Citat:
Ursprungligen postat av
dandino
Anledningen till att SD inte är lika stora i STHLM är att mångkulturen inte har "drabbat" oss innerstadsbor i tillräcklig utsträckning. Glöm inte att STHLM är en extremt segregerad stad. Så länge innerstadsborna kan bo och verka utan mångkulturens konsekvenser utgör detta inget bekymmer. Vi i innerstan har inte samma upplevelser av mångkulturen som exempelvis en förortsbo, då våra erfarenheter i princip begränsas till diverse kulinariska specialiteter, kallprat med vår försvenskade granne från Iran som arbetar som civilingenjör och så vidare. Så länge det är på denna nivå kan vi stoltsera med hur goda och fina vi är genom dagens migrationspolitik.
Det håller ändå på att vända. Tiggeriet retar gallfeber på folk. Man kan inte gå många meter utan att behöva stöta på en tiggare. SD fick väl cirka 7% i EU-valet? Jag tippar på att SD erhåller runt 10% i STHLM. Glöm inte heller att 08

r är extremt fixerade vid att upprätthålla ett "fint" anseende, varför man ska lita föga till opinionsmätningar rörande SD:s stöd i STHLM.
Jag tror att tiggarna har gjort en stor inverkan på just Stockholmarna.
Även om man slipper blattar i bostadsområdet i innerstan, så har man nu fått ordentligt med zigenare som bajsar i parkerna, tigger, rånar åldringar & lever jävel.
Jag lever själv segregerat, fast på "landsorten". Men här räcker det att man kör 3 gator "fel" på väg till affären, så kommer man mitt i skiten. I Stockholm är det ju nästan ingen som "råkar" köra en runda till Rinkeby av misstag. Men tiggarna slipper ingen undan.