2014-08-12, 12:10
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Alla tanks i högre tier rör sig ganska sakta. Eller så går det pena den lättare tanken på alla ställen. Man är också mer noga med varje skott då reload tar tid. Det gör att det blir högre hit rate.

Du har uppenbarligen inte mött så många Batchats eller WZ-132?
För övrigt, om jag inte behöver sikta på en weakspot så brukar jag skjuta när cirkeln (Jimbo) täcker tanken eftersom jag då kan flytta tillbaka i skydd.

Citat:
70% är också långt från dina "jag träffar alltid".

Kul att du fokuserar på den lägre siffran istället för att läsa vad jag skrev. Min hit rate på tier8-10 tanks är 70-80% beroende på tank.

Citat:
Och ärligt talat så tyder det på att du mest kör heavys och inte tar några chansskott.

Jag kör allting och föredrar medium och light tanks.

Citat:
Du kan förbättra din spelstil. Jag anser att riktigt bra spelare, ibland inte sitter och väntar tills de helt tydligt har ett mål att träffa. Nej, de kan dra skott på chans mot olika lägen.

Båda sakerna är sanna, jag kan bli bättre och riktigt bra spelare snapshottar väldigt mycket. Å andra sidan vet de när de kan snapshotta och inte.

Citat:
Vinna en match är inget som avgörs av dig. Det är laget som vinner eller förlorar. Och som jag förklarade för dig. Man bör inte tänka på kostnaden. Men kör du utan premium konto. Så kommer denna kostnad att bli avsevärd. Dvs det blir svårt att inte ha premium om du ska kunna köpa nya större vagnar senare.

Öh, är inte vi överens? Både du och jag anser att man inte ska tänka på ammokostnaden?
Dessutom, utan premium så ser man till att grinda credits i tier5-6, inte i tier8. Det gjorde jag innan jag var smart och skaffade premium.

Citat:
Du verkar tro att jag inte kan sikta. Jag siktar ganska mycket bättre än genomsnittet. Jag är trotts allt bäst i en TD. Och även medium gillar jag. Jag har aldrig påstått att jag missar mycket mer än dig.

Att spela en TD har inget med hit rate att göra. Spelat en SU/ISU-152?
Vad är din hit rate, jag har berättat min?

Citat:
Kommer jag bara ner till den nivå där MM börjar ge mig normala matcher igen så kommer det gå bättre.

Visst drabbas man av förluststreaks, men det är oftast väldigt tydligt varför det sker om man har XVM.
Till skillnad från dig, så kan jag relativt ofta avgöra matcher, men då är jag också ofta en av de bättre spelarna i mitt lag. Vilket det å andra sidan inte krävs mycket för.
Citera
2014-08-12, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Var ett tag sedan jag spelade, drog igång igår och började störa mig på att en del vagnar gick segare och kändes nerfat.

Någon som har lust att lista de största förändringarna senaste patchen eller två?

Dessutom, finns det någon laglig mod som inte är i gråzonen numera? Testade ju förut den där megamodden som hade lite allt möjligt i sig. Men den var ju rena fusket. Zooma ut 30x, se massa info från träffar osv.

Men radiomod på minimap osv kan ju vara trevligt, så man ser sin range för det med mera. Vilket jag nästan anser som fusk också.

Men finns det någon modpack som håller sig till de vettiga parametrarna eller kör de alla fortfarande megafusk och WG skiter i det?

Ser inget fusk i att använda x30 zoom, speciellt inte för dom som har dålig syn.
Citera
2014-08-12, 12:40
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Ser inget fusk i att använda x30 zoom, speciellt inte för dom som har dålig syn.

Störtöjligt. Solklart fusk och fördelar när du zoomar ut. Är du på riktig?
Citera
2014-08-12, 13:38
Medlem
knypplarNs avatar
Har tagit en kortare paus och spelat lite andra spel efter sviktande egna resultat och usla resultat i CW. Ska försöka börja lira igen på allvar igen den här veckan. Kändes som om trenden på pub vände lite igår i varje fall.
Citat:
Alla tanks i högre tier rör sig ganska sakta. Eller så går det pena den lättare tanken på alla ställen. Man är också mer noga med varje skott då reload tar tid. Det gör att det blir högre hit rate.
Generellt sett skulle jag vilja säga att vagnarna på högre tiers rör sig snabbare och har bättre armor vilket gör det svårare att träffa och penna. Förutom de tyska supertunga vagnarna och en del tior på tier 10 är de flesta vagnar rätt mobila vilket inte går att säga om alla heavys och mediums på lägre tier.
Citat:
70% är också långt från dina "jag träffar alltid". Och ärligt talat så tyder det på att du mest kör heavys och inte tar några chansskott. Du kan förbättra din spelstil. Jag anser att riktigt bra spelare, ibland inte sitter och väntar tills de helt tydligt har ett mål att träffa. Nej, de kan dra skott på chans mot olika lägen.
70% är en bra hit ratio med tanke på 25% rng vilket innebär att man egentligen bara missar 5% av skotten. Sen finns det naturligtvis de skotten som träffar trots rng, men allt över 70% är en bra hit ratio. Tyvärr är min fortfarande lidande från många matcher i Pz. 1C men normalt ligger jag runt 85% träffar per match vilket jag är nöjd med.
Citat:
Vinna en match är inget som avgörs av dig. Det är laget som vinner eller förlorar. Och som jag förklarade för dig. Man bör inte tänka på kostnaden. Men kör du utan premium konto. Så kommer denna kostnad att bli avsevärd. Dvs det blir svårt att inte ha premium om du ska kunna köpa nya större vagnar senare.
Du är högst delaktig i huruvida laget vinner eller inte. Om normal winrate är 48% vinner du 48/100 matcher. En winrate på 58% innebär då att du vinner 58/100, alltså är du direkt avgörande för 10 vinster av hundra. Sen är hundra matcher för lite att räkna på men det jämnar ut sig i längden.
Citat:
Om du nu inte har ett sätt som gör att du vinner 60% av alla matcher och utanför lagspel. Vilket jag skulle finna otroligt. Då min erfarenhet är den att du kan påverka mot seger men du kan inte påverka så det blir direkt avgörande. Många matcher jag nyligen har förlorat, har varit sådana att min tunga tank inte ens har hunnit ta sig så långt fram i banan att jag har nått eller sett en enda fi. Och mitt lag har redan förlorat 5 vagnar, det har gått 1-2 minuter av spelande. FI har inte förlorat någon eller någon dålig scout. Detta vänder ingen spelare. Och som jag skrev tidigare. Skulle jag kunna påverkar detta mycket.
Krävs inte så mycket för att ligga runt 60% vinster, ett snitt på strax över 2000 WN8 brukar räcka för mig när jag spelar solo för att hamna runt 60% vinster. I en bra pluton behöver man inte ens ha det, och då är det inte heller några problem att ligga på över 70% vinster. Sen gäller det naturligtvis att bära i rätt matcher, att man samlar på sig 7k skada i en 70% kommer inte att förbättra winraten men gör man samma match i en 30% och vinner kommer det att påverka statsen positivt. Som spelat är uppbyggt kommer man aldrig att kunna vinna alla matcher, men det finns ändå en anledning till att inga unicums har 45% winrate och inga tomater (med ordentligt många matcher spelade) ligger över 60%.
Citera
2014-08-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Du har uppenbarligen inte mött så många Batchats eller WZ-132?
För övrigt, om jag inte behöver sikta på en weakspot så brukar jag skjuta när cirkeln (Jimbo) täcker tanken eftersom jag då kan flytta tillbaka i skydd.
Nej, jag har dock nyligen själv skaffat WZ-131.
Citat:
Jag kör allting och föredrar medium och light tanks.
Bra spelare brukar föredra mediums. Så även jag.
Citat:
Öh, är inte vi överens? Både du och jag anser att man inte ska tänka på ammokostnaden?
Dessutom, utan premium så ser man till att grinda credits i tier5-6, inte i tier8. Det gjorde jag innan jag var smart och skaffade premium.
jo
Citat:
Att spela en TD har inget med hit rate att göra. Spelat en SU/ISU-152?
Vad är din hit rate, jag har berättat min?
Jag började spela troligen senare än de flesta så jag har inte riktigt kommit upp över tier 8. Sedan har jag varit dum nog att vilja prova olika träd, så det har tagit tid. Jag har 68% totalt för alla vagnar och i den vagnen jag spelat mest Stug G, så har jag 74% hit rate och 53% win rate. Vilket ska vara normalt.
Citat:
Visst drabbas man av förluststreaks, men det är oftast väldigt tydligt varför det sker om man har XVM.
Till skillnad från dig, så kan jag relativt ofta avgöra matcher, men då är jag också ofta en av de bättre spelarna i mitt lag. Vilket det å andra sidan inte krävs mycket för.
Avgöra kan man. Men då måste det finnas en rimlig chans också. Vilket jag tycker det finns allt mer sällan. Dvs du bör inte vara omringad av 5 KV-1S och ensam kvar Vilket händer mer och mer för mig. Jag kör inte XVM då min dator inte har så bra CPU så jag vill inte att det ska dra extra och man blir väl bara deppad när man ser hur dåliga folk är.
Citera
2014-08-12, 14:50
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Krävs inte så mycket för att ligga runt 60% vinster, ett snitt på strax över 2000 WN8 brukar räcka för mig när jag spelar solo för att hamna runt 60% vinster. I en bra pluton behöver man inte ens ha det, och då är det inte heller några problem att ligga på över 70% vinster.
Ta inte i så du trillar omkull nu. Enligt den statistik jag sett ligger 99% av spelarna under 60% i wr och 95% under 2000 i WN8. Så lätt är det inte.
Citera
2014-08-12, 14:51
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
70% är en bra hit ratio med tanke på 25% rng vilket innebär att man egentligen bara missar 5% av skotten. Sen finns det naturligtvis de skotten som träffar trots rng, men allt över 70% är en bra hit ratio. Tyvärr är min fortfarande lidande från många matcher i Pz. 1C men normalt ligger jag runt 85% träffar per match vilket jag är nöjd med.

Hit rate över alla tanks är en meningslös statistik, åtminstone för spelare av arty eller PzIC.
Per tank är den däremot relevant iaf för den visar att man träffar det man siktar mot. Jag tror tex jag har lägre i tanks med hög RoF, eftersom man laddar om så snabbt så att slänga iväg ett skott spelar mindre roll.

Fast tänker inte du fel på 25%?
Som jag förstått det motsvarar siktcirkeln 2 standardavvikelser, dvs 95% av alla skott kommer att hamna inom den cirkeln.
25% RNG gäller väl hur mycket damage ett skott gör?
Citera
2014-08-12, 14:55
Medlem
Citat:
Krävs inte så mycket för att ligga runt 60% vinster, ett snitt på strax över 2000 WN8 brukar räcka för mig när jag spelar solo för att hamna runt 60% vinster. I en bra pluton behöver man inte ens ha det, och då är det inte heller några problem att ligga på över 70% vinster. Sen gäller det naturligtvis att bära i rätt matcher, att man samlar på sig 7k skada i en 70% kommer inte att förbättra winraten men gör man samma match i en 30% och vinner kommer det att påverka statsen positivt. Som spelat är uppbyggt kommer man aldrig att kunna vinna alla matcher, men det finns ändå en anledning till att inga unicums har 45% winrate och inga tomater (med ordentligt många matcher spelade) ligger över 60%.
Menar du att detta även gäller för oss som bara spelar random matcher? Så funkar inte spelet för mig. Det hela är lite märkligt. jag laddar upp den senaste matchen screenshot. Vilken är en ganska typisk match.
Citera
2014-08-12, 14:59
Medlem
RNG syns tydligt om man installerat den där zoom-in modden, förut tyckte jag att "oops den gick visst lite snett, otur" men med den där modden och man är inzoomad och på långt avstånd så är det oftare skotten hamnar utanför ringen än innanför, ännu mindre träffar. det blir lixåm övertydligt :-)

lade speciellt märke till det igår då jag luftade amx 50b två clips, ingen hit.

I övrigt som del av senaste inläggen ang att träffa, jag måste lära mig att chansa mer, dvs skjuta fast jag inte är helt inzoomad, vet inte hur många gånger jag blir utskjuten då jag zoomar in, och sen blir utskjuten av någon som vrider på tornet (den jag zoomar in på) och bara pooooff! skjuter ut mig i farten så att säga.

jag väntar för länge ibland med att trycka av.
Citera
2014-08-12, 15:11
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Jag började spela troligen senare än de flesta så jag har inte riktigt kommit upp över tier 8. Sedan har jag varit dum nog att vilja prova olika träd, så det har tagit tid. Jag har 68% totalt för alla vagnar och i den vagnen jag spelat mest Stug G, så har jag 74% hit rate och 53% win rate. Vilket ska vara normalt.
Njae, jag levlar som sagt 30 vagnar just nu och måste lära mig att fokusera på några få som jag vill ha upp till tio för jag känner själv att mitt harvande på lägre tiers påverkar mina stats rätt mycket.
Men det är svårt, alla har sin charm liksom...

Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
I övrigt som del av senaste inläggen ang att träffa, jag måste lära mig att chansa mer, dvs skjuta fast jag inte är helt inzoomad, vet inte hur många gånger jag blir utskjuten då jag zoomar in, och sen blir utskjuten av någon som vrider på tornet (den jag zoomar in på) och bara pooooff! skjuter ut mig i farten så att säga.

jag väntar för länge ibland med att trycka av.

Jag har samma problem som dig och övar i randoms på att skita i inzoomningen och skjuta mer utan den och jag lär mig sakta men säkert.
Citera
2014-08-12, 15:14
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ta inte i så du trillar omkull nu. Enligt den statistik jag sett ligger 99% av spelarna under 60% i wr och 95% under 2000 i WN8. Så lätt är det inte.
När det kommer till overall stats ja. Men räkna senaste månaden eller 1000 matcherna så är det betydligt fler som når upp till sånna stats. Har man huvudet någorlunda påkopplat är det inte alls omöjligt. Nu var det bara ett exempel för hur det ser ut för mig och ja, 60% är högt, jag kommer nog aldrig nå dit overall men är nöjd så länga jag kan snitta det.
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Hit rate över alla tanks är en meningslös statistik, åtminstone för spelare av arty eller PzIC.
Per tank är den däremot relevant iaf för den visar att man träffar det man siktar mot. Jag tror tex jag har lägre i tanks med hög RoF, eftersom man laddar om så snabbt så att slänga iväg ett skott spelar mindre roll.

Fast tänker inte du fel på 25%?
Som jag förstått det motsvarar siktcirkeln 2 standardavvikelser, dvs 95% av alla skott kommer att hamna inom den cirkeln.
25% RNG gäller väl hur mycket damage ett skott gör?
Nja, meningslös skulle jag inte kalla den men man får se upp med hur man tolkar den. En spelare som ligger över 80% overall hit ratio är med all sannolikhet en jävligt bra spelare.

RNG gäller både skada och pricksäkerhet, nu har olika vagnar olika stora cirklar så de påverkas olika mycket av RNG men 25% av skotten kommer inte träffa där du har siktat. Avvikelserna blir naturligtvis större ju sämre acc kanonen har.

Citat:
Menar du att detta även gäller för oss som bara spelar random matcher? Så funkar inte spelet för mig. Det hela är lite märkligt. jag laddar upp den senaste matchen screenshot. Vilken är en ganska typisk match.
Ja, räknade bara på random matcher nu. Som sagt, du kommer aldrig att kunna bära alla matcher, men om du och en lagkamrat hade gjort dubbelt så mycket skada i matchen du länkade hade ni haft goda chanser att vinna. Det viktigaste är att få ut skadan och som minimikrav bör man göra sin egen HP i skada i varje match, för att kompensera för matcherna där man blir utskjuten direkt bör man kanske snarare snitta ett skadesnitt på 1,5-1,75 gånger sin egen HP.
Citera
2014-08-12, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Det gick inte så bra för Knypplarn i sin Hellcat och hans två klanpolare, varav 1 Hellcat och 1 Fv304 på Fjordar för ett tag sedan. Jag förstörde alla 3 då dom campade runt den södra basen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in