2014-08-12, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Störtöjligt. Solklart fusk och fördelar när du zoomar ut. Är du på riktig?

x30 inzoomning. Du kan bocka av utzoomningsrutan på Aslains mod. Ja jag är på riktigt, hurså?
Citera
2014-08-12, 15:25
Medlem
Salorms avatar
Apropå ingenting så var det roligt att möta Odem Mortis igår i Strongholds och veta att dom satt med samma moddar som mig på sina tanks.
Citera
2014-08-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN

Ja, räknade bara på random matcher nu. Som sagt, du kommer aldrig att kunna bära alla matcher, men om du och en lagkamrat hade gjort dubbelt så mycket skada i matchen du länkade hade ni haft goda chanser att vinna. Det viktigaste är att få ut skadan och som minimikrav bör man göra sin egen HP i skada i varje match, för att kompensera för matcherna där man blir utskjuten direkt bör man kanske snarare snitta ett skadesnitt på 1,5-1,75 gånger sin egen HP.

Det är inte så enkelt alla gånger att utdela si och så mycket skada när man allt för ofta i random matcher hamnar i lag där 2/3 av laget är borta efter några minuter.

Det borde du också inse efter att ha spelat så pass mycket.
Citera
2014-08-12, 15:34
Medlem
En annan sak att komma ihåg är att si och så mycket hit rate också handlar om respektive besättnings skill och perknivå. Vissa börjar en ny vagn med en 50%-besättning utan extra utrustning medan andra börjar en ny tank med 100%+-besättning med extra utrustning monterat. Båda kan vara jämnbra spelare men ändå gör ovanstående skillnad för sannolikheten för träff varje gång du klickar på musknappen.
Citera
2014-08-12, 15:34
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
RNG gäller både skada och pricksäkerhet, nu har olika vagnar olika stora cirklar så de påverkas olika mycket av RNG men 25% av skotten kommer inte träffa där du har siktat. Avvikelserna blir naturligtvis större ju sämre acc kanonen har.

Träffbilden inom cirkeln är normalfördelad vilket innebär att 65% av skotten kommer träffa inom en standardavvikelse, 95% inom 2 standardavvikelser och 99% inom 3. Träffcirkeln täcker 3 standardavvikelser.
Fast det beror väl på hur du menar med att 25% inte träffar där du siktar? Om du menar precis i mitten av cirkeln, så visst, men annars kommer nästan alla skott vara inom cirkeln. Vilket innebär att om man skjuter när cirkeln täcker hela sitt mål har man 99% chans att träffa det.
Citera
2014-08-12, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Hur gynnar RNG dåliga spelare då? Den borde ju förhindra lika mycket som den hjälper för alla.

Jag har inte räknat något på hur mycket jag har förlorat efter en bra dag, så jag kan varken bekräfta eller neka angående riggad MM. Men jag tvivlar på att den är det.

Uppskattar inte XVM vinstchansen genom spelarnas genomsnittliga stats dock? Isåfall får man ta det med en nypa salt då man har bra och dåliga dagar. Man spelar inte alltid på samma nivå så att säga.

Jag fann en tråd som ska förklara hur det beräknas i detalj, men då jag inte kan ryska och ej heller litar helt på Google Translate får jag lämna det till någon annan.

Visserligen, men samma korridorer är också bra till att skjuta sönder dem.

Men jag får hålla med om att öppnare kartor vore enormt mycket bättre, man känner sig lite instängd i sin medium.

WG har patent som förklarar hur dom gör för att "fuska" med MM. Om du vinner mycket så kommer du bli matchad med folk som har loosing streaks. Och om du har loosing streaks så kommer du bli matchad med folk som har winning streaks. Allt för att jämna ut win/lossen för spelarna. Det gör det väldigt svårt att få dålig win ratio och även en del svårare att få bra winratio.

Tekniskt sett borde det finnas folk med 25% win ratio. Men man ser aldrig det. Det lägsta jag har sett är runt 32-36 och det är 1 på 1000 spelare jag ser "typ". Normalt så går folk inte under 42% win ratio vilket är väldigt lågt. Och detta beror på att dom dåliga spelarna får spela med folk som är bättre pga Match makingen så att dom ska få något nöje i att fortsätta spela. Annars hade dom kanske legat på 25% win ratio vilket hade fått dom att tröttna på spelet och sluta. Och då hadfe dom inte tjänat några cash.

För dom riktigt bra spelarna blir det ju såklart svårare att få högre win ratio. Men jag tycker det är bra, det är tråkigt att vinna för mycket. Men det påverkar inte lika mycket dock då en riktigt bra spelare är den som påverkar hela gamet och därför så gör det inte lika mkt ifall han har lite sämre spelare med sig.

MM systemet är dock lätt att slå. Spelar du med 3 utav några av dom bästa spelarna på servern så är det inga problem alls att ligga på 98%-100% win ratio efter 100 matcher. Spelar man i en 2 platoon kanske man hamnar på 80-89% win ratio. Och spelar man själv runt 65-75%. Detta är i tier 10 då såklart, i lägre tier är det ännu enklare.

Så därför gör MM att bra spelare kan fortfarande vinna, medans dåliga spelare inte förlorar lika mkt och fortsätter spela. Det är dom dåliga spelarna som ger WG pengar. Fullt förståligt. Och jag älskar att MM fungerar så, mer utmaning
Citera
2014-08-12, 15:39
Medlem
[quote=knypplarN|49914143]Nja, meningslös skulle jag inte kalla den men man får se upp med hur man tolkar den. En spelare som ligger över 80% overall hit ratio är med all sannolikhet en jävligt bra spelare. QUOTE]

Hit ratio är mer eller mindre MENINGSLÖS statistik. Det enda du kan urskilja är en apa från en bra spelare med hjälp av den statistiken. Jag blind shootar väldigt många skott varje match med mina vagnar. Vilket gör att min hit ratio är sämre än dom flesta i top 50 EU. Men ändå så ligger jag 1a i EU med vissa vagnar trots mycket sämre hit ratio. Så en riktigt bra spelare har sämre hit ratio än dom som är sämre än han PGA blind shootsen. Det är som i cs, bra spelare haxxar, dåliga gör inte det.
Citera
2014-08-12, 16:07
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Det är inte så enkelt alla gånger att utdela si och så mycket skada när man allt för ofta i random matcher hamnar i lag där 2/3 av laget är borta efter några minuter.

Det borde du också inse efter att ha spelat så pass mycket.
Om resten av laget dör fort finns det mer skada att hämta för dig. Jag gör inte heller alltid det jag ska, men jag försöker så långt det går och de matcherna som skiter sig ordentligt brukar man kunna kompensera med en bra carry.
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
En annan sak att komma ihåg är att si och så mycket hit rate också handlar om respektive besättnings skill och perknivå. Vissa börjar en ny vagn med en 50%-besättning utan extra utrustning medan andra börjar en ny tank med 100%+-besättning med extra utrustning monterat. Båda kan vara jämnbra spelare men ändå gör ovanstående skillnad för sannolikheten för träff varje gång du klickar på musknappen.
Det är ju bara sadomasochister som väljer att inte spela med 100% besättning och full equipment. Har nog inte spelat en stockvagn sen jag började ta spelet på allvar.
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Träffbilden inom cirkeln är normalfördelad vilket innebär att 65% av skotten kommer träffa inom en standardavvikelse, 95% inom 2 standardavvikelser och 99% inom 3. Träffcirkeln täcker 3 standardavvikelser.
Fast det beror väl på hur du menar med att 25% inte träffar där du siktar? Om du menar precis i mitten av cirkeln, så visst, men annars kommer nästan alla skott vara inom cirkeln. Vilket innebär att om man skjuter när cirkeln täcker hela sitt mål har man 99% chans att träffa det.
Jag föreställde mig någon form av scenario där man skjuter på 250-300m håll och kanske 75% av målet finns i cirkeln. Tror vi är rätt överens om hur det fungerar.
Citat:
Ursprungligen postat av Flayer
Hit ratio är mer eller mindre MENINGSLÖS statistik. Det enda du kan urskilja är en apa från en bra spelare med hjälp av den statistiken. Jag blind shootar väldigt många skott varje match med mina vagnar. Vilket gör att min hit ratio är sämre än dom flesta i top 50 EU. Men ändå så ligger jag 1a i EU med vissa vagnar trots mycket sämre hit ratio. Så en riktigt bra spelare har sämre hit ratio än dom som är sämre än han PGA blind shootsen. Det är som i cs, bra spelare haxxar, dåliga gör inte det.
All statistik är ju helt värdelös om man inte tolkar den. Majoriteten av spelarna blindskjuter så pass mycket att det påverkar statistiken, så jag vidmakthåller att det är en relevant faktor för hur bra en spelare är. Det enda du egentligen bevisar är att det finns statistiska uteliggare och det var väl knappast någon hemlighet?
Citera
2014-08-12, 17:22
Medlem
Citat:
Om resten av laget dör fort finns det mer skada att hämta för dig. Jag gör inte heller alltid det jag ska, men jag försöker så långt det går och de matcherna som skiter sig ordentligt brukar man kunna kompensera med en bra carry.

Det är ju bara sadomasochister som väljer att inte spela med 100% besättning och full equipment. Har nog inte spelat en stockvagn sen jag började ta spelet på allvar.

Jag föreställde mig någon form av scenario där man skjuter på 250-300m håll och kanske 75% av målet finns i cirkeln. Tror vi är rätt överens om hur det fungerar.
All statistik är ju helt värdelös om man inte tolkar den. Majoriteten av spelarna blindskjuter så pass mycket att det påverkar statistiken, så jag vidmakthåller att det är en relevant faktor för hur bra en spelare är. Det enda du egentligen bevisar är att det finns statistiska uteliggare och det var väl knappast någon hemlighet?

Ja men hit ratio är inte direkt en statistik som kan berätta hur bra en spelare är. Ein ratio, kills, dmg, spot osv osv är bra statistik för att avgöra om en spelare är bra eller inte. Hit ratio är helt sämst. Någon med 6000 avg dmg på rn vagn kommer vara bättre än någon med 1500 avg dmg. Han med 6000 dmg har dock samma hit ratio. Så då menar du att dom två är ungefär lika bra eftersom att hit ration är lika. Hit ratio säger inte ett piss och kan inte definieras som statistik. Medans dom andra statistikerna alltid kan visa om man är bra eller inte.
Citera
2014-08-12, 19:48
Medlem
Citat:
WG har patent som förklarar hur dom gör för att "fuska" med MM. Om du vinner mycket så kommer du bli matchad med folk som har loosing streaks. Och om du har loosing streaks så kommer du bli matchad med folk som har winning streaks. Allt för att jämna ut win/lossen för spelarna. Det gör det väldigt svårt att få dålig win ratio och även en del svårare att få bra winratio.
Det stämmer bra.

Citat:
För dom riktigt bra spelarna blir det ju såklart svårare att få högre win ratio. Men jag tycker det är bra, det är tråkigt att vinna för mycket. Men det påverkar inte lika mycket dock då en riktigt bra spelare är den som påverkar hela gamet och därför så gör det inte lika mkt ifall han har lite sämre spelare med sig.

MM systemet är dock lätt att slå. Spelar du med 3 utav några av dom bästa spelarna på servern så är det inga problem alls att ligga på 98%-100% win ratio efter 100 matcher. Spelar man i en 2 platoon kanske man hamnar på 80-89% win ratio. Och spelar man själv runt 65-75%. Detta är i tier 10 då såklart, i lägre tier är det ännu enklare.

Så därför gör MM att bra spelare kan fortfarande vinna, medans dåliga spelare inte förlorar lika mkt och fortsätter spela. Det är dom dåliga spelarna som ger WG pengar. Fullt förståligt. Och jag älskar att MM fungerar så, mer utmaning
Jasså? kan posta mina senaste matcher. Observera att jag fortfarande efter 5 matcher ännu inte har lyckats inkassera den där vinsten och 2X bonusen för kvällen.
Lite shots från mina 4 senaste matcher och "utmaningar"
https://imageshack.com/i/p3kyDrdyj
https://imageshack.com/i/ey0eNgmyj
https://imageshack.com/i/p5xNLQdGj
Citera
2014-08-12, 20:07
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:

Tekniskt sett borde det finnas folk med 25% win ratio. Men man ser aldrig det. Det lägsta jag har sett är runt 32-36 och det är 1 på 1000 spelare jag ser "typ". Normalt så går folk inte under 42% win ratio vilket är väldigt lågt. Och detta beror på att dom dåliga spelarna får spela med folk som är bättre pga Match makingen så att dom ska få något nöje i att fortsätta spela. Annars hade dom kanske legat på 25% win ratio vilket hade fått dom att tröttna på spelet och sluta. Och då hadfe dom inte tjänat några cash.

Det är ungefär så jag funderat på om det inte fungerar. Dvs. när man vinner för mycket sätter spelet sig på tvären så att man inte ska springa iväg för mycket från 50% strecket. Det var ett jävla jobb att komma ifrån först 50, sen 51 och nu 52% wr.
Citera
2014-08-12, 20:40
Medlem
SithXMs avatar
Hejsan,

Tänkte fråga lite Kring Tyska scout tank tanken T-15 Är det nån som spelar den och tycker den är kul ?

Är inne i en scout Period, kört som bara den med Luchs, VK 16.02 Leopard, och VK 28.01, sista ingen ren scout i know, av de tyska, Och alla stor gillar jag.

Var inne på Ryska T-50, den gilla jag inte för Fem öre Franska ska jag börja Grinda fram sen. ej testat nån.

Sen USa, Där har jag förvisso Bara T71a Men ÄLSKAR den.

Så vad tycker ni Motivera gärna varför ni inte gillar den, eller varför ni gillar den.

Kostar ju runt 40 kr så ingen stor deal att köpa den så, men ville höra lite med er innan. Onödisgt att samla på skräp

Tack i förväg.
Senast redigerad av SithXM 2014-08-12 kl. 20:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in