets upplaga av SD-Sthlm måste vara det första seriösa med valfilm, valmanifest m.m.
2014-08-13, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F-lashback

Med tanke på att så många som var femte tillfrågade inte uppgett partisympati finns det ett stort utrymme för eventuella överraskningar. Det tillsammans med olika "effekter" samt det faktum att migrationströtta väljare flyr M finns det goda skäl för mig att anta att SD mycket väl kan komma att ligga på 8 - 10 procent i Stockholm på valdagen.

Jag vill påminna om att M bara hade drygt 17 procent i Stockholm i EU-valet. SD fick dryga 6 procent.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-13 kl. 20:37.
2014-08-13, 21:24
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Förvisso, men då beror kartellens framgång på S och MP och inte på FI. Dessutom så tror jag att en stark tokvänster kommer att skrämma bort väljare från S till SD.

Håller du med om att det stora hotet mot en vågmästarroll för SD är att C eller KD ramlar ur riksdagen och inte att FI tar sig in?

Svårt att säga. Det är möjligt att ett borgerligt parti åker ut, men tveksamt om båda gör det. Det hade varit för bra för att vara sant. Som jag skrev tidigare. Det bästa för SD är att C och KD åker ut. Då kan SD norpa många väljare därifrån. Det är viktigt att få bort så många partier som möjligt för att nå nya anhängare. Jag tror nog att chansen är större att FI kommer in än att både C och KD åker ut. Men det är bra att FI kommer in, det kan bli mycket ideologiska splittringar i vänsterblocket och det är positivt.
2014-08-13, 21:25
Medlem
Anledningen till att SD inte är lika stora i STHLM är att mångkulturen inte har "drabbat" oss innerstadsbor i tillräcklig utsträckning. Glöm inte att STHLM är en extremt segregerad stad. Så länge innerstadsborna kan bo och verka utan mångkulturens konsekvenser utgör detta inget bekymmer. Vi i innerstan har inte samma upplevelser av mångkulturen som exempelvis en förortsbo, då våra erfarenheter i princip begränsas till diverse kulinariska specialiteter, kallprat med vår försvenskade granne från Iran som arbetar som civilingenjör och så vidare. Så länge det är på denna nivå kan vi stoltsera med hur goda och fina vi är genom dagens migrationspolitik.

Det håller ändå på att vända. Tiggeriet retar gallfeber på folk. Man kan inte gå många meter utan att behöva stöta på en tiggare. SD fick väl cirka 7% i EU-valet? Jag tippar på att SD erhåller runt 10% i STHLM. Glöm inte heller att 08r är extremt fixerade vid att upprätthålla ett "fint" anseende, varför man ska lita föga till opinionsmätningar rörande SD:s stöd i STHLM.
Senast redigerad av dandino 2014-08-13 kl. 21:28.
2014-08-13, 22:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Anledningen till att SD inte är lika stora i STHLM är att mångkulturen inte har "drabbat" oss innerstadsbor i tillräcklig utsträckning. Glöm inte att STHLM är en extremt segregerad stad. Så länge innerstadsborna kan bo och verka utan mångkulturens konsekvenser utgör detta inget bekymmer. Vi i innerstan har inte samma upplevelser av mångkulturen som exempelvis en förortsbo, då våra erfarenheter i princip begränsas till diverse kulinariska specialiteter, kallprat med vår försvenskade granne från Iran som arbetar som civilingenjör och så vidare. Så länge det är på denna nivå kan vi stoltsera med hur goda och fina vi är genom dagens migrationspolitik.

Det håller ändå på att vända. Tiggeriet retar gallfeber på folk. Man kan inte gå många meter utan att behöva stöta på en tiggare. SD fick väl cirka 7% i EU-valet? Jag tippar på att SD erhåller runt 10% i STHLM. Glöm inte heller att 08r är extremt fixerade vid att upprätthålla ett "fint" anseende, varför man ska lita föga till opinionsmätningar rörande SD:s stöd i STHLM.
Jag tror att tiggarna har gjort en stor inverkan på just Stockholmarna.
Även om man slipper blattar i bostadsområdet i innerstan, så har man nu fått ordentligt med zigenare som bajsar i parkerna, tigger, rånar åldringar & lever jävel.

Jag lever själv segregerat, fast på "landsorten". Men här räcker det att man kör 3 gator "fel" på väg till affären, så kommer man mitt i skiten. I Stockholm är det ju nästan ingen som "råkar" köra en runda till Rinkeby av misstag. Men tiggarna slipper ingen undan.
2014-08-14, 01:14
Medlem
Sd ligger lågt i den här undersökningen. Den dagen innerstadsborna börjar oroa sig för att tiggeriet sänker värdet på deras bostadsrätt kommer SD explodera i innerstan.
2014-08-14, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror att tiggarna har gjort en stor inverkan på just Stockholmarna.
Även om man slipper blattar i bostadsområdet i innerstan, så har man nu fått ordentligt med zigenare som bajsar i parkerna, tigger, rånar åldringar & lever jävel.

Jag lever själv segregerat, fast på "landsorten". Men här räcker det att man kör 3 gator "fel" på väg till affären, så kommer man mitt i skiten. I Stockholm är det ju nästan ingen som "råkar" köra en runda till Rinkeby av misstag. Men tiggarna slipper ingen undan.

Det stämmer. Man kan som sagt inte gå många meter utan att behöva få en donken-mugg uppkörd i ansiktet. Tiggeriet i kombination med att SD på allvar verkar mobilisera i STHLM tror jag kommer medföra sympatiandelar på cirka 10% i STHLM.
2014-08-14, 02:37
Medlem
RingRing2014s avatar
Det är extra fint när man varit borta ett tag från tråden, och när man även missat senaste tidens nyhetsflöde, och det då visar sig att tråden innehåller en handfull sköna storfångster.

Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Invandringspolitiken har seglat upp till att vara den näst viktigaste frågan inför valet. Invandringspolitiken ligger alltså på 2:a plats vilket är mycket mycket bra!!!

Fantastiskt!

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
SvD idag:
För att Sverigedemokraterna återigen ska bli tungan på vågen krävs det mycket marginella rörelser bland de som röstar. SvD:s studie av de sex senaste valrörelserna visar att regeringssidan i samtliga riksdagsval har ökat sitt väljarstöd de sista veckorna. Beter sig väljarna på samma sätt även denna gång innebär det att inget block får egen majoritet.

Mycket bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Betson:

Över 10 % - 1.36
Under 10 % - 2.90

Se där

Citat:
Ursprungligen postat av 8711
United Minds, Augusti:

SD 11,6%!!!! (+1,1)

Sverigedemokraterna tredje största parti med klar marginal!!

Kaboomsch!

Citat:
Ursprungligen postat av VitiumVirginis
M rasar i united minds, nu under 20%
http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19343554.ab

Oerhört!

Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Från den mätningen så röstar männen:
S: 20,5%
M: 19,7%
SD: 17,3%

SD är snart största partiet bland manliga väljare.

Jag tror jag dånar!
Senast redigerad av RingRing2014 2014-08-14 kl. 03:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in