2014-08-11, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Du har helt rätt!

Med tanke på den pågående konflikten mellan AN/VB/MB och med avseende på att det var MB som skrev det sista smset är det mycket rimligt att anta att hon skulle möta upp de- antingen i hemmet eller att hon blev upphämtad.

Nja, kJ kanske hann plocka upp henne innan hon hann göra någonting som hon hade planerat.
KJ kan vara gm ändå fast teorin i sig öppnar upp för andra potentiella gm.
Citera
2014-08-11, 10:44
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den 8 var hon precis anmäld försvunnen, och mord misstänktes inte. Om han hade några känslor för henne, och inte låg bakom försvinnandet, hade han bidragit till återfinnandet. Något annat hade varit misstänkt.
Så kan man tycka, i ärlighetens namn. Att det funkar så när det gäller att rädda sitt eget skinn och sitt äktenskap... Mja... Otrohet har inte direkt m ärlighet att göra. Mb berättar väldigt lite över lag om affären med Vb i förhör. Äta eller ätas, det är frågan...
Citera
2014-08-11, 10:44
Medlem
Lejonbacksvägen är en ödesväg med mycket lite trafik och sällan någon gående där, den går fram mot Torpgärdsleden och där är det en helt annan trafik med boende i området också. Jag anser om hon fortsatt efter Lejonbacksvägen och kommit fram till Torpgärdsleden hade hon blivit observerat av vittnen där.
Men det sannolika är att något hände på Lejonbacksvägen, som kan anses mycket lämplig plats för en kidnappning, eller hon kunde bli upphämtad där, att det var en uppgjord mötesplats efter Lejonbacksvägen.
Man måste vara realist och inse att det är SMS trafiken hon hade innan hon lämnade KJ:s bostad som är svaret på vem hon skulle träffa, sannolikt efter Lejonbacksvägen.
Senast redigerad av Lagro 2014-08-11 kl. 10:53.
Citera
2014-08-11, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Inget ovanligt. Vi har även en taxichaffis som inte minns om AN var med MB i taxin aktuell kväll heller.

Läste AN smsen som MB skickat till VB den 4 maj under restaurangbesöket och blev ursinnig pga MBs lögner och VBs provokationer?

MB kan ha ljugit och sen åkt hem med taxin medan AN var kvar på restaurangen.. och smidde onda planer när hon fick reda på att MB skulle iväg för att möta upp/hämta upp VB.

AN kan ha låtsas som ingenting och sedan berättat allt, hur upprörd hon var på VB och MB, för dottern och hennes man när MB stuckit från restaurangen.

AN följde sedan efter.. ingen visste att AN hade tagit med sig ett vapen- så fort hon får syn på VB tappar hon det och har ihjäl sin rival som hon tidigare dödshotat!!
Senast redigerad av zemixon 2014-08-11 kl. 10:50.
Citera
2014-08-11, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Nja, kJ kanske hann plocka upp henne innan hon hann göra någonting som hon hade planerat.
KJ kan vara gm ändå fast teorin i sig öppnar upp för andra potentiella gm.

Jag hoppas innerligt att KJ är GM men tyvärr är det nog andra som ligger bakom!!

När anlände KJ till brodern?

Med ett lik i bagageluckan?

Blodiga kläder etc etc.?
nja det är inte särskilt troligt!!
Citera
2014-08-11, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Lejonbacksvägen är en ödesväg med mycket lite trafik och sällan någon gående där, den går fram mot Torpgärdsleden och där är det en helt annan trafik med boende i området också. Jag anser om hon fortsatt efter Lejonbacksvägen och kommit fram till Torpgärdsleden hade hon blivit observerat av vittnen där.
Men det sannolika är att något hände på Lejonbacksvägen, som kan anses mycket lämplig plats för en kidnappning, eller hon kunde bli upphämtad där, att det var en uppgjord mötesplats efter Lejonbacksvägen.

Om mordet skett på Lejonbacksvägen: Borde det inte funnits blodspår etc då i terrängen?

Det mest sannolika är precis som du säger att hon blev upphämtad eller kidnappad där.

Frågan är: hoppade hon frivilligt in i bilen eller tvingades hon in med våld? och av VEM/VILKA?

Skedde styckningen och nedkylningen i samband med mordet? jag tror det!!
I en jaktstuga eller liknande?

Var mordet planerat? helt eller delvis? eller skedde det enbart i affekt?

Jag tror att mordet var delvis planerat men att det var starka känslor som låg bakom.

Hur många är involverade?
Senast redigerad av zemixon 2014-08-11 kl. 10:56.
Citera
2014-08-11, 10:58
Medlem
När kJ kom hem till svartbyn letade han nog efter de verktyg han kunde tänka sig att behöva vid styckningen av kroppen. Osäker på om han fick med sig något användbart. Har inte tillgång till fup nu, men vet att jag läst någonstans att garaget var låst och att han inte fick vistas där ensam. Betyder det att han aldrig kom in i garaget eller visste han var nycklarna fanns och kunde därav komma åt olika verktyg? Vet också att man kollat igenom garage och fastighet i föräldrahemmet, vet inte hur noga man varit med detta men vet att jag läst det någonstans.
Citera
2014-08-11, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Jag hoppas innerligt att KJ är GM men tyvärr är det nog andra som ligger bakom!!

När anlände KJ till brodern?

Med ett lik i bagageluckan?

Blodiga kläder etc etc.?
nja det är inte särskilt troligt!!

Vb behöver inte ha blött i mängder utan kan bara varit medvetslös hon hade ju en skada i huvudet enligt fup. Har heller inte hela scenariot klart för mig, men hon kan ha legat i sonatan redan när kJ kom till svartbyn. Hon kan också ha lämnats ute i terrängen där kJ stötte på henne. Det vore dock väldigt chansartat att lämna en skadad/död vb kvar efter sig med stor risk för att bli upptäckt. Vet inte exakt vilket scenario som ligger närmast sanningen.

Antingen låg hon i sonatan direkt eller så låg hon i terrängen för att senare läggas i sonatan. Kan ju vara så att kJ inte visste om hon var död eller levande när han befann sig i svartbyn och behövde tid för att planera vad han skulle göra med en död eller levande vb.

Oavsett vad har gm någonstans av någon anledning styckat kroppen efter att han dödat henne, det finns säkert en anledning till allt och det skulle kanske underlätta att förstå helheten om mord och styckningsplats var känd.
Senast redigerad av KSP 2014-08-11 kl. 11:14.
Citera
2014-08-11, 11:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, hon var aldrig på någon buss, det är väl sannolikt att hon stötte på kJ vid lejonbacksvägen eller i alla fall i närheten av den när han var på väg till svartbyn. Tror inte heller egentligen på hans anledning till att besöka svartbyn stämmer utan är bara en efterhandskonstruktion och den egentliga orsaken till att han till slut hamnade där är väl för att hinna tänka ut vad han ska göra med vb som vid det här laget ligger i skuffen i sonatan eller dold ute i terrängen.

Jag tror att kJ begav sig ut för att leta upp vb efter att hon lämnat bostaden.

Citat:
Ja detta är i alla fall min teori och är svår att motbevisa.
Motbevisa är svårt, men man kan resonera kring den och bedöma sannolikheter.

KJ gav sig av efter VB, och dödade henne nära Lejonbacksvägen. Varför? Därefter gömde han kroppen, i terrängen eller i skuffen (med några få ml blodspill?), och gick hem för att byta kläder. De blodiga kläderna lade han i tvättmaskinen som inte hade spår av blod vid husrannsakan, varken på trumma eller utanpå. Efter det gick han tillbaka till bilen och körde till föräldrahemmet.

Någon gång senare återvände han till mordplatsen och plockade upp kroppen, eller så hade han den redan i skuffen. Han åkte till en okänd plats och styckade kroppen. Han tålde inte att se ansiktet, så han drog en plastkasse över huvudet (VB:s kasse?) och tejpade fast med en delad tejprulle som han hade med sig. Därefter åkte han hem och lade det som fanns kvar av tejprullen på badrumsskåpet samtidigt som han återigen lade kläder i maskinen.

Det är svårt att tro att han i förhör trodde att han lade tejprullen på bordet i vardagsrummet, om den spelade så stor roll i gärningen.

Ännu senare åkte han ut till kroppen och lade delarna på FP1 och FP2, skar bort tejpen från plastkassen runt huvudet och tog den och händerna med sig. Tejpen klistrade fast sig i en bunt och fastnade i håret. Den lämnade han.

Som sagt, det är svårt att motbevisa, men sannolikheter för de olika momenten gör teorin lika svår att tro.
Citera
2014-08-11, 11:26
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, vart var hon annars på väg?
(apropå frågan om varför VB skulle gå 3 km till en busshållplats för att åka hem på 10 min när hon kunde gå direkt hem, en sträcka på drygt 4 km)

Personen gick inte åt det hållet enligt vittnets första utsaga som bör tas som mer sannolik utifrån minnespsykologiska skäl (se tidigare inlägg från mig)

Personen som observerades var inte Vatchareeya.

... tycker jag är det bästa svaret på din fråga.
Citera
2014-08-11, 11:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
(apropå frågan om varför VB skulle gå 3 km till en busshållplats för att åka hem på 10 min när hon kunde gå direkt hem, en sträcka på drygt 4 km)

Personen gick inte åt det hållet enligt vittnets första utsaga som bör tas som mer sannolik utifrån minnespsykologiska skäl (se tidigare inlägg från mig)

Personen som observerades var inte Vatchareeya.

... tycker jag är det bästa svaret på din fråga.
I så fall har varken åklagare eller målsägandebiträdet läst minnespsykologi. Gångriktningen blev inte ifrågasatt en enda gång, bara förtydligat, i TR.

Enligt bloggen har vittnet aldrig sett en kvinna med asiatiskt utseende på vägen vid den tiden på kvällen, och hon säger själv i förhör att det är ovanligt med unga söta tjejer vid den tiden. Ändå påstår du att det inte är VB, lite väl magstarkt enligt min åsikt.
Citera
2014-08-11, 11:44
Medlem
Citat:
Vb behöver inte ha blött i mängder utan kan bara varit medvetslös hon hade ju en skada i huvudet enligt fup. Har heller inte hela scenariot klart för mig, men hon kan ha legat i sonatan redan när kJ kom till svartbyn. Hon kan också ha lämnats ute i terrängen där kJ stötte på henne. Det vore dock väldigt chansartat att lämna en skadad/död vb kvar efter sig med stor risk för att bli upptäckt. Vet inte exakt vilket scenario som ligger närmast sanningen.

Antingen låg hon i sonatan direkt eller så låg hon i terrängen för att senare läggas i sonatan. Kan ju vara så att kJ inte visste om hon var död eller levande när han befann sig i svartbyn och behövde tid för att planera vad han skulle göra med en död eller levande vb.

Oavsett vad har gm någonstans av någon anledning styckat kroppen efter att han dödat henne, det finns säkert en anledning till allt och det skulle kanske underlätta att förstå helheten om mord och styckningsplats var känd.

VB har antagligen huggits ihjäl och styckats av någon med goda kunskaper inom jakt och dyligt.. jag hävdar att mordet skedde inomhus nära en stor slang/kran!!

OBS! Mördaren och styckaren är kanske inte en och samma person!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in