Citat:
Ursprungligen postat av
Bewnhur
Har inte det bevisat att ha motsatt effekt vid det här laget? Partiet växer och växer, och det känns som att det blir någon skandal varje månad. Även väljare som jag som har utländsk bakgrund (finne) börjar tröttna på skiten. Och jag är säker på att många av mina landsmän redan röstar på dem och det kommer nog att bli fler om skiten fortsätter.
Om de kör på fullrulle ut i september är det inte omöjligt att jag överger mitt parti i ren avsky.
Norrmän, danskar och svenskar, vi ser inte varandra som utlänningar. Svenskar ser i regel inte heller finnar som utlänningar, det gör dock finnar om svenskar. Lite konstigt det där men jag har fått för mig att det beror på att finländare har ett eget språk som skiljer sig från nordiskan. Hursomhelst har vi en gemensam historia som samma land (under ca 700 år), har slagits för samma kungar, mot samma fiender. Kanske har vi mer gemensamt än vad vi har med t.ex. norrmän. Utlänningar? Jag upplever er inte så.
Jag upplever dock många sverigefinnar som stolta över Sverige och att en stor del finnar röstar på sverigevänliga partier, i stort sätt alla finska män jag pratat med röster på SD. Det skulle vara intressant att se hur stor andel av den här gruppen som röstar på SD, 30%?