2014-11-06, 19:17
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den svartsjuke AF skulle hjälpa KJ att döda VB? Nja, det bär inte sannolikhetens prägel, om man uttrycker sig milt.

Så tänkte jag också. Men ändå så dök sannolikhetens prägel upp i form av ett vittne, som sett AF och KJ i en bil. Även haft ett pm liggandes ett tag, som i kortform beskriver en pryl som AF köpte av KJ. Som hen nu har i sin ägo. Visst kände AF till KJ helt klart, AF var ju i kontakt med MB/AN. Så varför inte med KJ tidigare. Värre exempel har man ju hört, det om att KJ är oskyldig och MB är GM, för att uttrycka sig milt.
Citera
2014-11-06, 19:19
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag Kan inte backa och läsa något som inte finns.

Läs SMS:en kvällen innan. Hon kom från Luleå, och det är lättare att åka till Ugglegatan än till Flottiljvägen.

Ett ifrågasättande av en spekulation är inte bevis på motsatsen. Om jag spekulerar i att en bil är gul, och du, med all rätt, ifrågasätter det, betyder inte att den bevisligen inte är gul. Och skulle bilen bevisligen inte vara gul betyder det inte att jag ljuger med spekulationen.

Jo det finns i tråden jag kan hjälpa sig om du vill.

Ett ifrågasättande av en spekulation kan leda till vad som är sant.

Du spekulerar vilt kring att KJ är oskyldig (trots att två instanser säger annorlunda) du försvarar din åsikt med spekulationer (som då enligt dig inte behöver betyda att det är så, bra då vet vi (som du brukar säga) kring planterade blodfläckar, lögner i HD osv osv... utan någon som helst bevisning Du spekulerar således. Dvs, enligt din egen uppfattning: Då du spekulerar betyder det inte att det behöver föreligga någon sanning i det. Men du anser inte att du ljugit.
Citera
2014-11-06, 19:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jo det finns i tråden jag kan hjälpa sig om du vill.

Ett ifrågasättande av en spekulation kan leda till vad som är sant.

Du spekulerar vilt kring att KJ är oskyldig (trots att två instanser säger annorlunda) du försvarar din åsikt med spekulationer (som då enligt dig inte behöver betyda att det är så, bra då vet vi (som du brukar säga) kring planterade blodfläckar, lögner i HD osv osv... utan någon som helst bevisning Du spekulerar således. Dvs, enligt din egen uppfattning: Då du spekulerar betyder det inte att det behöver föreligga någon sanning i det. Men du anser inte att du ljugit.
Det är riktigt. Spekulationer är varken bevis eller lögn.
Citera
2014-11-06, 19:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Så tänkte jag också. Men ändå så dök sannolikhetens prägel upp i form av ett vittne, som sett AF och KJ i en bil. Även haft ett pm liggandes ett tag, som i kortform beskriver en pryl som AF köpte av KJ. Som hen nu har i sin ägo. Visst kände AF till KJ helt klart, AF var ju i kontakt med MB/AN. Så varför inte med KJ tidigare. Värre exempel har man ju hört, det om att KJ är oskyldig och MB är GM, för att uttrycka sig milt.
Jag ser samarbete KJ/AF lika uteslutet som samarbete KJ/MB. De var alla tre intresserade av samma kvinna, varför skulle då någon hjälpa någon annan att döda henne?
Citera
2014-11-06, 19:27
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
FUP 1900-1901

F2: Du står upp och…och vilken position har hon då?
H: Stående…ja, men hon är någonstans där nere.
F2: Om hon stå…
H: På knä antar jag.
F2: Framför dig?
H: Ja, jag vet inte.
F2: Okej.

H: Antagligen för det skulle vara lite kon…knäppt om hon stod baki mig.
F2: Det kan vara lite problematiskt, ja.
H: Ja
F2: Tog hon det i munnen eller…?
H: Nej, inte vad jag minns. Jag drog ju…hon gillar ju in…hon gillade inte att få det i munnen
så då…jag försökte väl dra ut den så fort jag kunde antar jag. Jag vet inte.
F2: Okej.

Han vet inte? Eller är han, återigen, lurad av åklagaren?
Citera
2014-11-06, 19:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Den som åklagarna och målsägandebiträdet sopade bort med påståenden som inte var sanna.

Men snälla Q.. KJ vet ju själv inte varken ut eller in (ursäkta) när det kommer till det påstådda sexet som skett. Hans trovärdighet försvann redan i förhören i början i FUP om du frågar mig. Men det är kanske en tolkningsfråga? Var gång han ändrar sig, säger sig inte minnas, så är han kanske i en otroligt sårbar situation och styrd av Kling och Klang?

KJ är inte förståndshandikappad.
Citera
2014-11-06, 19:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Ja mycket! Fast visserligen när stolpskott som inte förmår ta till sig fakta är inblandade kan allt möjligt knasigt och felaktigt inträffa.

Jag är också förvånad över rubriceringen. Det skulle såklart varit mord och inte dråp.
Citera
2014-11-06, 19:38
Medlem
Citat:
Han vet inte? Eller är han, återigen, lurad av åklagaren?
Han är alltid lurad.
Skämt.Vad menar du?
Citera
2014-11-06, 19:49
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag tror det är mycket spekulationer, mycket utifrån vad olika skribenter har för personliga kunskaper och erfarenheter.
Jag bli lite mörkrädd när tex. en i övrigt påläst och kunnig person helt plötsligt blandar in airsoftlekar, hur dessa skulle ha påverkat KJ att begå våldshandlingar. Att detta specialintresse skulle kopplas mot diagnoser etc.

Jag säger att detta dåd inte skiljer sig i handling från andra svartsjukedraman (därav dråp) men att efterbrottsbeteendet är grövre. Men det verkar vara en trend, se på styckmordet i Askersund tex...

Men airsoftlekar, serious ? Det är mycket "dåliga" personliga spekulationer nu.
Men jag kanske har massuppfittat?

Det är ju inte ovanligt att de med dessa diagnoser har ett specialintresse. Sedan är det viktigt att inte dra alla med samma diagnos över en och samma kam. När jag jobbade med unga vuxna på ett behandlingshem hade vi några med AS syndrom. Alla såg verkligen olika ut så den enas personlighet var helt olik den andras. Den jag tänker på nu hade geografi som specialintresse och han var otroligt bra på det. Men kunde bli väldigt aggressiv och jag tror inte att det berodde på geografiintresset. Han sköt faktiskt efter vår chef en dag med luftgevär. Polis kom ofta och hämtade honom och de kom alltid i två bilar.

Vad vill jag säga... jo Geografi är ju inget man kopplar ihop med våld direkt så det har nog inte så mycket med intresset att göra.
Citera
2014-11-06, 19:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men snälla Q.. KJ vet ju själv inte varken ut eller in (ursäkta) när det kommer till det påstådda sexet som skett. Hans trovärdighet försvann redan i förhören i början i FUP om du frågar mig. Men det är kanske en tolkningsfråga? Var gång han ändrar sig, säger sig inte minnas, så är han kanske i en otroligt sårbar situation och styrd av Kling och Klang?

KJ är inte förståndshandikappad.
Nej, han har Aspergers.
Minnet hos personer med autism och Aspergers syndrom
Citat:
Hos vissa personer med Aspergers syndrom verkar minnet fungera på ett annorlunda sätt i jämförelse med personer med normal utveckling.
Citera
2014-11-06, 20:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nej, han har Aspergers.
Minnet hos personer med autism och Aspergers syndrom

Ja vilket förkortningen AS står för. Det jag beskrev var alltså en med Asperger. Du behöver inte länka för det spelar ingen roll. Alla "Aspies" är inte lika. De jag har träffat är dock väldigt impulsiva och kan skifta från vitt till svart på nolltid, beroende på hur just deras "Aspie" ser ut. Men det är ett brett område och som sagt, alla fungerar inte lika. Men KJ ger intryck av att snöa in sig på saker och verkar, likt den jag beskrev, sakna den empatiska förmågan vilket hans mor vittnar om också.

Vi hade en annan med Asperger som var raka motsatsen på samma behandlingshem. Han kunde bli väldigt arg, men aldrig farlig mot någon annan än sig själv. Han hade ett istället ett självskadebeteende.
Citera
2014-11-06, 20:07
Bannlyst
Citat:
Det är ju inte ovanligt att de med dessa diagnoser har ett specialintresse. Sedan är det viktigt att inte dra alla med samma diagnos över en och samma kam. När jag jobbade med unga vuxna på ett behandlingshem hade vi några med AS syndrom. Alla såg verkligen olika ut så den enas personlighet var helt olik den andras. Den jag tänker på nu hade geografi som specialintresse och han var otroligt bra på det. Men kunde bli väldigt aggressiv och jag tror inte att det berodde på geografiintresset. Han sköt faktiskt efter vår chef en dag med luftgevär. Polis kom ofta och hämtade honom och de kom alltid i två bilar.

Vad vill jag säga... jo Geografi är ju inget man kopplar ihop med våld direkt så det har nog inte så mycket med intresset att göra.

Ja där ser man, alltid bra med riktiga fakta från någon som har bred erfarenhet.
MrFold binder ju upp sina "kunskaper" kring endast en kontakt med diagnos.

Där ser man, jag antar att geografi är en ganska fredlig aktivitet, tur att det var en ärtbössa killen fick tag på och inte ett riktigt. För antagligen vart han upplevt provocerad av din chef och sedan small det.

Och appropå ärtbössa så har naturligtvis KJs specialintresse inte ett skit med händelseförloppet att göra. En provokation skedde. Men som MrFold har säkert en annan åsikt att delge tråden. Gärna kortfattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in