Citat:
(apropå frågan om varför VB skulle gå 3 km till en busshållplats för att åka hem på 10 min när hon kunde gå direkt hem, en sträcka på drygt 4 km)
Personen gick inte åt det hållet enligt vittnets första utsaga som bör tas som mer sannolik utifrån minnespsykologiska skäl (se tidigare inlägg från mig)
Personen som observerades var inte Vatchareeya.
... tycker jag är det bästa svaret på din fråga.
Personen gick inte åt det hållet enligt vittnets första utsaga som bör tas som mer sannolik utifrån minnespsykologiska skäl (se tidigare inlägg från mig)
Personen som observerades var inte Vatchareeya.
... tycker jag är det bästa svaret på din fråga.
Oavsett vilket håll kvinnan syntes vänd åt vid tillfället för iakttagelsen så kan hon ha varit på väg mot busshållplatsen men velat av olika anledningar. Hon var nära en vägkorsning, hon kanske gick åt fel håll och ändrade sig, det kan vi inte veta. Jag tycker att frågan om vilket håll personen som vittnet såg på Lejonbacksvägen till synes verkade gå åt är egal, kvinnan sågs endast för ett kort ögonblick, vilket håll hon kom ifrån och vart hon slutligen gick är omöjligt att veta. Jag menar bara att det är fel att dra för stora växlar på den lilla detaljen.
Det centrala är att en person som kan ha varit VB sågs på den där vägen just vid den tidpunkten och att hon förmodligen inte var boende i området då vittnet inte kände igen henne. Ingen i området vad vi känner till har givit sig tillkänna och berättat vem kvinnan kan ha varit. Således är ett rimligt antagande att kvinnan inte hade ett ärende till något av hushållen i området. Vem var kvinnan, vart var hon på väg, och varför?
Vittnet reagerade just därför att det var en ovanlig syn att se en ung kvinna gå på den vägen vid den tiden på dygnet. En ovanlig händelse nära bostaden där en annan ovanlig händelse antas ha ägt rum bör man kanske fundera lite extra på, och det är vissa här i tråden som också gör det. Fullt naturligt tycker jag.
En fråga som inte är utredd tycker jag är om det finns några kopplingar mellan vittnet och någon som omnämns i FUP. Det kan ha en betydelse för vittnets trovärdighet anser jag.
Vidare undrar jag om någon i området har en koppling till VB, KJ m. fl.?