2014-08-10, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, det finns två stadsbusshållplatser i varsin ände av Lejonbacksvägen. VB kanske gick till dessa, kollade tidtabellen och konstaterade att det inte gick någon buss. Vart hon sedan tog vägen kan man bara gissa.
Vänta nu lite! Det är inget som talar för att VB överhuvudtaget har vistats på Lejonbacksvägen den aktuella kvällen.
Försök nu inte framställa dina sagor Quarrel som vederlagda sanningar. Osmakligt och patetiskt.
Citera
2014-08-10, 23:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Vänta nu lite! Det är inget som talar för att VB överhuvudtaget har vistats på Lejonbacksvägen den aktuella kvällen.
Försök nu inte framställa dina sagor Quarrel som vederlagda sanningar. Osmakligt och patetiskt.
Läs igen. Jag lade fram en hypotes. Jag påstod ingenting. Vet du vad kanske betyder? Men läs bloggen och inse att det är en sannolikhet gränsande till visshet att det var VB som gick på vägen.
Citera
2014-08-10, 23:39
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Men han berättade i den vevan för sin fru att han träffat VB senare än vad han velat erkänna. Han hade väl någon hut i kroppen, och kunde berätta att han träffade henne även kvällen hon försvann? Eller ville han inte att hon skulle hittas?
Så nu är Han helt plötsligt en genomärlig person enl. dig... Hur ska du ha det? Ljuger han eller inte?
Citera
2014-08-10, 23:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Så nu är Han helt plötsligt en genomärlig person enl. dig... Hur ska du ha det? Ljuger han eller inte?
Jag diskuterar din teori om att MB och VB umgicks intimt ute i skogen med KJ som åskådare. I så fall får vi utgå från att MB berättar detta för polisen om han har några som helst känslor för den försvunna VB.
Citera
2014-08-10, 23:49
Bannlyst
Citat:
Du spekulerar i att om VB gick den vägen mot bussen så hade det gått fortare att komma hem om hon gick direkt. Så, vart var hon på väg, om hon inte var på hemväg?
Ursäkta mig men var påstår jag detta?
Citera
2014-08-10, 23:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Ursäkta mig men var påstår jag detta?
Ursäkta mig, det var inte du som påstod det, det var ToZon. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) Men fortfarande är det den teorin jag diskuterar när jag frågar vart VB var på väg.
Citera
2014-08-11, 00:04
Medlem
Citat:
Hovrätten visste inte vad vi vet nu, det statistisk underlaget för sannolikheten för att en kvinna med asiatiskt utseende gick på vägen vid den tidpunkten, vilka tänkbara mål VB kan ha haft, och med vilken precision vittnet kunde ange tidpunkten.

Men chauffören såg ingen kvinna för han var bajnödig.

Vittnet säger ju att det är mycket ovanligt att någon promenerar där vid dylik tidpunkt vilket i sig kan vara sant. Att då chaffisen som bor på samma adress inte ser uppenbarelsen på den "ödsliga" vägen är då ytterst märkligt. Det faktumet blundar du för och även din bloggpolare.
Citera
2014-08-11, 00:04
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
En fundering...... Om Vb faktiskt bestämt möte m MB senare på kvällen och berättar det direkt då Vb o Kj möts, leder det till svartsjuka hos Kj som växer starkare under kvällen. När hon sen går och möter sin älskare följer Kj efter och bevittnar något han inte ville se. MB och VB umgås i bushen. När Vb sen är ensam och Mb försvunnit brister det för Kj...

Eller så får han bevittna något helt annat...

Nej, jag utgår ifrån att MB inte var direkt tänd på VB i slutet, han var snarare irriterad och besvärad. Sista tidens kommunikation dem emellan visar åtminstone på det.
Citera
2014-08-11, 00:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon

Vittnet säger ju att det är mycket ovanligt att någon promenerar där vid dylik tidpunkt vilket i sig kan vara sant. Att då chaffisen som bor på samma adress inte ser uppenbarelsen på den "ödsliga" vägen är då ytterst märkligt. Det faktumet blundar du för och även din bloggpolare.

Han var bajsnödig, hjärna med fullt fokus på detta samt att komma hem så fort som möjligt, jag tror att han fick ett tunnelseende i den situationen, dessutom så ser man det man förväntar sig att se, särskilt i en sådan situation. Inte ett dugg märkligt att föraren inte lade märke till den unga kvinnan längsmed vägkanten.
Citera
2014-08-11, 00:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon

Nej, han såg säkert, men han mindes inte. Man lägger inte allt på minnet, särskilt om man har annat att tänka på.

Och nu försöker du skapa en trådsanning med bloggpolare, helt utan belägg.
Citera
2014-08-11, 00:26
Medlem
Citat:
En fundering...... Om Vb faktiskt bestämt möte m MB senare på kvällen och berättar det direkt då Vb o Kj möts, leder det till svartsjuka hos Kj som växer starkare under kvällen. När hon sen går och möter sin älskare följer Kj efter och bevittnar något han inte ville se. MB och VB umgås i bushen. När Vb sen är ensam och Mb försvunnit brister det för Kj...

Jo visst det skulle kunna ha gått till så. KJ verkar inte vara den svartsjuka typen? Isåfall kände kanske KJ sig utnyttjad av VB?

Den svartsjuka i dramat är ju AN..
Citera
2014-08-11, 00:27
Medlem
Eller så kom VB hem till familjen B där hon direkt stöter på den svartsjuka sambon som dessutom har lite alkohol i kroppen och inte behärskar sig. I raseri sticker hon VB gång på gång med en av MBs samlarvapen som råkade ligga närmast till hands.

MB kommer till dörren sekunder senare, men allt för sent för att stoppa tragedin. Men hos familjen B hjälper man varandra så han städar upp efter incidenten efter bästa förmåga.

Sedan har dom turen att VB spenderat kvällen hos knäppgöken KJ som säger allt möjligt knäppt under förhören och poliserna tar därför för givet att KJ är mördaren trots avsaknad av bevis. Trycket från massmedia, och vänner i samhället blir stort och eftersom de inte vill att en mördare ska bli frikänd i brist på bevis så justerar de sitt material lite här och där och vips så har de lyckats få ihop tillräckligt med indicier för att fälla mördaren KJ. De kan nu på vägen hem återigen stolt se sina grannar i ögonen.

Att de kanske fällt en oskyldig ägnar de inte en endaste tanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in