2014-08-11, 20:20
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Något som talar för att storyn om alkohol och skjuts inte stämmer är det här.

FUP s.975

Vid tillfällen då hon blivit sen och behövt skjuts hem har hon alltid ringt efter styvpappa
Jan-Erik, som då åkt för att hämta henne. Jan-Erik har alltid ställt upp i sådana situationer.
Cattaliya har själv inget körkort.

Det fanns ingen anledning för VB att gå hem från KJ.

Har VB gått ifrån KJ lägenhet så har hon inte haft för avsikt att bege sig hem tror jag. Inga kända samtal till mamma eller pappa den aktuella kvällen talar för att hon lämnade KJ lägenhet med snoken pekandes åt ett annat håll än hemåt, eller att KJ skjutsade henne någonstans.

Det där med buss hem tror jag inte på, pappan var ett bättre alternativ.

Stämmer. Var det så att hon visste om att pappan skulle besöka vänner för bastubad och öl den lördagen? I så fall visste hon också att det var lönlöst att be honom om skjuts.
Citera
2014-08-11, 20:21
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kanske det, men har du något förslag på vart hon var på väg, på Lejonbacksvägen?
Avlägsen del av Boden men kanske på väg från en löprunda.? Finns ett fint motionsspår där http://www.boden.se/DB/web/filelib.nsf/0/FFC57940268E87CAC12579B2005587D6/$FILE/S%C3%A4vast%209%20km.pdf?Open
Citera
2014-08-11, 20:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Avlägsen del av Boden men kanske på väg från en löprunda.? Finns ett fint motionsspår där http://www.boden.se/DB/web/filelib.nsf/0/FFC57940268E87CAC12579B2005587D6/$FILE/S%C3%A4vast%209%20km.pdf?Open
Inte heller omöjligt, men borde inte elljusspårets anslutning till Sävastvägen vara bättre start och mål för löprundan, eller elljusspårets östra korsning med Lejonbacken? Iakttagelsen gjordes efter, alltså väster om, denna korsning, som jag tolkar vittnesmålet.

Sen har vi det där med flyktingar från Asien, som just har dryftats.
Citera
2014-08-11, 20:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Stämmer. Var det så att hon visste om att pappan skulle besöka vänner för bastubad och öl den lördagen? I så fall visste hon också att det var lönlöst att be honom om skjuts.

Bastu och öl är en nyhet för mig, dock har jag läst något om att han skulle ut med en vän och fiska.
Citera
2014-08-11, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är ju ganska uppenbart att det är på det lilla viset att när killen ifråga pressas på
saker som han ljuger om så blir han irriterad. Inget ovanligt med det. Så reagerar de
flesta lögnare när frågorna inte vill upphöra.
De vill ju förstås slippa att sitta och förnedra sig själva längre än nödvändigt med sina
osanningar. De vill bara ha det undanstökat och att folk ska köpa deras lögner.

Om hundens öde ville han ju ogärna uppehålla sig. Pressades han om den historien
så blev han då också aningens irriterad som bekant.

Själv är jag mest irriterad på att inte människan kan stå för vad han gjort och berätta
alltsammans. Och undanber mig i sammanhanget någon liten förnumstig kommentar
om att han kan ju inte stå för nåt som han inte har gjort.

Kanske att inte du är rätt person att uttala dig om förhören då du ser och hör saker som
ingen av berörda personer genom hela utredningen gjort. Ett uttalande har gjorts i press
av US där hon stolt som en höna stod och berättade att man äntligen fick en reaktion
av pojken. Tyvärr kan jag inte länka denna artikel eftersom den togs bort av media
ganska snart efter att den publicerats och istället byttes ut mot en mer neutral artikel,
där US uttalade sig mer sofistikerat. Hon var lite väl slapp i käften här US och tog ut sin
frustration på fel person för att förhören inte gav något, det var nog Sixten och Peter
som istället skulle tillrättavisas för sin inkompetens. Onödigt att slänga ur sig att
detta med reaktionen runt hunden var "försvårande för honom och att hans trovärdighet
i och med detta skadats mycket"

Haka inte upp dig på förhören, dom dåliga svaren från KJ berodde på värdelösa
förhörsledare. Att förhöra en asperger misstänkt kräver mycket av dig. Du
som förhörsledare behöver hålla dig innanför ramarna tillika som du har att göra med en
person som ideligen hoppar utanför ramarna, att klara detta detta kräver sin man.
Tyvärr för alla var Peter och Sixten inga män, snarare gummisnoddar som absolut
inte hade någon struktur. Så att sitta och länka delar ur förhören med KJ ger
tyvärr desto mindre.

Tack och lov att man slapp se och höra eländet, för förutom den psykologiska kunskapen
som krävs för att förhöra en aspergare är den "fysiska" delen minst lika viktig.

Med detta sagt får ni återgå till att prata om horor, manlig prostitution och att böga sig
med att ta den i tvåan och munnen, jag säger bara oj, oj, oj så jävla sorgesam läsning.
Citera
2014-08-11, 20:38
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Bastu och öl är en nyhet för mig, dock har jag läst något om att han skulle ut med en vän och fiska.

FUP 966.
Citera
2014-08-11, 20:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
FUP 966.
Du har rätt, han kunde inte hämta.
Citat:
[J-ES] kände sig lite berusad vid hemkomsten.
Citera
2014-08-11, 20:43
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Kanske att inte du är rätt person att uttala dig om förhören då du ser och hör saker som
ingen av berörda personer genom hela utredningen gjort. Ett uttalande har gjorts i press
av US där hon stolt som en höna stod och berättade att man äntligen fick en reaktion
av pojken. Tyvärr kan jag inte länka denna artikel eftersom den togs bort av media
ganska snart efter att den publicerats och istället byttes ut mot en mer neutral artikel,
där US uttalade sig mer sofistikerat. Hon var lite väl slapp i käften här US och tog ut sin
frustration på fel person för att förhören inte gav något, det var nog Sixten och Peter
som istället skulle tillrättavisas för sin inkompetens. Onödigt att slänga ur sig att
detta med reaktionen runt hunden var "försvårande för honom och att hans trovärdighet

som förhörsledare behöver hålla dig innanför ramarna tillika som du har att göra med en
person som ideligen hoppar utanför ramarna, att klara detta detta kräver sin man.
tyvärr desto mindre.

Tack och lov att man slapp se och höra eländet, för förutom den psykologiska kunskapen
som krävs för att förhöra en aspergare är den "fysiska" delen minst lika viktig.

Med detta sagt får ni återgå till att prata om horor, manlig prostitution och att böga sig
med att ta den i tvåan och munnen, jag säger bara oj, oj, oj så jävla sorgesam läsning.

Instämmer, du har så rätt i det du skriver.
Citera
2014-08-11, 21:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
FUP 966.

Tackar, den där informationen har gått mig förbi, en anledning att sträckläsa FUP för sjätte gången i ordningen. Då så, då kan jag utesluta alternativet med skjuts av pappan.

Vad talar emot att VB befann sig på Lejonbacksvägen om vi ser till mobiltrafiken?
Citera
2014-08-11, 21:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

tyvärr desto mindre.

Jag håller helt med dig att det hade varit en klar fördel ifall man haft FL med något
bättre kunskaper om hur personer med dessa neuropsykiatriska funktionsnedsättningar
kan fungera. Det hade kunnat resultera i något mer givande än vad som blev fallet, helt klart.
Man behöver komplettera med en hel del på utbildningssidan onekligen.

Sedan vill jag klargöra att det var inte jag som började antyda att Vatchareeya Bangsuan
drygat ut sina inkomster genom att sälja sin kropp.
Jag reagerade rätt starkt på detta eftersom ingenting tyder på att så varit fallet och
och drog upp KJ i sammanhanget för att visa att då kunde lika gärna han ägnat sig
åt sådant. I båda fallen är det lika obestyrkt och osannolikt.

"Sorgesam läsning". Jo, det kan tänkas.
Det blir inte mera upplyftande direkt för att någon kallar en av de kvinnliga åklagarna
för "stolt som en höna" och att "hon är slapp i käften". Och förhörsledare för "gummisnoddar".
Senast redigerad av Grandioso 2014-08-11 kl. 22:08.
Citera
2014-08-11, 21:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag håller helt med dig att det hade varit en klar fördel ifall man haft FL med något
bättre kunskaper om hur personer med dessa neuropsykiatriska funktionsnedsättningar
kan fungera. Det hade kunnat resultera i något mer givande än vad som blev fallet, helt klart.
Man behöver komplettera med en hel del på utbildningssidan onekligen.

Sedan vill jag klargöra att det var inte jag som började antyda att Vatchareeya Bangsuan
drygat ut sina inkomster genom att sälja sin kropp.
Jag reagerade rätt starkt på detta eftersom ingenting tyder på att så varit fallet och
och drog upp KJ i sammanhanget för att visa att då kunde lika gärna han ägnat sig
åt sådant. I båda fallen är det lika obestyrkt och osannolikt.

"Sorgesam läsning". Jo, det kan tänkas.
Det blir inte mera upplyftande direkt för att någon kallar en av de kvinnliga åklagarna
för "stolt höna" och att "hon är glapp i käften". Och förhörsledare för "gummisnoddar".

Saker och ting ska benämnas vid sina rätta namn och LKVN har faktiskt gjort det Grandioso, h*n glömde bara att nämna Massi-Fritz usla insats, i och för sig så kör EMF alltid samma tröttsamma tugg så att hon inte fick sina fiskar varma i LKVN,s inlägg beror förmodligen på EMF,s inkompetens.
Senast redigerad av Reimer 2014-08-11 kl. 21:33.
Citera
2014-08-11, 21:49
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Något som talar för att storyn om alkohol och skjuts inte stämmer är det här.

FUP s.975

Vid tillfällen då hon blivit sen och behövt skjuts hem har hon alltid ringt efter styvpappa
Jan-Erik, som då åkt för att hämta henne. Jan-Erik har alltid ställt upp i sådana situationer.
Cattaliya har själv inget körkort.

Det fanns ingen anledning för VB att gå hem från KJ.

Har VB gått ifrån KJ lägenhet så har hon inte haft för avsikt att bege sig hem tror jag. Inga kända samtal till mamma eller pappa den aktuella kvällen talar för att hon lämnade KJ lägenhet med snoken pekandes åt ett annat håll än hemåt, eller att KJ skjutsade henne någonstans.

Det där med buss hem tror jag inte på, pappan var ett bättre alternativ.

Det har varit en osannolik historia från det att den berättades. Hela historien om avfärden är så mycket inlärd utantilläxa som det kan bli. Lämnade hon lägenheten på egna ben så skedde det antingen mer eller mindre i panik/upprört tillstånd eller under tvång/stark press tillsammans med mördaren. Naturligtvis har det här varit en av flera saker som hjälpt domstolarna att bli övertygade. Sannolikheten att en tjej som tog varje tillfälle till att få skjuts och som jämt fingrade på sin mobil skulle ha gått iväg frivilligt mitt på kvällen (efter en kram) för att särlingen druckit en (1) öl utan att ringa efter annan skjuts och utan att fingra på sin älskade mobil är minimal.

Förmodligen hade han haft lite mer chanser att bli trodd om han istället sagt att han svept flera snabba öl medan hon pluggade, att hon blev förbannad när hon fick klart för sig att han inte kunde köra och stack sin väg efter att ha smällt igen dörren och sagt att hon skull gå till nån som var bättre på sådant. Han har fantasi, men ingen känsla för vad som är rimliga lögner och inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in