Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-12, 21:02
  #17161
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Hejsan,

Tänkte fråga lite Kring Tyska scout tank tanken T-15 Är det nån som spelar den och tycker den är kul ?

Är inne i en scout Period, kört som bara den med Luchs, VK 16.02 Leopard, och VK 28.01, sista ingen ren scout i know, av de tyska, Och alla stor gillar jag.

Var inne på Ryska T-50, den gilla jag inte för Fem öre Franska ska jag börja Grinda fram sen. ej testat nån.

Sen USa, Där har jag förvisso Bara T71a Men ÄLSKAR den.

Så vad tycker ni Motivera gärna varför ni inte gillar den, eller varför ni gillar den.

Kostar ju runt 40 kr så ingen stor deal att köpa den så, men ville höra lite med er innan. Onödisgt att samla på skräp

Tack i förväg.

T-127 är bättre än T-15. Ingen moneymaker, men tål mycket stryk head to head så att säga. Upplevs som en mini Kv-1.
Citera
2014-08-12, 21:28
  #17162
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
T-127 är bättre än T-15. Ingen moneymaker, men tål mycket stryk head to head så att säga. Upplevs som en mini Kv-1.


Tack för ditt svar, men den kände jag mig inte alls sugen på :P Sen är det ju det att jag har tyska besättingar med 4 plus jag skulle kunna sätta i min T 15 :P Men vill höra lite av er vad ni känner inför den :=)
Citera
2014-08-12, 21:59
  #17163
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Tänkte fråga lite Kring Tyska scout tank tanken T-15 Är det nån som spelar den och tycker den är kul ?

Är inne i en scout Period, kört som bara den med Luchs, VK 16.02 Leopard, och VK 28.01, sista ingen ren scout i know, av de tyska, Och alla stor gillar jag.

Var inne på Ryska T-50, den gilla jag inte för Fem öre Franska ska jag börja Grinda fram sen. ej testat nån.

Sen USa, Där har jag förvisso Bara T71a Men ÄLSKAR den.

Tycker inte du ska köpa T-15. Den är för låg tier för att vara interessant.

Jag har alla scouter utom t71 (jag är snart klar med t21). Min favoritscout nu är wz-132, chaffe och elc kan vara riktigt kul ibland. Fick 6k+ xp i ELCn igår när det var x3

Den bästa scouten rent objectivt är nog AMX 13 90, men den är lite för mycket medium och har för dålig acceleration för att jag riktigt ska gilla den. Käns som att man slösar tid om man sitter i en buske och ninjascoutar i stället för att använda kanonen.

T-50 var helt fantastisk innan den blev nerfad, nu är den helt värdelös.

Det kommer komma nya scouter med nästa patch så om du bara vill gå upp en linje kan det vara bra och vänta tills efter 9.3.
Citera
2014-08-12, 22:29
  #17164
Medlem
Rigor Mortiss avatar
Jag har så här i mogen ålder upptäckt WoT. Att det tar tid att bli bra är jag fullt på det klara med men vad jag slogs av direkt, i första matchen, var att folk är så otrevliga mot varann. Vad beror det här på? Är det så enkelt som att det är fjunläppar på pojkrummet som håller på så där eller är det nåt annat? Det var ett jävla tjat om noobs hela tiden men vi var ju för fan på instegsnivån?!? Eller är det här kutym i online-svängen? Upplys gärna en fossil-spelare....
Citera
2014-08-12, 22:36
  #17165
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rigor Mortis
Jag har så här i mogen ålder upptäckt WoT. Att det tar tid att bli bra är jag fullt på det klara med men vad jag slogs av direkt, i första matchen, var att folk är så otrevliga mot varann. Vad beror det här på?
Frustration, ingen vill samarbeta och sen är det oftast nån eller några som klagar även om det går bra, jag har blivit utskälld när jag bara döda 8 vagnar och gjorde 1500+ skada med hetzer som är tier4 vagn med 270 hälsa så det hjälper inte att spela som en gud.

Get used to it...det fortsätter hela vägen upp till tier10, det finns mods som censurerar chatten eller tar bort den helt sen kan du postit censurera chatten också om du vill slippa se skiten enskilda matcher.
Citera
2014-08-12, 22:38
  #17166
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Tycker inte du ska köpa T-15. Den är för låg tier för att vara interessant.

Jag har alla scouter utom t71 (jag är snart klar med t21). Min favoritscout nu är wz-132, chaffe och elc kan vara riktigt kul ibland. Fick 6k+ xp i ELCn igår när det var x3

Den bästa scouten rent objectivt är nog AMX 13 90, men den är lite för mycket medium och har för dålig acceleration för att jag riktigt ska gilla den. Käns som att man slösar tid om man sitter i en buske och ninjascoutar i stället för att använda kanonen.

T-50 var helt fantastisk innan den blev nerfad, nu är den helt värdelös.

Det kommer komma nya scouter med nästa patch så om du bara vill gå upp en linje kan det vara bra och vänta tills efter 9.3.

Aha okej ja wz-132, känns riktigt intressant men långt från den, Ska först jobba upp Franska linjen,

Men jag förstår din tanke ang låg Tiers Köpte ett fransk TD Tier 3, PAk, Efter att Arne Anka talat sig varm om den, Hur skönt den penar, Nej Arne Anka du lura mig ej att köpa den, Men efter jag /såg er chatt ang blev jag sugen, Det var länge sen förstås, och jag hade riktigt kul med den när det begavs sig

Nu har jag ju Tier 8 Tanks osv, Och nej jag sitter ej så mkt med lägre än 5, förutom Pz.Kpfw. II Luchs som jag som sagt köpte tillbaka när jag fick min scout freak period, Har 4 Prem tanks nu, Löwe SU-100Y 8.8, Och Pak TD Som jag använder för att grinda Silver/pengar. Men jag tycker de tre är förjävla kul att köra ska sägas.

Tror de flesta avråder mig för att införskaffa den Så vi hoppar det, Men är det nån här som tycker den e kul ? eller är den totalt värdelös ? SJälv tror jag det är en kul ide med en liten scout, Speciellt de förvisso få gånger man kanske har tur att hamna i Tier 3 slag, Var inne på en sida där man kan plocka ihop sin Crew samt vilka Utrusting man sätter på och får ut värden, med min Leopard Crew Fyra plus :P Och med en Coated Optics hade jag nästan max View Range :P Och på det nästan Osynlig som en Ninja :P

Det blir ju ganska mäktigt med i Tier 4 spel omgångar med :P Men man får ju njuta extra de gånger man hamnar bland treor :P Så jag är fan lite sugen på att slänga 45 kr ändå :P Är ju inte ens en halv kall en lördag kväll på stan :P
__________________
Senast redigerad av SithXM 2014-08-12 kl. 22:54.
Citera
2014-08-12, 22:42
  #17167
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Frustration, ingen vill samarbeta och sen är det oftast nån eller några som klagar även om det går bra, jag har blivit utskälld när jag bara döda 8 vagnar och gjorde 1500+ skada med hetzer som är tier4 vagn med 270 hälsa så det hjälper inte att spela som en gud.

Get used to it...det fortsätter hela vägen upp till tier10, det finns mods som censurerar chatten eller tar bort den helt sen kan du postit censurera chatten också om du vill slippa se skiten enskilda matcher.


Jag körde en del Historiska slag såsom Kursk m.m senast Tubruk, Det var Överraskade seriöst , Roligt samt trevligt, inte så mkt skitsnack m.m

Så tillfrågan vet du eller nån annan när de väntas komma igen ? fattar inte varför de tog bort nåt som funka och var kul :/ :S
Citera
2014-08-12, 22:55
  #17168
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rigor Mortis
Jag har så här i mogen ålder upptäckt WoT. Att det tar tid att bli bra är jag fullt på det klara med men vad jag slogs av direkt, i första matchen, var att folk är så otrevliga mot varann. Vad beror det här på? Är det så enkelt som att det är fjunläppar på pojkrummet som håller på så där eller är det nåt annat? Det var ett jävla tjat om noobs hela tiden men vi var ju för fan på instegsnivån?!? Eller är det här kutym i online-svängen? Upplys gärna en fossil-spelare....

Det absolut jobbigaste som helt ny är att det finns väldigt många spelare som kör Tier 2 och uppåt för att statpadda, dvs dom kör för att få bra stats och dessa personer är ofta sjukt dryga.

Men välkommen till gemenskapen, här hatar vi polacker och älskar när vi får spela med SEAL
Citera
2014-08-12, 23:04
  #17169
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Jag körde en del Historiska slag såsom Kursk m.m senast Tubruk, Det var Överraskade seriöst , Roligt samt trevligt, inte så mkt skitsnack m.m

Så tillfrågan vet du eller nån annan när de väntas komma igen ? fattar inte varför de tog bort nåt som funka och var kul :/ :S

När jag försökte spela historiska slag så gick det inte att få en match. Bara vänta fem minuter utan att få en match var inge kul.
Citera
2014-08-12, 23:10
  #17170
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
När jag försökte spela historiska slag så gick det inte att få en match. Bara vänta fem minuter utan att få en match var inge kul.

Var det på natten eller ? för då var det omöjligt, men ja det tog extra tid även en full helg, men ADHD polski siema kidsen orkar väl inte ens vänta två min Antar man blev av med lite skit folk bara där. Men för min del var det klart värt väntan nästan varje gång
Citera
2014-08-12, 23:19
  #17171
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flayer
Ja men hit ratio är inte direkt en statistik som kan berätta hur bra en spelare är. Ein ratio, kills, dmg, spot osv osv är bra statistik för att avgöra om en spelare är bra eller inte. Hit ratio är helt sämst. Någon med 6000 avg dmg på rn vagn kommer vara bättre än någon med 1500 avg dmg. Han med 6000 dmg har dock samma hit ratio. Så då menar du att dom två är ungefär lika bra eftersom att hit ration är lika. Hit ratio säger inte ett piss och kan inte definieras som statistik. Medans dom andra statistikerna alltid kan visa om man är bra eller inte.
Fast om man inte träffar med skotten är det ju omöjligt att göra skada. Rent objektivt måste det ju vara bättre att träffa 75% av sina skott än 50%. Du kan ju inte heller utgå från dig själv som en statistiskt avvikande spelare i det här fallet. Det är trots allt en väsentlig skillnad i att missa för att man blindskjuter en buske och missa för att man inte är tillräckligt bra för att träffa. Som sagt, all statistik är fullkomligt meningslös om man inte tolkar och värderar den.
Citat:
Ursprungligen postat av Rigor Mortis
Jag har så här i mogen ålder upptäckt WoT. Att det tar tid att bli bra är jag fullt på det klara med men vad jag slogs av direkt, i första matchen, var att folk är så otrevliga mot varann. Vad beror det här på? Är det så enkelt som att det är fjunläppar på pojkrummet som håller på så där eller är det nåt annat? Det var ett jävla tjat om noobs hela tiden men vi var ju för fan på instegsnivån?!? Eller är det här kutym i online-svängen? Upplys gärna en fossil-spelare....
Så länge du inte har spelat några tusen matcher kan du ge fan i att titta på vad folk skriker i chatten. Det är helt okej att vara nybörjare. Däremot är det rätt frustrerande när någon med 20k matcher skyddar arty hela matchen.
Citera
2014-08-12, 23:27
  #17172
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Störtöjligt. Solklart fusk och fördelar när du zoomar ut. Är du på riktig?

Www.aslain.com

Ladda ner den och installera, där kan du välja vilka mods du vill ha och ned hjälp av "preview"-knappen se vad de innebär.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback