2014-08-13, 17:39
Medlem
2big4yous avatar
Sentios Augusti mätning kommer på Fredag.
Den mätning som nu har publicerats på bla. Avpixlat är Sentios Juli mätning.
Detta enligt status.st
http://privat.bahnhof.se/wb492673/24%20Main%20frame%20Arkiv.html
2014-08-13, 17:43
Medlem
Vem bryr sig ifall alternativmedia varit för ivriga och otydliga med senaste Sentio mätningen trots oklarheter?

Valet närmar sig och det kallas propaganda. Gammelmedia har myglat med opinionsmätningar i flera år i sin propaganda, och håller på med detta för fullt, inte mer än rätt att alternativmedia svarar på samma sätt. F.ö. så verkar ju mätningen inte vara fusk på något sätt och vis, oklarheter till trots, och ligger troligtvis sanningen väldigt nära, fri från anti-SD viktningar.
Senast redigerad av Svartgrip 2014-08-13 kl. 17:52.
2014-08-13, 17:53
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Vad jag har förstått under de månader jag läst den här och andra trådar så skall SD endast ha betalat Sentio en gång och det var i samband med att SD inte fick köpa OUs av svenska institut.

Efter det har SD inte "pyntat" för någon av deras undersökningar.
Hmm... SD beställer och betalar för 1 undersökning. Sedan gör Sentio, finansierad ur egen ficka, ca 80 ytterligare opundersökningar, i allmänt marknadsföringsyfte (!?), som presenteras först i nättidningar närstående SD.

Det låter osannolikt.
Senast redigerad av Madagascar 2014-08-13 kl. 18:08.
2014-08-13, 17:54
Medlem
tlcswes avatar
Sentio prickade SD:s valreslutat, Juni 2010, 5,7%.
Om man ska anta att dem gör det även detta år, kommer SD få 12,5%.
Jag tror att denna siffra är en rättvis siffra.
2014-08-13, 18:02
Medlem
Saturnuspojkens avatar
15% ser jag som en guldseger och allt över det är ren bonus för SD! Men minst 15% är ett måste för att garantera vågmästarrollen!
2014-08-13, 18:19
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
15% ser jag som en guldseger och allt över det är ren bonus för SD! Men minst 15% är ett måste för att garantera vågmästarrollen!

Även om SD når 15% så finns det två skräcksenarion. 1. FI kommer in. 2. Både C och KD åker ut. Då kan SD torska sin vågmästarroll. Å andra sidan kan de va bra att vänsterblocket får förstöra landet i fyra år, då blir SD Sveriges största parti 2018.
2014-08-13, 18:25
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Även om SD når 15% så finns det två skräcksenarion. 1. FI kommer in. 2. Både C och KD åker ut. Då kan SD torska sin vågmästarroll. Å andra sidan kan de va bra att vänsterblocket får förstöra landet i fyra år, då blir SD Sveriges största parti 2018.
Du kan glömma att FI skulle kunna hota vågmästarrollen för SD. Anledningen är enkel, och den är att FI endast kan växa genom att kannibalisera på MP och V.

Det är en dock en realistisk möjlighet att SD missar vågmästarrollen genom att C eller KD missar riksdagen.
2014-08-13, 18:30
Medlem
Citat:

Jag blir inte så deppad om vänstersidan får majoritet. Jag tror bara inte de finns en chans att de blir ett vidare samarbete. Tror de blir hönsgård. Och som du säger, 4 år senare så kommer det hjälpa SD något enormt.
För då har folk färskt i minnet att varken Alliansen eller vänstersidan var något att hänga i julgran.

Och 2018 så kommer vi ha fått uppleva de fulla resultatet av den massinvandring som just nu sker.

Ca 11-12% känns rimligt och fullt godkänt. Man ska inte klaga över en dubblering från 2010.
2014-08-13, 18:39
Medlem
Vintergrisens avatar
Nog för att det skulle vara skoj om de senaste siffrorna stämmer, men jag får nog sälla mig till den skeptiska skaran jag med. Med tanke på att SD konstant underskattas i opinionsundersökningar så skulle väl 15,4% i innebära runt 17 - 18 i valresultat och där tror jag faktiskt inte att vi är än.
2014-08-13, 18:45
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Du kan glömma att FI skulle kunna hota vågmästarrollen för SD. Anledningen är enkel, och den är att FI endast kan växa genom att kannibalisera på MP och V.

Vad är det som säger att S och MP i sin tur inte skulle kunna kannibalisera på lättrörliga borgare? Då har vänsterblocket egen majoritet likt förbannat.
2014-08-13, 18:53
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Jag blir inte så deppad om vänstersidan får majoritet. Jag tror bara inte de finns en chans att de blir ett vidare samarbete. Tror de blir hönsgård. Och som du säger, 4 år senare så kommer det hjälpa SD något enormt.
För då har folk färskt i minnet att varken Alliansen eller vänstersidan var något att hänga i julgran.

Och 2018 så kommer vi ha fått uppleva de fulla resultatet av den massinvandring som just nu sker.

Ca 11-12% känns rimligt och fullt godkänt. Man ska inte klaga över en dubblering från 2010.

Idioter tyr sig till idioter. V, S, MP och FI kommer att kunna regera tillsammans. Dom blir som ett enda stort parti med idiotin som drivkraft. Som sagt, det bästa som kan hända Sverigedemokraterna är att vänsterblocket får egen majoritet. Folket kommer då att inse att SD är den enda räddningen tills 2018. Dessutom vore det önskvärt om C och KD åker ut ur riksdagen. Det hade gjort att många av deras gamla väljare hade övergett skutan. Ett gammalt landsbygdsparti och ett gammalt konservativt parti har förmodligen väldigt många potentiella Sverigedemokrater i sina led. Åker C och KD ur Riksdagen, då kommer dom aldrig tillbaka igen. Det är jag helt säker på.
2014-08-13, 18:55
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Vad är det som säger att S och MP i sin tur inte skulle kunna kannibalisera på lättrörliga borgare? Då har vänsterblocket egen majoritet likt förbannat.
Förvisso, men då beror kartellens framgång på S och MP och inte på FI. Dessutom så tror jag att en stark tokvänster kommer att skrämma bort väljare från S till SD.

Håller du med om att det stora hotet mot en vågmästarroll för SD är att C eller KD ramlar ur riksdagen och inte att FI tar sig in?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in