2014-08-11, 09:47
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Vem har pratat om ond?

Okej, du anser förstås att det är något fint och inte alls dåligt med den här makten. Det var inte precis vad jag tolkade ur det första inlägget jag svarade på.

Men som sagt, är det bara i sexbranschen som kunden har makten över företagaren, eller är det fler branscher? IT-konsulter? Kioskägare? Bilbranschen?

Jag vill väldigt gärna förstå vad du menar.
Citera
2014-08-11, 09:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Så är det alla arbetsgivar-arbetstagarrelationer. Arbetsgivaren måste betala de anställda, annars får inte arbetsgivaren det arbetsgivaren vill ha.

Så när en man uppvaktar en kvinna (till exempel köper en drink till kvinnan på krogen, betalar för bio-biljett, betalar för middag) är det han som är arbetsgivaren och hon som är arbetstagaren?
Citera
2014-08-11, 09:57
Medlem
blowns avatar
Citat:
Så är det alla arbetsgivar-arbetstagarrelationer. Arbetsgivaren måste betala de anställda, annars får inte arbetsgivaren det arbetsgivaren vill ha.

Det låter som att arbetstagaren är i maktposition.
Citera
2014-08-11, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Så när en man uppvaktar en kvinna (till exempel köper en drink till kvinnan på krogen, betalar för bio-biljett, betalar för middag) är det han som är arbetsgivaren och hon som är arbetstagaren?
Man blir inte arbetsgivare av att uppvakta nån, nej.
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Det låter som att arbetstagaren är i maktposition.
Inget att hoppas på då för männen som tror att de ska slippa krypa för kvinnor genom att gå till prostituerade.
Citera
2014-08-11, 10:30
Medlem
blowns avatar
Citat:
Inget att hoppas på då för männen som tror att de ska slippa krypa för kvinnor genom att gå till prostituerade.

Så kvinnor har makten över män, fast män har makten över prostituerade.

Snälla, tala ur skägget nu. Hur förhåller det sig egentligen med makten mellan två myndiga parter som frivilligt utbyter resurser?
Citera
2014-08-11, 10:36
Medlem
Citat:
Så kvinnor har makten över män, fast män har makten över prostituerade.

Snälla, tala ur skägget nu. Hur förhåller det sig egentligen med makten mellan två myndiga parter som frivilligt utbyter resurser?
Det är ju klart uttalat i tråden. Män som klagar över att kvinnor har makt att neka dem sex tror att de ska kunna få sex genom att lagligt få betala såna som inte har råd att neka dem.

Och så säger de att det är därför kvinnor är emot prostitution för att kvinnors makt minskar.
Senast redigerad av Scull 2014-08-11 kl. 10:40.
Citera
2014-08-11, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Givetvis handlar det om att tjejer inte vill förlora den sexuella makt de har över killar och män. Då gäller det att begränsa utbudet av sex. För med sex kan man locka till sig fördelar. Konkurrens är inte populärt.

klokaste jag läst
Citera
2014-08-11, 10:46
Medlem
blowns avatar
Citat:
Det är ju klart uttalat i tråden. Män som klagar över att kvinnor har makt att neka dem sex tror att de ska kunna få sex genom att lagligt få betala såna som inte har råd att neka dem.

Och så säger de att det är därför kvinnor är emot prostitution för att kvinnors makt minskar.

Okej, så kollektivt förlorar kvinnor sexuell makt på legal prostitution, och män vinner, medan män på individnivå förlorar makt när man går till en prostituerad. Den prostituerade förlorar även hon makt eftersom det är kunden som sitter på makten. Andra företagare har dock makt och är inte i beroendeställning till sina kunder.

Du måste förstå att jag tycker detta är rörigt.

För mig känns det mest rimligt att man själv är ytterst ansvarig för sig själv, och därför alltid har makten över sina egna val och beslut.
Citera
2014-08-11, 10:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Man blir inte arbetsgivare av att uppvakta nån, nej.

Så varför skulle det vara annorlunda när män betalar för sex? Det är samma sak som att betala för middag, drinkar, bio fast kvinnan får pengarna i handen och mannen får sex på en gång.

Citat:
Okej, så kollektivt förlorar kvinnor sexuell makt på legal prostitution, och män vinner, medan män på individnivå förlorar makt när man går till en prostituerad. Den prostituerade förlorar även hon makt eftersom det är kunden som sitter på makten. Andra företagare har dock makt och är inte i beroendeställning till sina kunder.

Om kunden satt på makten skulle alla kvinnor erbjuda analt, eller hur?
Senast redigerad av Babianen 2014-08-11 kl. 10:53.
Citera
2014-08-11, 10:58
Medlem
Citat:

Du måste förstå att jag tycker detta är rörigt.

För mig känns det mest rimligt att man själv är ytterst ansvarig för sig själv, och därför alltid har makten över sina egna val och beslut.
Jag vet inte vad du tycker är rörigt och inte. Men det är uppenbart att män som ingen vill ligga med tror att just prostituerade ska vilja ligga med dem för att de betalar. Och att de känner att de får makt hos en prostituerad. Läs ex. vis Rights4Men.
Citera
2014-08-11, 10:59
Medlem
blowns avatar
Citat:

Ja, jag tycker det hela osar känslomässiga "maktstrukturer" á la tredje generationens hjärndöda feminism. Det känns inte rätt att man ska få kränga fitta lagligt helt enkelt, mest för att det är "äckliga gubbar" som är kundgruppen.
Citera
2014-08-11, 11:05
Medlem
Citat:
Så varför skulle det vara annorlunda när män betalar för sex? Det är samma sak som att betala för middag, drinkar, bio fast kvinnan får pengarna i handen och mannen får sex på en gång.

Du kanske ser dig som arbetsgivare till någon som du bjuder på middag, men de flesta anser inte att de ingått något anställningsförhållanden genom att bjuda på eller tacka ja till inbjudan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in