Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-01, 01:08
  #23113
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vilka LTs tycker ni är roligast att köra?

Jag har bara WZ på tier X än så länge, men tycker ryssen verkar bäst och roligast.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Inga.

Är sant nu, men förhoppningsvis gör LT-buffarna som ska komma nästa patch att det blir bättre.


Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Apropå sketna träd. Någon mer än jag som gett sig på kinesiska TDs ännu? Herregud. Har kört tier III, IV, V och är nu framme vid VI.... men fy faan vilken jävla skitlinje det är! Kan bara hoppas att det blir bättre framöver annars kommer jag aldrig nå X här. Den saken är säker. (En hel del fria xp:s har spenderats redan bara för att nå VI).

Är bara på tier IV. Håller med om att det är skräp än så länge, men jag tror det blir bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Fan jag suger nuförtiden. Sedan 9.20 har min recent wn8 gått ner från 1900 till 1200 och recent wr från 57% till 51%.

Kan vara att jag helt enkelt börjar tröttna. ...

Med så stor skillnad i wn8 och wr så är det definitivt du som gör något annorlunda. Med tanke på kommentaren om att tröttna så är min gissning: du är otålig och dör för snabbt.

Många heavys har blivit buffade så ja det har blivit svårare med mediums, det förklarar inte en skillnad på 700 wn8 och 6% wr.
Citera
2017-10-01, 01:50
  #23114
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Fan jag suger nuförtiden. Sedan 9.20 har min recent wn8 gått ner från 1900 till 1200 och recent wr från 57% till 51%.

Kan vara att jag helt enkelt börjar tröttna. Men det känns som att det är något som hänt med matcherna på senare tid. Jag som nästan bara kör mediums, typ tier
6-9 kunde tidigare smyga omkring och vara listig på kartorna. Nu kör ju båda lagen lemmingtåg till samma jävla platser match efter match.

Rushandet ökar för varje vecka tycker jag och mängden taktik sjunker om möjligt ännu lägre än för ett halvår sedan. Mycket mer sällan man har chansen att påverka matcherna.

Är det jag som blivit sämre, eller har ni det också svårare och svårare med mediums? Eller WoT överlag, för den delen? Kanske dags att skola om sig till heavys?

Jag tycker WoT har blivit skitsvårt att prestera bra i senaste månaderna.

Jag håller med. Känns även som att de vanliga RNG-dipparna som brukar hålla i sig mellan 5-10 dagar i sträck har varit betydligt längre nu. Dag efter dag krävs det 10 förluster på varje vinst nu - det har hållit i sig de senaste 4 veckorna. Dock har det varit som värst för mina premiumvagnar jag spelar mest för att hala in silver - Skorpion G och Strv S1 kan det gå 12-15 matcher per dag innan dagens första vinst - då ligger jag ändå på totalt 53-57% wr på 1000+ matcher på varje... Och det har hållit i sig i ca 4 veckor i sträck nu. Kör jag pluton mot andra plutoner är det en helt annan femma på antalet vinster/förluster.

Men det är betydligt mer katastrofmatcher med som du säger lemmingståg där 12-13 vagnar åker på samma sida - och möter halva motståndarlaget (jag och 1-2 vagnar på andra som håller resten av motståndarlaget) och blir bortknullade på någon minut.

Dock - som jag nyss skrev så har jag precis börjat spela LTs på allvar (är minst sagt grön på det) - och det är en helt annan sak jämfört med de katastrofdrabbade TDna jag vanligen spelar. Så skulle absolut rekommendera att du testar andra vagnstyper än de du är inkörd på.


För övrigt så skulle jag dragit ut och supit ikväll men det sket sig pga en polare - så har suttit och rage-WoTat i fem timmar nu med en whiskyflaska som sällskap. Köpte för en stund sen Pudel och Locust, den senaste för min nyrekryterade crew till T37an med commander som saknar 6th sense, så...

Började dessutom nu ikväll sniffa på att dessutom gå loss på tyska LT-trädet - har Luchs framforskad men ingen LT-crew kvar av någon anledning... Så risken är att jag dessutom köper PZ.KPFW. T 15 nu, för att ha en tysk LT crew trainer... Nåja, hade ju ändå bränt 500+ spänn på krogen om det blivit av ikväll - så 300 på WoT en fyllekväll får väl ses som överkomligt
Citera
2017-10-01, 13:09
  #23115
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Fan jag suger nuförtiden. Sedan 9.20 har min recent wn8 gått ner från 1900 till 1200 och recent wr från 57% till 51%.

Kan vara att jag helt enkelt börjar tröttna. Men det känns som att det är något som hänt med matcherna på senare tid.
....
Jag tycker WoT har blivit skitsvårt att prestera bra i senaste månaderna.
Lustigt. Det där är nästan en karbonkopia av hur det sett ut för mig också? I samma tidsperiod. Fast jag har inte sagt något om det eftersom jag tagit för givet att jag har en pågående dipp i min "spelentusiasm" + att jag för tillfället grindar en del vagnar från helvetet, som dessutom verkligen går pissdåligt (typ div LTs, SU122-54 och kinesiska TDs). Som Lidden skrev. Är man lite uttråkad av vagnen man kör är det lätt att bli otålig och dö för snabbt. Det ena ger det andra.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Skorpion G och Strv S1 kan det gå 12-15 matcher per dag innan dagens första vinst - då ligger jag ändå på totalt 53-57% wr på 1000+ matcher på varje... Och det har hållit i sig i ca 4 veckor i sträck nu. Kör jag pluton mot andra plutoner är det en helt annan femma på antalet vinster/förluster.
Det där har vi pratat om tidigare och det är garanterat en psykologisk effekt + random otur. Just t ex Skorpion G och S1 är mina "go to" premiums för tillfället. Skorpion G ligger stabilt med bra stats och S1 har jag lirat upp till typ 65% wr och snart min andra MOE. Den går som en jävla dragracer! Trots nästan enbart tier X matcher. Så att dessa skulle vara behäftade med någon typ av sämre RNG som normalt utgångsläge just nu köper jag inte.
-----

Just det!? Från det ena till det andra. Jag lirar mest tier VIII och IX och med nya MM så får jag tier X i minst 7-8 av 10 matcher nuförtiden. Kör jag en VIII-premiumkärra känns siffran närmare 9 av 10? Jag vet inte om det är det eller något annat men den där dippen vi snackade om ovan gick absolut hand i hand med att nya MM introducerades. Fast jag är inte säker på varför?

F.ö. håller jag med. Att lira pluton är absolut bästa sättet att skaffa sig bra stats. Om man nu vill det. Själv kan jag leva med sämre stats för att få köra i lugn och ro för mig själv. Trivs bäst så.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
För övrigt så skulle jag dragit ut och supit ikväll men det sket sig pga en polare - så har suttit och rage-WoTat i fem timmar nu med en whiskyflaska som sällskap. Köpte för en stund sen Pudel och Locust, den senaste för min nyrekryterade crew till T37an med commander som saknar 6th sense, så...
Ha ha! Dessutom börjar man ju spela så BRA efter att man fått i sig några stadiga! Alltid lika kul att kolla Noobmeter (och plånboken) dagen efter en blöt kväll framför datorn. Det är inga unicumsiffror man ser där då iaf, den saken är säker.
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2017-10-01 kl. 13:15.
Citera
2017-10-01, 22:36
  #23116
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det där har vi pratat om tidigare och det är garanterat en psykologisk effekt + random otur. Just t ex Skorpion G och S1 är mina "go to" premiums för tillfället. Skorpion G ligger stabilt med bra stats och S1 har jag lirat upp till typ 65% wr och snart min andra MOE. Den går som en jävla dragracer! Trots nästan enbart tier X matcher. Så att dessa skulle vara behäftade med någon typ av sämre RNG som normalt utgångsläge just nu köper jag inte.

Fast när det i över en månads tid oavbrutet tar 5-14(!) matcher innan man ens får dagens första x2 segerbonus? Hur kan det vara inbillning?

Det är så idag - förlorade just 7e matchen på rad med Skorpion G - har fortfarande inte fått den x2'an. Vare sig på den, Strv S1 eller Steyr WT som är mina primära silver-ihopskrapare.
Samma sak har det varit hela månaden. Hur kan det vara inbillning - när det tar över en timma att ens få ihop första segerbonusen på en vagn där man ligger på runt 50% total wr med fyrsiffrigt antal matcher med? Det är ju svart på vitt att man inte lyckats vinna ens en match?

Dock med alla nya LTna så är det verkligen en helt annan sak - Där tog jag alla x2an på fem LTna jag har på första försöken idag. Men TDna - tvärt om - helt omöjligt att vinna ens en match.

Har ju redan plockat hem 1-2 klass Ace tanker på samtliga LTs bara idag...

Ligger på 62% med LTGn / 39 matcher, Luchsen 65% / 20 matcher, T37 på 54% / 48 matcher varav de första 20 matcherna med T37an var totalkatastrofer när jag forskade fram vagnen för ett par år sen - för att sedan ragesälja den - så senaste veckan har det legat klart bättre för att lyfta snittet.

Och så är en del av de matcherna från igår natt...

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Just det!? Från det ena till det andra. Jag lirar mest tier VIII och IX och med nya MM så får jag tier X i minst 7-8 av 10 matcher nuförtiden. Kör jag en VIII-premiumkärra känns siffran närmare 9 av 10? Jag vet inte om det är det eller något annat men den där dippen vi snackade om ovan gick absolut hand i hand med att nya MM introducerades. Fast jag är inte säker på varför?
Jo det är samma här - det är sen det nya MM'et - och det är betydligt fler spelare än oss som klagar på samma sak.. Vet inte hur många gånger jag läst kommentarerna "broken MM" det senaste halvåret...
Som fler (även här i tråden) kommenterat så är det total katastrof att köra Tier VIII nu för tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ha ha! Dessutom börjar man ju spela så BRA efter att man fått i sig några stadiga! Alltid lika kul att kolla Noobmeter (och plånboken) dagen efter en blöt kväll framför datorn. Det är inga unicumsiffror man ser där då iaf, den saken är säker.

Jo första timman gick det hur bra som helst - men sedan allt efter att Jim Beam-flaskan blev tommare och tommare så gick det att diskutera Var rätt nära att ha sönder tangentbordet ett par gånger om vi säger så
Citera
2017-10-08, 09:06
  #23117
Medlem
Bluebeast72s avatar
Td weekend, ligger o matar på med St emil nu, tysken trycker på bra o enda nackdelen är det lövtunna pansaret. Längtar till Rhm med 15 cm pipa o 750hp..den biter på allt😎
Citera
2017-10-08, 19:22
  #23118
Medlem
xyklopfs avatar
Supertestservern : Obj. 257 - ersätter T-10? :

https://ritastatusreport.live/2017/1...0-replacement/


Abby map HD flythrough :

https://www.youtube.com/watch?v=jgDBvK3Eoco

11 oktober startar testerna av HD kartorna på sandbox servern.


Ni som kör WoT på konsol: 10e oktober kommer de första svenska vagnarna dit :

https://thearmoredpatrol.com/2017/10...dish-invasion/


Supertestservern : ny grand battle karta testas :

https://www.youtube.com/watch?v=p798L86OLQg


Patch 9.20.1 beräknas släppas 17-18 oktober (EU/NA). Om ni grindar 215b måste ni ha forskat fram och köpt den innan dess för att få den som reward tank och få Super Conqueror gratis.
Citera
2017-10-08, 19:54
  #23119
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Supertestservern : Obj. 257 - ersätter T-10? :

https://ritastatusreport.live/2017/1...0-replacement/
Hmm, kanske blir dags att grinda klart den där gamla ruttna IS-3an jag haft i garaget i 3-4 år nu... Frågan är om man får behålla T-10an som reward ändå - som med Fv215b?

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Supertestservern : ny grand battle karta testas :

https://www.youtube.com/watch?v=p798L86OLQg

Ok att den ligger på supertestservern - men seriöst - de där pyramiderna? Är det ett skämt, eller? Ser ju grafikmässigt ut som jagvetinte... inte ens 8bitars Nintendo... Eller mer åt Amiga 3000, för fan?
Citera
2017-10-08, 20:24
  #23120
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hmm, kanske blir dags att grinda klart den där gamla ruttna IS-3an jag haft i garaget i 3-4 år nu... Frågan är om man får behålla T-10an som reward ändå - som med Fv215b?



Ok att den ligger på supertestservern - men seriöst - de där pyramiderna? Är det ett skämt, eller? Ser ju grafikmässigt ut som jagvetinte... inte ens 8bitars Nintendo... Eller mer åt Amiga 3000, för fan?

Ryktas att det ska bli en separat linje som startar med IS-3 - T-10 - T-10M. Men bara rykten som sagt.

Kartan är work in progress, så den är inte klar grafikmässigt. Det är inte säkert att pyramiderna blir kvar på kartan, därför kör de med enkla modeller för att se om de fungerar spelmässigt.
Citera
2017-10-08, 21:19
  #23121
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hmm, kanske blir dags att grinda klart den där gamla ruttna IS-3an jag haft i garaget i 3-4 år nu... Frågan är om man får behålla T-10an som reward ändå - som med Fv215b?
Skulle inte tro det. Det är väl bara tier X man har fått behålla ännu så länge väl?
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ok att den ligger på supertestservern - men seriöst - de där pyramiderna? Är det ett skämt, eller? Ser ju grafikmässigt ut som jagvetinte... inte ens 8bitars Nintendo... Eller mer åt Amiga 3000, för fan?
Så där muppiga ser alla kartor ut på Supertest och Sandbox. Det är inget att bry sig om.
Citera
2017-10-09, 14:54
  #23122
Medlem
xyklopfs avatar
Roligaste vagnarna i WoT hittills i år:


Ram 2: Köpte den nyligen (collectors gem of the week). En riktigt rolig medium vagn.

Cromwell: Har velat ha den länge nu och när jag till slut låste upp och köpte den gjorde den mig inte besviken. En snabb mördarmaskin.

SU-100: Många roliga matcher med denna TD.

SU-152: Många "ondskefulla" skratt har det blivit när man träffat fiender och sett de förångas

AT7: En TD igen. Jag vet inte vad det är med mig och Brittiska TD´s , men jag gillar de skarpt och kommer bra överens med de.


Lite ditt och datt:

FV 205 Badger - FV215b (183) ersättaren:

https://thedailybounce.net/2017/09/2...royer-details/

https://ritastatusreport.live/2017/0...initial-stats/

Har sett att den även benämnts FV 217, inte helt hundra på vad slutnamnet blir.
Tanken verkar bli en Brittisk version av T95.
Citera
2017-10-10, 18:13
  #23123
Medlem
xyklopfs avatar
HD maps preview:

https://www.youtube.com/watch?v=cxPfqDvITJM


WoT kommer till Nintendo Switch? :

https://thearmoredpatrol.com/2017/10...ntendo-switch/


Minsk CC Trip Q&A:

https://thearmoredpatrol.com/2017/10...sk-cc-trip-qa/
Citera
2017-10-11, 14:05
  #23124
Moderator
Arne.Ankas avatar
När är sista chansen att köpa fv215b?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback