2014-08-11, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Inte alls, han påstår att det finns kvinnor som vill sälja sex. Inget konstigt med det.

Du får det sedan på något underligt sätt till att alla kvinnor vill/bör sälja sex. Vilket är idioti.
Varför utgår du inte ifrån att det som Rights4Men och de undersökningar som säger att prostituerade trivs bra stämmer. Utifrån det är det väl rimligt att behandla prostitution som andra yrken?
Citera
2014-08-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Varför utgår du inte ifrån att det som Rights4Men och de undersökningar som säger att prostituerade trivs bra stämmer. Utifrån det är det väl rimligt att behandla prostitution som andra yrken?

Visst, men undersökningen baseras ju på kvinnor som valt yrket frivilligt, inte dom som tvingas in.

Och därav så är inte prostitution ett yrke som alla andra.
Citera
2014-08-11, 19:11
Medlem
Citat:
Visst, men undersökningen baseras ju på kvinnor som valt yrket frivilligt, inte dom som tvingas in.

Men om man inte gav bidrag i stället så väljer väl alla svenska män och kvinnor också frivilligt att sälja sex. Då är det helt frivilligt faktiskt. Det är ju så det är i andra länder. Det verkar ingen ha problem med. Varför skulle det vara ett problem för svenskar för? Då väljer de ju frivilligt att sälja sex.
Citera
2014-08-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollydexter
Men om man inte gav bidrag i stället så väljer väl alla svenska män och kvinnor också frivilligt att sälja sex. Då är det helt frivilligt faktiskt. Det är ju så det är i andra länder. Det verkar ingen ha problem med. Varför skulle det vara ett problem för svenskar för? Då väljer de ju frivilligt att sälja sex.

Som sagt, du framstår som en idiot som vill tvinga in människor i prostitution.
Citera
2014-08-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ja, det kallas för att gå på socialbidrag, vilket jag tycker är en bra modell för socialt skyddsnät. Hört talas om det?

Men varför skulle man ha socialbidrag i stället för att jobba med sex för? Vad är problemet? Det är ju frivilligt ändå på samma sätt som det är för kvinnor i andra länder som en del svenska män gärna köper sex av?
Citera
2014-08-11, 19:13
Medlem
Citat:

Hur menar du att de valt yrket "frivilligt"? De jobbar väl för att försörja sig som alla andra?
Citera
2014-08-11, 19:14
Medlem
Citat:
Som sagt, du framstår som en idiot som vill tvinga in människor i prostitution.

Nej jag tycker det ska vara helt frivilligt. Och undersökningar visar att många trivs med att sälja sex. Jag tror att även svenskar skulle trivas med det på samma sätt som kvinnor i andra länder.

Av vilken anledning skulle svenskar inte gilla att sälja sex när andra gillar det?
Citera
2014-08-11, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Strunta i vad svenska feminister tycker. Det är väl bara att dra till länder där det är helt lagligt: Danmark, Holland och Tyskland, för att nämna några. Finns ett jättebra utbud på sköna brudar. Bara att knulla på utan att Schyman kan gör ett skit åt saken.

Önskar att vi i Sverige också får ett jätteskönt utbud av män och kvinnor. Bara att knulla på.

Dessa människor i Danmark, Holland och Tyskland har ett jättebra utbud som sagt. Och hur roligt tycker dessa det är att sälja sex?
Citera
2014-08-11, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Vilken konkurrens är det du menar egentligen? Hur många kvinnor tror du ser prostituerade som konkurrenter? Ingen normal kvinna vill ha en empatilös utnyttjare.

Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Utnyttjar kunder elgiganten? Med din definition av utnyttjning här alltså..

Nej inte är det någon som jag har sett i alla fall som vill att folk ska få bidrag i stället för att jobba på Elgiganten.

Varför skulle man få bidrag för att man inte vill sälja sex?
Citera
2014-08-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Moral en subjektivt grundad åsikt du har själv, men moralism är något som du vill tvinga på alla andra. Själv menar jag att det är oetiskt att statens våldsmonopol ska försöka hindra samtyckande vuxna från att ha sex mot ersättning. Det är ett offerlöst "brott".

Jag håller med. Det är oetiskt att med bidrag till folk försöka hindra samtyckande att sälja och köpa sex.

Det finns inga offer i att man säljer och köper sex. Finns ingen anledning att försöka hindra detta på ett konstgjort sätt med bidrag.
Citera
2014-08-11, 19:24
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Önskar att vi i Sverige också får ett jätteskönt utbud av män och kvinnor. Bara att knulla på.

Det hade varit bra. Främst kvinnor då. Jag är inte intresserad av män.

Citat:
Dessa människor i Danmark, Holland och Tyskland har ett jättebra utbud som sagt. Och hur roligt tycker dessa det är att sälja sex?

Väldigt roligt, kan jag intyga.
Citera
2014-08-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Det hade varit bra. Främst kvinnor då. Jag är inte intresserad av män.

Väldigt roligt, kan jag intyga.

Vad bra, det talar ju för att även svenska kvinnor skulle trivas med att sälja sex. Finns ingen anledning att på konstgjort sätt försäkra hindra kvinnor att prostituera sig genom att erbjuda ekonomiska bidrag i stället för att de på detta förnämliga sätt gör rätt för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in