2014-06-10, 23:06
  #79765
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det är en otillförlitlig förundersökning som jag inte ger mycket för. Ett omtag från ruta ett i Luleå tingsrätt skulle resultera i en livstidsdom både där och i hovrätten - eller psykvård med särskild utskrivningsprövning. Ställd inför den framtidsutsikten tror jag att KJ efter några år, eller kanske tidigare, funnit för gott att lägga korten på bordet. Som landet nu ligger finns förmodligen inte ens en mikroskopisk chans att få fullständig klarhet hur det gick till när Vatchareeya miste livet.

Varför finns det inte det? Filmen som du envist vidhåller finns är ett dokument som visar precis hur det gick till, jag väntar spänt på att någon lägger upp den på Youtube eller någon "gore" sida.
Citera
2014-06-10, 23:16
  #79766
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det är en otillförlitlig förundersökning som jag inte ger mycket för. Ett omtag från ruta ett i Luleå tingsrätt skulle resultera i en livstidsdom både där och i hovrätten - eller psykvård med särskild utskrivningsprövning. Ställd inför den framtidsutsikten tror jag att KJ efter några år, eller kanske tidigare, funnit för gott att lägga korten på bordet. Som landet nu ligger finns förmodligen inte ens en mikroskopisk chans att få fullständig klarhet hur det gick till när Vatchareeya miste livet.

Om vi tar det där jag delar din åsikt, mikroskopisk chans.
Jag tror att det blir väldigt svårt att få fram hela sanningen, med tanke på hur kroppen har behandlats, avhuggna händer, frånstyckade ben samt sannolikt en plågsam död.
Vilken GM skulle stå för det som han har gjort?
Citera
2014-06-10, 23:25
  #79767
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tvivlar starkt på att du kommer att hitta något exempel men eftersom jag är en vänlig själ i grund och botten så väntar jag på att du letar fram något exempel till allmän beskådan.


Nej, det är inte mödan värt att leta efter ett exempel även om jag tror att ett eller annat sådant finns .. Rent akademiskt resonemang i det här läget.
Citera
2014-06-10, 23:35
  #79768
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om vi tar det där jag delar din åsikt, mikroskopisk chans.
Jag tror att det blir väldigt svårt att få fram hela sanningen, med tanke på hur kroppen har behandlats, avhuggna händer, frånstyckade ben samt sannolikt en plågsam död.
Vilken GM skulle stå för det som han har gjort?


Med tiden antagligen en psykopat av KJ:s sort, dvs en individ som inte lider av samvetsförebråelser - stolt och belåten över sitt verk som han länge fantiserat om att få utföra, även om det sprack på slutet ..

Edit: Drygt fem år på KVA kan nog i KJ:s medvetande betraktas som ett reapris på upplevelsen att en gång i livet få möjlighet att döda en människa.
__________________
Senast redigerad av MBoudine 2014-06-10 kl. 23:37.
Citera
2014-06-10, 23:37
  #79769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, det är inte mödan värt att leta efter ett exempel även om jag tror att ett eller annat sådant finns .. Rent akademiskt resonemang i det här läget.
Jur kand MBoudine borde väl ändå ha klart för sig att det är fullständigt meningslöst att leta efter ett exempel eftersom det krävs lagstöd. Jur kand MBoudine borde även ha klart för sig att något sådant lagstöd inte finns så jur kand MBoudine borde sluta bortförklara sig, återgå till reträtten, "det är av akademiskt intresse", och fortsätta att låtsas vara juridisk kunnig. Men ett tips på vägen när du låtsas kunna juridik, undvik juridik.
Citera
2014-06-10, 23:48
  #79770
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför finns det inte det? Filmen som du envist vidhåller finns är ett dokument som visar precis hur det gick till, jag väntar spänt på att någon lägger upp den på Youtube eller någon "gore" sida.


Innehavaren av filmbevis kommer nog inte att lägga ut det här på nätet i första taget - om än alls. Tror ingen av de inblandade kunde föreställa sig vilket intresse styckmordet på Vatchareeya skulle få t ex på Flashback - och att detta förmodligen resulterade i rädsla och destruktion av bevismaterialet. Har åtminstone en känsla av detta.
__________________
Senast redigerad av MBoudine 2014-06-11 kl. 00:07.
Citera
2014-06-10, 23:54
  #79771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Med tiden antagligen en psykopat av KJ:s sort, dvs en individ som inte lider av samvetsförebråelser - stolt och belåten över sitt verk som han länge fantiserat om att få utföra, även om det sprack på slutet ..

Edit: Drygt fem år på KVA kan nog i KJ:s medvetande betraktas som ett reapris på upplevelsen att en gång i livet få möjlighet att döda en människa.

Nu tror inte jag att KJ är psykopat, en psykopat skulle aldrig tala ner sig själv.
En psykopat talar alltid om hur grandios han är, överlägsen alla andra.
Han är smartast och starkast, bär en VB på varje axel.
Han må va mycket men psykopat tror jag inte han är.
Citera
2014-06-11, 00:06
  #79772
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nu tror inte jag att KJ är psykopat, en psykopat skulle aldrig tala ner sig själv.
En psykopat talar alltid om hur grandios han är, överlägsen alla andra.
Han är smartast och starkast, bär en VB på varje axel.
Han må va mycket men psykopat tror jag inte han är.


Jag tror KJ är psykopat/uppvisar psykopatiska drag, men det förekommer "grader" av psykopati och personlighetsstörningen finslipas och mognar med tiden. KJ berättar inte hur grandios han är - men han låter förstå, strupgreppet på personal på psyket i Öjebyn menar jag var ett exempel på detta.
Citera
2014-06-11, 00:11
  #79773
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror KJ är psykopat/uppvisar psykopatiska drag, men det förekommer "grader" av psykopati och personlighetsstörningen finslipas och mognar med tiden. KJ berättar inte hur grandios han är - men han låter förstå, strupgreppet på personal på psyket i Öjebyn menar jag var ett exempel på detta.
Han tog inget strypgrepp på personalen i Öjebyn. Lyssna på personalen i Öjebyns vittnesmål i TR.
Citera
2014-06-11, 00:14
  #79774
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han tog inget strypgrepp på personalen i Öjebyn. Lyssna på personalen i Öjebyns vittnesmål i TR.


Ok, vem var det då han tog strupgrepp på förutom f. d. flickvännen i en soffa ..?
Citera
2014-06-11, 00:16
  #79775
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ok, vem var det då han tog strupgrepp på förutom f. d. flickvännen i en soffa ..?
Vet inte. Tog han strypgrepp ens på flickvännen?
Citera
2014-06-11, 00:41
  #79776
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nu tror inte jag att KJ är psykopat, en psykopat skulle aldrig tala ner sig själv.
En psykopat talar alltid om hur grandios han är, överlägsen alla andra.
Han är smartast och starkast, bär en VB på varje axel.
Han må va mycket men psykopat tror jag inte han är.
Hur är en psykopat med funktionshinder, då? - Måste inte en sådan utveckla en alldeles särskild strategi för att få som han vill? - KJ tål inte att bli tillrättavisad, få avslag, mothugg, eller att allt inte går hans väg. Han söker näpsa omgivningen så ofta han kommer åt: vårdpersonalen är inte tillräckligt förutseende och han skulle hur lätt som helst kunna ta ett strupgrepp utan att de hann reagera, hans bror lever rövare när hans föräldrar är borta så han måste åka hem och se till så han inte river huset, hans advokat håller inte måttet; till att börja med begärde han två stycken. Visserligen fick han avslag på sin ansökan om att få göra GMU men han hade ändå inte tänkt genomgå denna utbildning; han var bara intresserad av fystesterna. "Den droppa", säger han betr. sin döda hund trots att en granne berättat om en blodfläck, 30 cm i diameter - men det är ingen annan som sett samma sak; alltså ljuger grannen om blodfläcken. Enligt en av hans mordteorier så kan någon ha mördat VB för att jävlas med honom; han har många fiender och ser också flera hotbilder. Han googlade på "hundens annatomi" mitt i natten, långt innan hunden dog, men när det bevisas för honom att det var samma natt så kommer han inte ihåg varför han googlat; med en axelryckning så "minns" han inte. Kort sagt: Han har färdiga eller högst improviserade svar på precis allt och betraktar omgivningen som mindre vetande om de inte hörsammar vad han säger. - FUP:et kan han som ett rinnande vatten. - Man får ett bestämt intryck av att KJ gör vad han kan för att topprida sin omgivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in