Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Nu tror inte jag att KJ är psykopat, en psykopat skulle aldrig tala ner sig själv.
En psykopat talar alltid om hur grandios han är, överlägsen alla andra.
Han är smartast och starkast, bär en VB på varje axel.
Han må va mycket men psykopat tror jag inte han är.
Hur är en psykopat med funktionshinder, då? - Måste inte en sådan utveckla en alldeles särskild strategi för att få som han vill? - KJ tål inte att bli tillrättavisad, få avslag, mothugg, eller att allt inte går hans väg. Han söker näpsa omgivningen så ofta han kommer åt: vårdpersonalen är inte tillräckligt förutseende och han skulle hur lätt som helst kunna ta ett strupgrepp utan att de hann reagera, hans bror lever rövare när hans föräldrar är borta så han måste åka hem och se till så han inte river huset, hans advokat håller inte måttet; till att börja med begärde han två stycken. Visserligen fick han avslag på sin ansökan om att få göra GMU men han hade ändå inte tänkt genomgå denna utbildning; han var bara intresserad av fystesterna. "Den droppa", säger han betr. sin döda hund trots att en granne berättat om en blodfläck, 30 cm i diameter - men det är ingen annan som sett samma sak; alltså ljuger grannen om blodfläcken. Enligt en av hans mordteorier så kan någon ha mördat VB för att jävlas med honom; han har många fiender och ser också flera hotbilder. Han googlade på "hundens annatomi" mitt i natten, långt innan hunden dog, men när det bevisas för honom att det var samma natt så kommer han inte ihåg varför han googlat; med en axelryckning så "minns" han inte. Kort sagt: Han har färdiga eller högst improviserade svar på precis allt och betraktar omgivningen som mindre vetande om de inte hörsammar vad han säger. - FUP:et kan han som ett rinnande vatten. - Man får ett bestämt intryck av att KJ gör vad han kan för att topprida sin omgivning.