Citat:
USA är ett land där både köp och försäljning av sex är förbjudna. Därför är din länkade forskning ett argument för att avkriminalisera, inte förbjuda. Siffrorna är dessutom hämtade från radikalfeministen och porrmotståndaren Melissa Farleys kritiserade forskning. Att USA bedriver kampanjer för att förbjuda prostitution är känt sedan länge. Rötterna till detta finns i den kristna högern.
Dina andra argument är bara cirkelresonemang. Jag och andra har i flera trådar visat varför det är bra för sexarbetares hälsa och säkerhet att totalt avkriminalisera prostitution. Läs innan du postar.
Dina andra argument är bara cirkelresonemang. Jag och andra har i flera trådar visat varför det är bra för sexarbetares hälsa och säkerhet att totalt avkriminalisera prostitution. Läs innan du postar.
Tror inte att siffrorna är så avvikande. Minns att jag läst för länge sedan om en kvinna som arbetat med hjälp för prostituerade och hon påstod att ganska många bland dem visade psykopatiska drag.
Nu minns jag inte mer om det, men det finns väl någonstans.
När de som vill legalisera tar upp om det, dvs om dessa offers mående, så vill man få det till att det är själva kriminaliseringen som fått dem att må dåligt, om man ens medger att det finns de som har mått dåligt. Men så är det inte bara. De har varit offer även före de började med det, i att de kommer från dåliga uppväxter etc vilket har lett till en sämre psykisk hälsa, och just sådana "val", eller sämre "val". Och det löser man inte i sig genom att bara börja tillåta. Man borde även i det hela, om man verkligen bryr sig, vilja verka för att barn ska kunna växa upp i trygg miljö. men det gör det inte. Vad Usas höger är och inte är är inget jag relaterar till.
Vi vet debatten. Förespråkare anser att en avkriminalisering och möjligheten att organisera sig och få del av samhällets skydd, är svaret inför att det finns en global och oreglerad expansion av könshandel. Och att kvinnor är mer offer annars eftersom de är i risker som man vill komma över, sexuella övergrepp, ohälsa och exploatering. Dessutom åberopas det om envars "rätt" att välja vad de vill göra.
Man vill se dessa som helt autonoma och helt i fungerande tänkande personer och man vill att de ska ses så av andra också. Man anser att detta ska anses som respektabelt och därmed, att det ska vara en naturlig del i samhället, och därmed som motsvarighet (förebild) för sådan efterfrågan.
Och man vill inte bemöta debatt där etik och värderingar finns, med att förhåna begrepp om "moral", eller om att det inte är religion som ska bestämma. Som att "moral" = religion. Så är det ju inte, moral
är nära etikbegreppet, om inte samma. man kan ha värderingar som relaterar till etik, och så även "moral", utan att vara "religiös". Men man använder "moral" i motkontext som något inskränkt, fördomsfullt, intolerant osv.
Senast redigerad av eradio 2014-08-10 kl. 17:59. Anledning: Ändrar till stor bokstav i början och annat.
Senast redigerad av eradio 2014-08-10 kl. 17:59. Anledning: Ändrar till stor bokstav i början och annat.