2014-08-10, 20:51
Medlem
xyklopfs avatar
Fick en, för mig, ny utmärkelse nyss: Stridsvagnsprickskytt:
Tank Sniper

Awarded to a player who has, during the battle, dealt the largest amount of damage from a distance of at least 300 metres with at least 8 accurate shots. At least 80% of the total hits must deal damage or a critical hit. The overall accuracy must be at least 85%. The damage dealt must exceed the amount of the player’s tank’s HP and be at least 1,000. To receive this award, allies must not be hit with any direct shots. If two or more players have dealt an equal amount of damage, the achievement is granted to the player who has earned more XP for the battle, including additional XP provided to Premium Account users. If the amount of XP is still equal, the achievement is not granted. Can be obtained in Random Battles only.

Körde vk45a på Sand river, tier 9 match, stormning, 3200 i skada, 2 kills, 4 skadeskjutna vagnar-totalt 6 vagnar.

Matchen börja med att halva laget drog upp i bergen (förstås), jag for ensam mot E1 och tog position. Jag fick korn på en Panter och en Jagdpanter och öppnade eld. Slog ut de två, och såg att resten av laget faktiskt rörde sig mot staden från andra hållet. Kolla runt hörnet på E1 och for runt och upp för kullen där....samtliga fientliga TD´s och arty´s fanns...

Våran arty var totalt värdelös, sköt två skott på hela matchen. Fick klara mig själv så länge det gick och hoppas på att resten av laget tog cappen/ kom till undsättning. ....vilket inte hände!

Med tre minuter kvar fick de kvarvarande i laget den BRILJANTA idén att campa i flodbädden på H6-G7 och börja ropa på mig i chatten. Att jag ensam hade fyra fiender emot mig verkade inte de ha förstått.
Jag blev sprängd, sen resten av laget. Fick nästan 34000 credits efter matchen och 520 exp. Undrar vad man hade fått vid vinst och om man haft premium?

Fick denna utmärkelse i alla fall...alltid något...
Citera
2014-08-10, 23:01
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Uppenbarligen är det ett mycket bra koncept och WG tjänar mest per spelare av alla MMOs.

Det där tror jag lika mycket på som ekonomisk rådgivning av Bernie Madoff eller en ekonomisk rapport från den grekiska regeringen från början av 2000-talet. Såg någonstans att de hade 80 miljoner spelare, vilket är rent skitsnack, 80-miljoner som testat det möjligtvis och mest inkomster bland f2p spelen.

Den största marknaden Ryssland lär kanske komma upp i en 1/10, max. Eu 2-3 och NA och SEA kanske 1 tillsammans. (Med en brasklapp för att jag kan ju ha helt fel naturligtvis och det sitter 70-miljoner öststatare och lirar WoT dagarna i ända.) Alla legioner av spelare i öst med ruttna datorer och relativt sett tomma plånböcker jämfört med folket i väst, puttar knappast i pengar i den omfattningen att det klår mmo's som WoW på fingrarna med sin månadskostnad.

Tycker inte WG har växt med uppgiften så att säga, taskig kontakt med det engelsktalande communitys av EU klustret stör mig rejält mycket. De skapade ett helt nytt unikt koncept som lyckats helt fantastiskt, men de var knappast beredda på den här succen och har svårt att följa upp det tycket jag.

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Fick nästan 34000 credits efter matchen och 520 exp. Undrar vad man hade fått vid vinst och om man haft premium?

Bör väl vara 50% mer? Nästa medalj du bör sikta mot måste ju vara Raseiniai Heroes' Medal, dvs paja hela motståndarlaget helt själv med tanke på de lagen du verkar få.
Citera
2014-08-10, 23:07
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Kan någon förklara varför de gör så? Älskade min Stug förr. Men det börjar mer och mer värdelöst med TD. Då du hela tiden är instängd. Man märker också att de mest gynnar vagnar typ Kv-1 och KV-1S. För det är dem alla kör nu.
KV och Hellcat. Det finns inget annat verkar det som.
Spelade idag en runda där, 6 spelare i mitt lag inte rörde sin vagn på hela matchen. Då vet man att det är illa. (Sandriver)

Vet faktiskt inte, det är många som klagar på skiten dessutom. Men för Slavek, Pavel och Günther som kör rakt fram i sina IS och Tigers passar det helt utmärkt. Inga jobbiga mediums eller lights som kör runt dem som arga bin, inga osynliga td's som skjuter när de kör rakt fram och massor av stenar och bråte att gömma sig mellan skotten.

Men med tanke på att de bara hade 10 stycken som jobbade med kartorna kan man ju inte hoppas allt för mycket på en snabb förändring. Tror det måste delegeras neråt i sann Sovjetisk anda, där 10 stycken förmän måste hålla en vakande hand på de 10 stackarna som skapar kartorna för att det ens ska bli något gjort.
Citera
2014-08-11, 00:12
Medlem
Citat:
Ursäkta men om du skjuter med en Tiger2 och inte skadar det du skjuter så borde du lära dig träffa bättre och lära dig vart du ska skjuta. En Tiger2 har inte direkt dålig träffsäkerhet eller pen för sin tier.
Jag förklarar igen så får vi se.Jag menade att reparationskostnaden för en Tiger 2 är hög. Samt skotten är väldigt dyra. Så gör du inte bra med skada i matchen. Eller har en högträffsäkerhet, samt att du inte kör premiumkonto, så blir det svårt att tjäna några krediter alls. Det var precis det någon klaga på i ett annat inlägg. Det gör att man nästan drar sig för att dra skott som man inte är helt säker på att de ska träffa. Bara för att man är snål. Men man fattar varför de gör så.

Sedan kan man undra hur du spelar? Alla vet vi att träffa och pena är inget som kan göras med hög säkerhet. Och det har bara delvis med hur bra du spelar. Du har slumpmässigheten i spelet, samt att man vill ju också prova chansskott då och då. Sitter du och håller på skott som du inte är 100% säker på träff?
Citat:
Med tanke på att WoT spelas främst av 30+ så är det snarare pappa som betalar för sitt eget nöje.
Är det samma spel? För i chatten och övrig ser man ofta barnrumpor också. Så nej. Det finns pappor men även ungar.
Citat:
För övrigt, att göra ett spel som gynnar bra spelare är ganska idiotiskt eftersom det aldrig kommer gå ihop ekonomiskt. WoT är designat för spelare som har tid att spela då och då, och inte för tonåringar med för mycket tid.
Vem har sagt att det ska gynna bra spelare? Jag säger det är tvärtom. Men kan det inte få vara neutralt undrar man lite?
Citat:
Iden bakom WoT är att göra ett spel som är gratis för alla, vilket lockar många spelare och innebär mycket folk på servrarna, och sen tjäna pengar på de personer som är beredda att lägga pengar eftersom de inte har tid/lust att grinda credits och XP. Uppenbarligen är det ett mycket bra koncept och WG tjänar mest per spelare av alla MMOs.
Jag håller inte med om att de jobbar perfekt. Det kan förbättras. Men som allt annat. När pengarna rullar in fort. Så blir det inte mycket ändringar alls... inte på länge.
Citera
2014-08-11, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Fick en, för mig, ny utmärkelse nyss: Stridsvagnsprickskytt:
Tank Sniper

Awarded to a player who has, during the battle, dealt the largest amount of damage from a distance of at least 300 metres with at least 8 accurate shots. At least 80% of the total hits must deal damage or a critical hit. The overall accuracy must be at least 85%. The damage dealt must exceed the amount of the player’s tank’s HP and be at least 1,000. To receive this award, allies must not be hit with any direct shots. If two or more players have dealt an equal amount of damage, the achievement is granted to the player who has earned more XP for the battle, including additional XP provided to Premium Account users. If the amount of XP is still equal, the achievement is not granted. Can be obtained in Random Battles only.

Körde vk45a på Sand river, tier 9 match, stormning, 3200 i skada, 2 kills, 4 skadeskjutna vagnar-totalt 6 vagnar.

Matchen börja med att halva laget drog upp i bergen (förstås), jag for ensam mot E1 och tog position. Jag fick korn på en Panter och en Jagdpanter och öppnade eld. Slog ut de två, och såg att resten av laget faktiskt rörde sig mot staden från andra hållet. Kolla runt hörnet på E1 och for runt och upp för kullen där....samtliga fientliga TD´s och arty´s fanns...

Våran arty var totalt värdelös, sköt två skott på hela matchen. Fick klara mig själv så länge det gick och hoppas på att resten av laget tog cappen/ kom till undsättning. ....vilket inte hände!

Med tre minuter kvar fick de kvarvarande i laget den BRILJANTA idén att campa i flodbädden på H6-G7 och börja ropa på mig i chatten. Att jag ensam hade fyra fiender emot mig verkade inte de ha förstått.
Jag blev sprängd, sen resten av laget. Fick nästan 34000 credits efter matchen och 520 exp. Undrar vad man hade fått vid vinst och om man haft premium?

Smart spelat. Det är alltid riktigt roligt att åka och pricka TD's och arty's. Går även att göra med små scouts. Jag har dödat stora ryska TD's med små scouts. Dessa TD's blir ofta arga som bin på sin tanks dåliga förmåga att snurra.
Citera
2014-08-11, 07:59
Medlem
The absurd world of WoT RNG, tömde ett clip med min M7 Car i en Pzjg 1 på drygt 20m håll och ändå överlevde den min salva...
Citera
2014-08-11, 09:36
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Det där tror jag lika mycket på som ekonomisk rådgivning av Bernie Madoff eller en ekonomisk rapport från den grekiska regeringen från början av 2000-talet. Såg någonstans att de hade 80 miljoner spelare, vilket är rent skitsnack, 80-miljoner som testat det möjligtvis och mest inkomster bland f2p spelen.

Den största marknaden Ryssland lär kanske komma upp i en 1/10, max. Eu 2-3 och NA och SEA kanske 1 tillsammans. (Med en brasklapp för att jag kan ju ha helt fel naturligtvis och det sitter 70-miljoner öststatare och lirar WoT dagarna i ända.) Alla legioner av spelare i öst med ruttna datorer och relativt sett tomma plånböcker jämfört med folket i väst, puttar knappast i pengar i den omfattningen att det klår mmo's som WoW på fingrarna med sin månadskostnad.

Enligt vad FTR rapporterar och länkar till så tjänar WG massivt på WoT.
Det är också en skillnad mellan olika servrar hur mycket de tjänar per spelare, tex tjänar de mest per spelarre på NA-servern och minst på RU.

Citat:
Tycker inte WG har växt med uppgiften så att säga, taskig kontakt med det engelsktalande communitys av EU klustret stör mig rejält mycket. De skapade ett helt nytt unikt koncept som lyckats helt fantastiskt, men de var knappast beredda på den här succen och har svårt att följa upp det tycket jag.

Att WG främst bryr sig om RU-servern är ganska uppenbart och väldigt tydligt om man är på NA som jag. Slopandet av Battle Tier12 var mindre roligt på en server med så stor andel tier10 som på NA.

Citat:
Vet faktiskt inte, det är många som klagar på skiten dessutom. Men för Slavek, Pavel och Günther som kör rakt fram i sina IS och Tigers passar det helt utmärkt. Inga jobbiga mediums eller lights som kör runt dem som arga bin, inga osynliga td's som skjuter när de kör rakt fram och massor av stenar och bråte att gömma sig mellan skotten.

För Tigrar och IS kan bara köra rakt framemot motståndaren och orsaka skada utan att ta någon. Spelar vi samma spel?
För övrigt domineras tier10 matcher av plutoner av tier10 mediums. Vilket är lite kul eftersom det följer våran historia där heavy tanks konkurrerades ut av mediums.

Citat:
Jag förklarar igen så får vi se.Jag menade att reparationskostnaden för en Tiger 2 är hög. Samt skotten är väldigt dyra. Så gör du inte bra med skada i matchen. Eller har en högträffsäkerhet, samt att du inte kör premiumkonto, så blir det svårt att tjäna några krediter alls. Det var precis det någon klaga på i ett annat inlägg. Det gör att man nästan drar sig för att dra skott som man inte är helt säker på att de ska träffa. Bara för att man är snål. Men man fattar varför de gör så.

Enklaste sättet att tjäna credits är att vinna matcher. Vilket du gör genom att orsaka skada. Detta innebär också att det är värt att ha guldammo eftersom du kan vinna fler matcher på det. Jag skjuter alltid om jag anser att jag har en relativt hög chans att träffa och penetrera, eftersom all skada man orsakar är bra. Det är inte i alla situationer man har tid att låta siktet gå in och då snap shottar jag hellre än att ta skada, eftersom det är viktigt att bevara hälsan när man vill vinna matcher.

Citat:
Sedan kan man undra hur du spelar? Alla vet vi att träffa och pena är inget som kan göras med hög säkerhet. Och det har bara delvis med hur bra du spelar. Du har slumpmässigheten i spelet, samt att man vill ju också prova chansskott då och då. Sitter du och håller på skott som du inte är 100% säker på träff?

Jag kan träffa och penna med stor säkerhet, och har inga problem med att träffa rörliga mål på långt avstånd. Men jag kan nästan alla weak spots, jag kan banorna så jag vet var jag ska befinna mig och skjuta för att armour inte ska vara ett problem. Tex vet jag att jag har en E-75a framför mig så försöker inte jag köra ut och skjuta honom i en frontal weak spot, utan då väntar jag ut honom eller rör mig runt. Jag har spelat så länge att jag erfarenhetsmässigt vet hur mycket jag behöver låta siktet gå in för att jag ska kunna träffa.

Citat:
Är det samma spel? För i chatten och övrig ser man ofta barnrumpor också. Så nej. Det finns pappor men även ungar.

Visst spelar ungar spelet, men WoT är inriktat på äldre spelare som inte har problem med att betala för spelet. Det ser vi bara i den här tråden där ett antal personer uppenbarligen är 30+. Du förutsätter för övrigt att äldre spelare är mer mogna och inte uppför sig som idioter i chatten, vilket är ganska naivt.
Citera
2014-08-11, 10:44
Medlem
Citat:
Enklaste sättet att tjäna credits är att vinna matcher. Vilket du gör genom att orsaka skada. Detta innebär också att det är värt att ha guldammo eftersom du kan vinna fler matcher på det. Jag skjuter alltid om jag anser att jag har en relativt hög chans att träffa och penetrera, eftersom all skada man orsakar är bra. Det är inte i alla situationer man har tid att låta siktet gå in och då snap shottar jag hellre än att ta skada, eftersom det är viktigt att bevara hälsan när man vill vinna matcher.

Jag kan träffa och penna med stor säkerhet, och har inga problem med att träffa rörliga mål på långt avstånd. Men jag kan nästan alla weak spots, jag kan banorna så jag vet var jag ska befinna mig och skjuta för att armour inte ska vara ett problem. Tex vet jag att jag har en E-75a framför mig så försöker inte jag köra ut och skjuta honom i en frontal weak spot, utan då väntar jag ut honom eller rör mig runt. Jag har spelat så länge att jag erfarenhetsmässigt vet hur mycket jag behöver låta siktet gå in för att jag ska kunna träffa.
Inte för att dra det hela in absurdum. Men du pratar lite emot dig själv. Som jag skrev. Anta att 50% är skott som träffar i en match. Då har du 50% missar. Orsakerna är många. Men vi kan väl säga att en stor del är pga motståndaren flyttar sig, har bra vinkel, och resten är spelmekanik. Och resten är att du chansar in ett skott. När du skriver "Jag kan träffa med stor säkerhet" så tolkar jag det som att det är 50 till 70% i en normal match?

Om det är så. Så stämmer ändå min teori om dyra skott osv. Jag missar inte mer än andra. Snarare tvärtom.
Citera
2014-08-11, 10:59
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Visst spelar ungar spelet, men WoT är inriktat på äldre spelare som inte har problem med att betala för spelet. Det ser vi bara i den här tråden där ett antal personer uppenbarligen är 30+. Du förutsätter för övrigt att äldre spelare är mer mogna och inte uppför sig som idioter i chatten, vilket är ganska naivt.

Som en av de äldre kan jag bara hålla med om vad du säger och att äldre spelare kan få rage och chatta sönder matcher också.
Citera
2014-08-11, 15:45
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jaha, tebaks från 3-4 veckor på vishan och kickad ur guildet.. Blir någon dag lonewolf och söker mig väl vidare sen då. Kul så länge det varade Ace
Jag såg det. Trist. Det var en jäkla rens de gjorde? Såg också var du landade. Känner en del i din nya klan. Trevliga prickar. Hälsa! Och hoppas vi ses igen framöver. (Om inte annat kan vi väl ta en tvåmannabox utanför Friends nu på onsdag. Alltid ett sätt att umgås. Du står väl på Pride-läktaren som vanligt eller?)

Citat:
Jag spelade hela förra månaden utan premium.... Då är det ett minusresultat ofta.
Att spela utan premium är som att pissa i motvind en stormig senhöstnatt. Kallt, blött, trist och man blir så grymt besviken på resultatet.

Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Du får gärna förklara hur matchmakingen gynnar dåliga spelare.
Främst är det väl RNG:n som gynnar dåliga spelare men jag är övertygad om att MM bjuder på bra många mer funktioner att "väga av" lagen än vad WG erkänner. Det går att läsa av på xvm. Kolla själva. Har ni haft en dag med typ 60+% vinster kan jag garantera att 2 av 3 matcher dagen efter är med max 30-35% xvm-vinstchans för dina lag. Med 100% säkerhet har detta iaf stämt för mig nu under sommaren (sedan 9.1(?) släpptes). WG använder naturligtvis inte xvm utan kör väl på sin egen ranking men dessa siffror bör ju gå relativt mycket hand i hand.

Är det mellan 40-60% i xvm-vinstchans är det hugget som stucket men kommer man ner mot 30% så ligger man faktiskt sketet till. De matcherna går åt helvete i 9 fall av 10. Efter en brutalt bra dag i förrgår hade jag igår t.ex. en tier II-III match med 22% vinstchans där 8 av 15 inte ens var xvm-rankade ännu!? Alla dessa + 2 till var döda innan 1 min hade gått av matchen. En av få gånger jag bara åkt rakt ut i havet och dränkt mig. Orka....

Även alla ändringar av kartorna går ju ut på att skydda idioterna mer och mer. Tråkiga jävla brawlkorridorer som ger nötterna en chans att få skjuta ett skott till eller två innan de dör. Tillräckligt för att peppa dem till nya besök i gift-shoppen.

Citat:
Ha ha!

Dom har ju naturligtvis en jäkla massa spelare men 80 miljoner låter lite mycket? Att de däremot tjänar en jäkla massa pengar på WoT betvivlar jag dock inte. Vet ju själv hur hårt kreditkortet fått jobba ibland när man grindade som hårdast. WG köpte väl ett helt kontorshus på Cypern för ett tag sedan för att flytta HQ dit. Så dom klarar sig nog.

Citat:
Håller med igen. Är lite besviken på utvecklingen det senaste året. Allt från hur de noobanpassar varenda jävla karta till grafik och spellägen. Tror att WoT kan dö en rätt snabb död om man inte jackar upp det ordentligt snart.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-08-11 kl. 15:57.
Citera
2014-08-11, 16:07
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Jag såg det. Trist. Det var en jäkla rens de gjorde? Såg också var du landade. Känner en del i din nya klan. Trevliga prickar. Hälsa! Och hoppas vi ses igen framöver. (Om inte annat kan vi väl ta en tvåmannabox utanför Friends nu på onsdag. Alltid ett sätt att umgås. Du står väl på Pride-läktaren som vanligt eller?)

Du får helt enkelt ta och komma och hälsa på den TS'en för utan TS kan man ju inte plutona!

Jag har så sjukt kul i mina artys nu, och det går relativt bra också och kollar man din signatur i wotlabs kan du behöva min hjälp
Citera
2014-08-11, 17:31
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Främst är det väl RNG:n som gynnar dåliga spelare men jag är övertygad om att MM bjuder på bra många mer funktioner att "väga av" lagen än vad WG erkänner. Det går att läsa av på xvm. Kolla själva. Har ni haft en dag med typ 60+% vinster kan jag garantera att 2 av 3 matcher dagen efter är med max 30-35% xvm-vinstchans för dina lag. Med 100% säkerhet har detta iaf stämt för mig nu under sommaren (sedan 9.1(?) släpptes). WG använder naturligtvis inte xvm utan kör väl på sin egen ranking men dessa siffror bör ju gå relativt mycket hand i hand.

Hur gynnar RNG dåliga spelare då? Den borde ju förhindra lika mycket som den hjälper för alla.

Jag har inte räknat något på hur mycket jag har förlorat efter en bra dag, så jag kan varken bekräfta eller neka angående riggad MM. Men jag tvivlar på att den är det.

Uppskattar inte XVM vinstchansen genom spelarnas genomsnittliga stats dock? Isåfall får man ta det med en nypa salt då man har bra och dåliga dagar. Man spelar inte alltid på samma nivå så att säga.

Jag fann en tråd som ska förklara hur det beräknas i detalj, men då jag inte kan ryska och ej heller litar helt på Google Translate får jag lämna det till någon annan.

Citat:
Även alla ändringar av kartorna går ju ut på att skydda idioterna mer och mer. Tråkiga jävla brawlkorridorer som ger nötterna en chans att få skjuta ett skott till eller två innan de dör. Tillräckligt för att peppa dem till nya besök i gift-shoppen.

Visserligen, men samma korridorer är också bra till att skjuta sönder dem.

Men jag får hålla med om att öppnare kartor vore enormt mycket bättre, man känner sig lite instängd i sin medium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in