Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Massi kunde nog skött sin uppgift bättre, ja. Varit mera återhållsam med sina "utspel".
Tydligen hade hon kommit att engagera sig väldigt mycket i fallet med VB men det blev
här och där mindre proffsigt agerat. Det har jag inga problem med att tillstå.
Absolut där är vi och många fler i tråden eniga, Massi klarade inte av detta, utan att man för den
skull skall behöva kallas
"kvinnohatare/kvinnoföraktare".
Arbetsinsatsen avgör inte könet!
Citat:
Sedan kan man reflektera en stund över din dyrkade stjärnadvokats agerande:
han riktar misstankar mot en ur utredningen avförd person som namnges och allt.
Jag vet inte om det är så snyggt och proffsigt det heller, men du har säkert inga
invändningar mot att så gjordes.
Thomas insats i fallet däremot är fantastiskt så visst beundrar jag mannen <3
Detta har du frågat tidigare och svaret är forfarande nej, jag har absolut inget att
invända mot att Olsson drog MB - kortet. Jag kan förstås missat något men ingenstans
i media har jag sett någon juridisk kunnig uttalat sig om att han betett sig oproffsigt
på något sätt, tvärtom stående ovationer för sin slutplädering har han däremot fått.
Här i tråden har jag däremot sett en viss skara gnälla på Olssons handlande och
börjat prata etik och moral. Likaså har diskussioner angående ifall man kunnat stämma
Olsson för förtal varit upp till diskussion men sånt bryr jag mig inte om, Olsson visste
vad han gjorde. Hade det funnits minsta tvivel på att bli anmäld för förtal
hade Olsson säkert avstått MB - kortet, nu blev det istället bara att tuta och köra
för Olsson. Hans uppgift var att få bästa möjliga straff för sin klient. Detta lyckades
TO med stor skicklighet också göra med tanke på den lilla tid han faktiskt endast var med
i detta fall.
Åklagarna var med från dag ett så visst förstår jag bitterheten damerna kände för att
dom fick pisk av uppstickaren Olsson på slutsträckan och ordentligt med dask fick dom också.
Citat:
Och sen om feminism helt kort slutligen eftersom du berör det hela:
Nu är jag man och inte direkt att beskriva som någon feminist, men jag är så jävla
trött på det kvinnoförakt och hat som kommer till uttryck precis överallt på det här forumet.
I denna tråd förekommer inget kvinnoförakt och det är denna tråd som är utgångspunkten
för våra diskussioner.