Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Det är ju inte ovanligt att de med dessa diagnoser har ett specialintresse. Sedan är det viktigt att inte dra alla med samma diagnos över en och samma kam. När jag jobbade med unga vuxna på ett behandlingshem hade vi några med AS syndrom. Alla såg verkligen olika ut så den enas personlighet var helt olik den andras. Den jag tänker på nu hade geografi som specialintresse och han var otroligt bra på det. Men kunde bli väldigt aggressiv och jag tror inte att det berodde på geografiintresset. Han sköt faktiskt efter vår chef en dag med luftgevär. Polis kom ofta och hämtade honom och de kom alltid i två bilar.
Vad vill jag säga... jo Geografi är ju inget man kopplar ihop med våld direkt så det har nog inte så mycket med intresset att göra.
Ja där ser man, alltid bra med riktiga fakta från någon som har bred erfarenhet.
MrFold binder ju upp sina "kunskaper" kring endast en kontakt med diagnos.
Där ser man, jag antar att geografi är en ganska fredlig aktivitet, tur att det var en ärtbössa killen fick tag på

och inte ett riktigt. För antagligen vart han upplevt provocerad av din chef och sedan small det.
Och appropå ärtbössa så har naturligtvis KJs specialintresse inte ett skit med händelseförloppet att göra. En provokation skedde. Men som
MrFold har säkert en annan åsikt att delge tråden. Gärna kortfattat.