2014-08-07, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Ja, det förklarar ju din ståndpunkt, om det är mer och förändrad stigmatisering du faktiskt vill ha.

Ahhh!

jag vill ha full sexuell frihet för så många som möjligt. Dvs väck med synen att kvinnor ska vara pimpinetta små varelser som ska hålla på sin dygd och män ska vara dreglande sexuella maskiner som aldrig kan få nog. Lite mer balans där om jag får be.
Sen om jag får fortsätta min önskelista till sex-jultomten så väck med sexuellt våld så töser vågar gå hem med rosa kinder till gossar små utan att vara livrädda för att dessa ska förvandlas till perverterade monster vid tolvslaget.
Och lite mer fokusering på fittan som ett fin aktiv mojäng till för kvinnors njutning och lite mindre fokusering på kuken som the one and only of importance i sexakten, tack.
Balans som sagt.

Kommer vi dit nån dag så kommer det inte behövas nån som säljer eller köper sex, kommer vara full orgie överallt.
Citera
2014-08-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ahhh!

jag vill ha full sexuell frihet för så många som möjligt. Dvs väck med synen att kvinnor ska vara pimpinetta små varelser som ska hålla på sin dygd och män ska vara dreglande sexuella maskiner som aldrig kan få nog. Lite mer balans där om jag får be.

Och då är en tok-obalans-lag vägen att gå tänker du? En lag som befäster just att kvinnor inte är kapabla att ta hand om sig själva, och att män inte kan styra över sin sexdrift.
Citera
2014-08-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Givetvis handlar det om att tjejer inte vill förlora den sexuella makt de har över killar och män. Då gäller det att begränsa utbudet av sex. För med sex kan man locka till sig fördelar. Konkurrens är inte populärt.
Vilken konkurrens är det du menar egentligen? Hur många kvinnor tror du ser prostituerade som konkurrenter? Ingen normal kvinna vill ha en empatilös utnyttjare.
Citera
2014-08-07, 19:33
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Vilken konkurrens är det du menar egentligen? Hur många kvinnor tror du ser prostituerade som konkurrenter? Ingen normal kvinna vill ha en empatilös utnyttjare.

Utnyttjar kunder elgiganten? Med din definition av utnyttjning här alltså..
Citera
2014-08-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Och då är en tok-obalans-lag vägen att gå tänker du? En lag som befäster just att kvinnor inte är kapabla att ta hand om sig själva, och att män inte kan styra över sin sexdrift.

Well om man tar passet från ung pojke på 18, forslar honom till land där han inte förstår språket och låser in honom i en lägenhet och börjar våldföra sig på honom och slå honom regelbundet så kommer även han ut som livrädd pojktrasa som inte är speciellt kapabel att försvara sig nej.
Citera
2014-08-07, 19:40
Medlem
Citat:

Och med vilken rätt säger du empatilös utnyttjare? Vilka krav ska man uppfylla för att vara en sådan? Räcker det med att köpa sex eller bör man också vara en empatilös utnyttjare? Om den prostituerade driver ett företag kallas man väl ändå kund eller ska jag kalla mina kvinnliga kunder empatilösa utnyttjare då jag är hantverkare och således jobbar med kroppen/ger något deras män inte pallar/kan?

Det finns kvinnor som VILL driva detta företag lite jobb för mycket pengar och näst intill obegränsad marknad (man kanske i jämställdhetens namn borde kvotera in kvinnliga sexköpare)? Du säger att kvinnor (vi skiter i manliga prostituerade i detta läge) inte är kapabla att veta vad som är bäst för dem utan det vet du som tycker tvärtemot?

Idioti och känsloargument som vanligt från dig.
Citera
2014-08-07, 19:41
Medlem
Laglig prostitution är kontrollerad. Om den inte är kontrollerad så finns det goda möjligheter att göra den kontrollerad. Laglig prostitution handlar inte om trafficking, det handlar om kvinnor som frivilligt vill jobba med prostitution.
När det finns ett lagligt alternativ så kommer sexköpare vända sig dit. Mer sex kommer köpas av lagligt prostituerade kvinnor, som jobbar där frivilligt. Det resulterar i att betydligt färre kunder vänder sig till trafficking prostituerade vilket i sin tur leder till att dessa minskar.

Ni feminister som vill ha kvar förbudet gör det endast värre. Ni håller prostitutionen olaglig och förvärrar situationen avsevärt för prostituerade pga era snevridna moraliska värderingar.
Ni lyssnar inte på argument, ni vill bara ha rätt till varje pris.

Det är ni som är dom riktiga hororna!!! Ni borde verkligen skämmas! Hur kan okontrollerad prostitution vara bättre är kontrollerad?
I själva verket tror jag att ni är rädda för att förlora den sexuella makten ni har över män och ni är såpass rädda för detta att ni låter hundratals/tusentals prostituerade leva betydligt farligare än de behöver göra.
Själviska horor är vad ni är!
Senast redigerad av Gerrikaro 2014-08-07 kl. 19:45.
Citera
2014-08-07, 19:42
Medlem
Citat:
Well om man tar passet från ung pojke på 18, forslar honom till land där han inte förstår språket och låser in honom i en lägenhet och börjar våldföra sig på honom och slå honom regelbundet så kommer även han ut som livrädd pojktrasa som inte är speciellt kapabel att försvara sig nej.

Detta låter som trafficking, misshandel och kidnappning.

Så lagen befäster att män är så styrda av sin sexdrift att de inte ens kan låta bli att ha sex med kidnappade sönderslagna och hotade 18-åringar? Och du söker balans?

Låt säga att det vore lagligt att köpa sex, skulle en torsk då välja ovan 18-åring, eller någon annan svensk som säljer i sitt eget hem tex?
Citera
2014-08-07, 19:44
Medlem
Citat:

Och det är inte människohandel som diskuteras? Du får inte kidnappa/stjäla från/slå/hota/våldföra sig på någon alls och vi har redan lagar mot detta. Att prostitution är olagligt är enligt många undersökningar (och rent logiskt) ett bidragande skäl till trafficking. Ingen rättssäkerhet, inget språk, hot om våld, du golar ner din försörjning och ryktet sprider sig osv.

Vi pratar om frivillig prostitution. Eller ja, alla andra i alla fall.
Citera
2014-08-07, 19:45
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:

Det där skulle ju inte vara mitt förslag på hur den lagliga sexhandeln skulle gå till i Sverige.

Är det så du tänker dig att vi löser problemet med att det finns människor som råkar illa ut? Att vi ser till att dom råkar illa ut?

Antingen är du rädd för att tänka ett steg längre, eller så kan du inte. Men det där du skrev har ju ingen relevans. Eller jo, det är just den synen på prostitution vi måste få bort. Du kanske sitter och inspirerar potentiella sexköpare med dina vrickade idéer nu.

Har du inte en liten fascination för ondska egentligen? Det är ju det som verkar röra sig i ditt huvud. Farliga våldsverkare. Varför sitter dom i ditt huvud och tjötar?
Citera
2014-08-07, 19:48
Medlem
Citat:
haha ja det är skitsnack precis som "sexuell makt"
Citera
2014-08-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
haha ja det är skitsnack precis som "sexuell makt"

Strukturell makt existerar, men inte sexuell?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in