2014-08-11, 21:52
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Avlägsen del av Boden men kanske på väg från en löprunda.? Finns ett fint motionsspår där http://www.boden.se/DB/web/filelib.nsf/0/FFC57940268E87CAC12579B2005587D6/$FILE/S%C3%A4vast%209%20km.pdf?Open

Löprunda klockan halv tio på kvällen med en påse universitetslitteratur under armen och utan nån middag i magen?
Citera
2014-08-11, 21:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det har varit en osannolik historia från det att den berättades. Hela historien om avfärden är så mycket inlärd utantilläxa som det kan bli. Lämnade hon lägenheten på egna ben så skedde det antingen mer eller mindre i panik/upprört tillstånd eller under tvång/stark press tillsammans med mördaren. Naturligtvis har det här varit en av flera saker som hjälpt domstolarna att bli övertygade. Sannolikheten att en tjej som tog varje tillfälle till att få skjuts och som jämt fingrade på sin mobil skulle ha gått iväg frivilligt mitt på kvällen (efter en kram) för att särlingen druckit en (1) öl utan att ringa efter annan skjuts och utan att fingra på sin älskade mobil är minimal.

Förmodligen hade han haft lite mer chanser att bli trodd om han istället sagt att han svept flera snabba öl medan hon pluggade, att hon blev förbannad när hon fick klart för sig att han inte kunde köra och stack sin väg efter att ha smällt igen dörren och sagt att hon skull gå till nån som var bättre på sådant. Han har fantasi, men ingen känsla för vad som är rimliga lögner och inte.
Eller så är det sant, för hon hade annat mål än hemmet, och det ville hon inte avslöja, så hon skyllde på ölen.
Citera
2014-08-11, 21:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Löprunda klockan halv tio på kvällen med en påse universitetslitteratur under armen och utan nån middag i magen?
Snälla, MrFold, försök hänga med. J.R. pratar om en hypotetisk asiatisk kvinna från flyktingförläggningen vid A8.
Citera
2014-08-11, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag håller helt med dig att det hade varit en klar fördel ifall man haft FL med något
bättre kunskaper om hur personer med dessa neuropsykiatriska funktionsnedsättningar
kan fungera. Det hade kunnat resultera i något mer givande än vad som blev fallet, helt klart.
Man behöver komplettera med en hel del på utbildningssidan onekligen.

Sedan vill jag klargöra att det var inte jag som började antyda att Vatchareeya Bangsuan
drygat ut sina inkomster genom att sälja sin kropp.
Jag reagerade rätt starkt på detta eftersom ingenting tyder på att så varit fallet och
och drog upp KJ i sammanhanget för att visa att då kunde lika gärna han ägnat sig
åt sådant. I båda fallen är det lika obestyrkt och osannolikt.

"Sorgesam läsning". Jo, det kan tänkas.
Det blir inte mera upplyftande direkt för att någon kallar en av de kvinnliga åklagarna
för "stolt höna" och att "hon är glapp i käften". Och förhörsledare för "gummisnoddar".

Det är en enorm skillnad skall jag berätta för dig, stolt som en tupp passar inte in på US,
därav valet stolt som en höna. Visst glappade Ulrika, det vet hon nog själv om och är väl
en av anledning till att artikeln togs bort. Hon har ju objektivitetsprincipen att tänka på så
media gjorde definitivt gumman en tjänst då dom omformulerade artikeln då grodor spontant hoppade ur hennes mun
Grodor skall inte hoppa ur en åklagare på detta vis då får man nog tåla att höra att du är
glappkäftad.

Förhörsledarna var som gummisnoddar, hur skall dom annars beskrivas då? Som kossor
som inte förstod att hålla sig i båset, skall du förhöra en aspergare så skall du hålla dig
inanför ramarna, eller stå någorlunda still i båset. Inte vara som ett gummiband eller
springa på grönbete för att du har bestämt dig för att med våld få ett erkännande.

Dina påhittade påståenden beskriver du bäst själv som "obestyrkta och osannolika" och
där kan jag bara hålla med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Saker och ting ska benämnas vid sina rätta namn och LKVN har faktiskt gjort det Grandioso, h*n glömde bara att nämna Massi-Fritz usla insats, i och för sig så kör EMF alltid samma tröttsamma tugg så att hon inte fick sina fiskar varma i LKVN,s inlägg beror förmodligen på EMF,s inkompetens.

EMF:s insats är så sorgesam för alla inblandade och det som är värst är att hon sprang
andras ärenden, hon sprang så svetten rann åt åklagarna som tyvärr fick avslag av RÅ.
Ingen kan komma och säga till mig att hon tänkte på VB med familj, bitterheten och nederlaget
var istället det som styrde trion. . . . Inkompetens var ordet!
Citera
2014-08-11, 22:18
Medlem
Quarrels avatar
En sak som irriterar mig när jag lyssnar på förhören med KJ i TR. Åklagaren hänvisar till polisförhören. I förhör 2013-05-23 berättade KJ att han besökte föräldrahemmet för att kolla att inte brorsan rev stället, i förhör 2013-06-27 skulle han våldgästa. Det är uttryck som ungdomar använder när de besöker varandra. Ändå ville åklagaren ha en förklaring till hans olika motiv för besöken.
Citera
2014-08-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Frågan till MB ställdes i slutet av april. Har också lekt med tanken att hon åtminstone funderade på den sortens verksamhet. Brist på pengar var ett ständigt återkommande bekymmer i hennes tillvaro.

Upphämtning av kund? Det skulle betyda att KJ är oskyldig och att han således talar sanning om deras intimitet i sovrummet samma kväll (därav DNA på vrist). Är det troligt att hon en stund efteråt är beredd att möta upp en kund? Det är frågan...

Matcha DNAt på VBs vad med MBs DNA!!
Citera
2014-08-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Enligt hunden Uno var blodet från VB när hon levde, därför Uno markerade inte blodet, genom analys är det bevisat att det var VB:s blod.
Eftersom blodet kom från VB när hon levde finns det två sannolika alternativ och det ena är att det blev planterat dit för att misstänkliggöra KJ för mordet, eller att det kommer från någon skada VB haft tidigare, men den teorin ser jag som osannolik.
Blodet togs från brottsplatsen men det var blod från VB:s kropp innan dödsögonblicket som gjorde att någon kadaverinelukt hade inte börjat bildas. Sannolikt ett misstag av gärningsmännen .
Att KJ skulle vara orsaken till blodet som påståtts anser jag är helt osannolikt, om så hade varit fallet hade han försökt städa upp bagageutrymmet som han också säger i förhöret. Han var också medveten att blod är tunnflytande och lämnar mycket lätt spår efter sig.

Smiddes det planer på sushirestaurangen?

Vilket datum frågade VB om hon kunde komma och plugga hos KJ? (det var inte så många dagar innan den 4 maj..)

Planerades mordet i samband med sökningarna på KJs bil?

Går det att hitta bevismaterial? mobiler, DNA? bilar? kameror? vittnen?
Citera
2014-08-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Eller så kom VB hem till familjen B där hon direkt stöter på den svartsjuka sambon som dessutom har lite alkohol i kroppen och inte behärskar sig. I raseri sticker hon VB gång på gång med en av MBs samlarvapen som råkade ligga närmast till hands.

MB kommer till dörren sekunder senare, men allt för sent för att stoppa tragedin. Men hos familjen B hjälper man varandra så han städar upp efter incidenten efter bästa förmåga.

Sedan har dom turen att VB spenderat kvällen hos knäppgöken KJ som säger allt möjligt knäppt under förhören och poliserna tar därför för givet att KJ är mördaren trots avsaknad av bevis. Trycket från massmedia, och vänner i samhället blir stort och eftersom de inte vill att en mördare ska bli frikänd i brist på bevis så justerar de sitt material lite här och där och vips så har de lyckats få ihop tillräckligt med indicier för att fälla mördaren KJ. De kan nu på vägen hem återigen stolt se sina grannar i ögonen.

Att de kanske fällt en oskyldig ägnar de inte en endaste tanke.

Ett ytterst sannolikt scenario! - det mest troliga hittills!!
Citera
2014-08-11, 22:41
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Matcha DNAt på VBs vad med MBs DNA!!

Du tänker att Berg och Kristoffer kan ha samma manliga förfader?

Det är hursomhelst helt meningslöst ur juridisk synpunkt och jag är nästan säker på att vi förklarat det för dig förut, herr molekylärbiolog!

- En eventuell match skulle inte peka ut Berg eftersom DNA:t fortfarande matchar även Kristoffer
- Den skulle inte heller fria Kristoffer eftersom DNA-spåret inte var någon avgörande pusselbit i hovrättens beslut:

Citat:
Analys av DNA som påträffats på Vatchareeya Bangsuans högra vrist utesluter inte att
detta DNA kommer från Kristoffer Johansson. Detta talar i viss mån för att Kristoffer
Johansson varit i kontakt med benen efter hennes död.

"I viss mån" är inget starkt bevis på juristsvenska. Det läggs in i helhetsbedömningen, men har inte haft någon avgörande verkan på utslaget. Jag lovar dig att det aldrig på en miljon år skulle kunna utgöra grund för resning att någon annan person hade en Y-kromosom med samma profil.
Citera
2014-08-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Stämmer. Var det så att hon visste om att pappan skulle besöka vänner för bastubad och öl den lördagen? I så fall visste hon också att det var lönlöst att be honom om skjuts.
Tror inte hon hade minsta lust att ringa styvpappan, hon hade nog andra stalker planer för kvällen.
Citera
2014-08-11, 22:58
Medlem
Citat:
Du tänker att Berg och Kristoffer kan ha samma manliga förfader?

Det är hursomhelst helt meningslöst ur juridisk synpunkt och jag är nästan säker på att vi förklarat det för dig förut, herr molekylärbiolog!

- En eventuell match skulle inte peka ut Berg eftersom DNA:t fortfarande matchar även Kristoffer
- Den skulle inte heller fria Kristoffer eftersom DNA-spåret inte var någon avgörande pusselbit i hovrättens beslut:

"I viss mån" är inget starkt bevis på juristsvenska. Det läggs in i helhetsbedömningen, men har inte haft någon avgörande verkan på utslaget. Jag lovar dig att det aldrig på en miljon år skulle kunna utgöra grund för resning att någon annan person hade en Y-kromosom med samma profil.

ojojoj gick du ens naturlinjen på gymnasiet?

De behöver verkligen INTE ha samma förfäder för det..........

LÄS PÅ!

DNAt på VBs vad skulle kunna matcha MBs DNA betydligt bättre än vad det gjorde med KJs!!!
Citera
2014-08-11, 23:06
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
EMF:s insats är så sorgesam för alla inblandade och det som är värst är att hon sprang
andras ärenden, hon sprang så svetten rann åt åklagarna som tyvärr fick avslag av RÅ.
Ingen kan komma och säga till mig att hon tänkte på VB med familj, bitterheten och nederlaget
var istället det som styrde trion. . . . Inkompetens var ordet!
Nederlag var det väl inte direkt frågan om.
Man fick ju KJ dömd. Om än inte för mord i slutändan.
Förlorade målet gjorde man i vart fall inte. Mördaren gick inte fri och det var det viktigaste.
Bitterhet? Möjligt. Klart att det känns lite olustigt när någon slipper undan med 10 år
för en sån här illgärning.
Vem hade kunnat tro det?
Så US är att beskriva som en "gumma" nu också. Så jävla till åren är hon väl ändå inte?

Föraktet som ger sig till känna mot åklagarna och särskilt Massi-Fritz går ju inte att
missta sig på. Den sistnämnde verkar onekligen framkalla starka känslor hos vissa här.
Är hon så totalt värdelös?
Blev hur som helst utsedd till årets jurist 2009 kan det slutligen upplysas om.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Elisabeth_Fritz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in