2014-08-12, 18:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Blandar du inte ihop det nu? Det är väl TPC som har flera personer som har olika dofter? Eller har Surrendertochance också det? Hur som helst tyckte jag Surrendertochance funkade mycket bättre än TPC.
Surrendertochance har det också isf, har nämligen aldrig beställt från TPC. Förut hade de iaf två personer med kvinnliga namn, ena baserad i Wisconsin, den andra minns jag inte..tror det var Wisconsin kvinnan som var snabb.
Citera
2014-08-12, 18:27
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Surrendertochance har det också isf, har nämligen aldrig beställt från TPC. Förut hade de iaf två personer med kvinnliga namn, ena baserad i Wisconsin, den andra minns jag inte..tror det var Wisconsin kvinnan som var snabb.
Ok, då är det samma tillvägagångssätt på båda ställena då. Hade väl bara tur att jag beställde tre dofter av samma fabrikat som fanns hos samma kvinna.
Citera
2014-08-12, 18:31
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ok, då är det samma tillvägagångssätt på båda ställena då. Hade väl bara tur att jag beställde tre dofter av samma fabrikat som fanns hos samma kvinna.
Japp, jag beställde typ 14 samples en gång och 11 kom via den snabba damen de 3 andra tog typ 3 veckor...Tror de flesta finns hos den snabbare av dom.
Citera
2014-08-12, 20:16
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Idag fick jag några samples från surrendertochance. Första gången jag beställer därifrån, betydligt bättre än theperfumedcourt. Snabbare och proffsigare. Beställde tre Sonoma Scent Studio, nämligen Tabac Aurea, Winter Woods och To Dream. Hittills har jag bara hunnit testa Tabac Aurea - och ja, den är vääääldigt bra. Mysig piptobak och lite lätt julig kryddig doft (fast det är piptobaken som dominerar). Den enda doft som kommer i närheten när det kommer till piptobaksdofter är L'Antichambres Le Tabac. Minns inte exakt hur den doftade, men jag minns att det var exakt som jag vill att piptobak ska dofta. Ska leta upp mitt Le Tabac-sample senare och jämföra, men jag skulle absolut inte ha några problem att beställa en (eller ett par) fulla flaskor av Tabac Aurea . Återkommer med recensioner på de två övriga när jag hunnit testa.

Jag sa ju det, Tabac Aurea håller absolut toppklass. Ska bli intressant att höra vad du tycker om de andra två dofterna. Har inte testat just dem men har testat fyra andra dofter från Sonoma Scent Studio förutom Tabac Aurea och jag är väldigt imponerad av den höga kvalité samtliga dofter haft.
Citera
2014-08-12, 21:14
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Jag sa ju det, Tabac Aurea håller absolut toppklass. Ska bli intressant att höra vad du tycker om de andra två dofterna. Har inte testat just dem men har testat fyra andra dofter från Sonoma Scent Studio förutom Tabac Aurea och jag är väldigt imponerad av den höga kvalité samtliga dofter haft.
Har testat de båda andra nu. To dream började väldigt märkligt. Extremt feminint och blommigt. Lite senare blev det i huvudsak en läder- och violdoft. Läder är inte listat som not, men jag tycker allt det är en läderdoft. Ganska trevlig, men något för feminin. Winter Woods börjar lite som en lägereld ute i skogen, lite längre i drydownen kände jag en mycket välbekant doft som jag inte kunde placera. Funderade och funderade. Kanelbulle? Nä... Kanel definitivt... Just det! Fattiga riddare! Den doftar exakt som fattiga riddare som min mormor gjorde när jag var en liten spoling. Lätt bränt socker och kanel. Nostalgidoft, men inget jag vill gå runt och dofta tror jag . Bäst av de tre var Tabac Aurea. Tyvärr så blev den mindre angenäm efter en dusch - ja den sitter fortfarande kvar - eller åtminstone några basnoter. Doftar inte längre piptobak, utan mer patchouli och någon slags kemikalie. Vet inte om detta även händer i drydownen om man inte tvättar sig, i så fall vill jag inte vara med om det. Ska testa till helgen från mitt sample och se hur den utvecklar sig på huden under dagen, utan att duscha bort topp- och hjärtnoter.
Citera
2014-08-12, 21:41
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Har testat de båda andra nu. To dream började väldigt märkligt. Extremt feminint och blommigt. Lite senare blev det i huvudsak en läder- och violdoft. Läder är inte listat som not, men jag tycker allt det är en läderdoft. Ganska trevlig, men något för feminin. Winter Woods börjar lite som en lägereld ute i skogen, lite längre i drydownen kände jag en mycket välbekant doft som jag inte kunde placera. Funderade och funderade. Kanelbulle? Nä... Kanel definitivt... Just det! Fattiga riddare! Den doftar exakt som fattiga riddare som min mormor gjorde när jag var en liten spoling. Lätt bränt socker och kanel. Nostalgidoft, men inget jag vill gå runt och dofta tror jag . Bäst av de tre var Tabac Aurea. Tyvärr så blev den mindre angenäm efter en dusch - ja den sitter fortfarande kvar - eller åtminstone några basnoter. Doftar inte längre piptobak, utan mer patchouli och någon slags kemikalie. Vet inte om detta även händer i drydownen om man inte tvättar sig, i så fall vill jag inte vara med om det. Ska testa till helgen från mitt sample och se hur den utvecklar sig på huden under dagen, utan att duscha bort topp- och hjärtnoter.

Din beskrivning av öppningen av Winter Woods får mig att tänka på deras doft Fireside Intense. En väldigt rökig och träig doft. Välgjord men något svårburen, bör nog användas utomhus. Känner inte igen mig i din upplevelse av Tabac Aurea så vi får hoppas det var duschen som gjorde det.
Citera
2014-08-12, 21:44
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Din beskrivning av öppningen av Winter Woods får mig att tänka på deras doft Fireside Intense. En väldigt rökig och träig doft. Välgjord men något svårburen, bör nog användas utomhus. Känner inte igen mig i din upplevelse av Tabac Aurea så vi får hoppas det var duschen som gjorde det.
Har du testat L'Antichambre Le Tabac? Ur minnet tycker jag de var väldigt lika i öppningen, men jag vill minnas att Le Tabac slutade med att bli ganska sötsliskig vanilj.
Citera
2014-08-12, 22:53
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Har du testat L'Antichambre Le Tabac? Ur minnet tycker jag de var väldigt lika i öppningen, men jag vill minnas att Le Tabac slutade med att bli ganska sötsliskig vanilj.

Nej har tänkt att göra det men inte kommit mig för ännu. Har fått känslan att den nog kan vara lite för fruktig och snäll för mig men vi får väl se.
Citera
2014-08-12, 23:27
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Nej har tänkt att göra det men inte kommit mig för ännu. Har fått känslan att den nog kan vara lite för fruktig och snäll för mig men vi får väl se.
Det tror jag inte, tycker som sagt de var väldigt lika i början. Fortsättningen var dock lite olika. Jag tror nog att öppningen var något bättre i Le Tabac, medan TA förhoppningsvis är bättre som helhet (så länge man inte tvättar sig ).
Citera
2014-08-13, 16:47
Medlem
irrblosss avatar
Testade Tabac Aurea idag under dagen igen. Mycket trevlig doft. Låter man bli att försöka tvätta bort den så blir den fin i drydownen. Tog väldigt lite, så den var inte så långlivad tyvärr, kanske 3-4 timmar. Fast även senare så kom det små puffar då och då, fast de bestod mest av någon fruktig/bärig not, inte direkt tobak. Kommer definitivt bli en flaska av denna. Bättre än Back To Black . Skulle älska att ha denna som doftljus eller någon annan typ av rumsdoft. Riktig mysdoft för regniga höstdagar .

Edit: Måste även säga att den påminner en hel del om Bogart Pour Homme, fast en finare EDP-version.
Senast redigerad av irrbloss 2014-08-13 kl. 16:50.
Citera
2014-08-13, 17:59
Medlem
J.Bergs avatar
Någon som har koll på Dsquared2 HeWood Intense? Tycker HeWood luktar rätt gott så.
Citera
2014-08-13, 22:29
Medlem
Mongopixels avatar
Min parfym tog slut idag!! Behöver en höstig-vintrig parfym!

Dessa har jag haft och fallit mig i smaken.

- Aqua Di Gio
- Bleu De Chanel
- Eternity
- Diesel Fuel For Life ( den blåa handen iaf)

Ge mig tips

UPDATE::

Beställde hem samples från creed på en hemsida. (Va ett jävla tjat om att de luktade så gott)

-Aventus by Creed for men
-Himalaya by Creed for men
-Green Irish Tweed by Creed for men
-Silver Mountain Water by Creed for men

Vad har jag att förvänta mig?
Senast redigerad av Mongopixel 2014-08-13 kl. 23:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in