2014-08-10, 14:39
  #553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollydexter
Varför det? Det är väl ingen match att sälja sex? Det mår man inte dåligt av.

Det finns dom som gillar analsex, gillar alla analsex då?

Det finns dom som kan sälja sex utan att må dåligt, innebär det att alla kan det då?

Dina åsikter du skriver här ger sken av en vidrig människosyn. (Dock förstår jag att det inte är dina åsikter utan trams/löjlig strategi)
Citera
2014-08-10, 14:41
  #554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollydexter
Varför det? Det är väl ingen match att sälja sex? Det mår man inte dåligt av.

Och tur nog så är du tämligen ensam om att vilja ta bort bidragsmöjligheten från dom som inte vill prostituera sig.
Citera
2014-08-10, 15:14
  #555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Det finns dom som gillar analsex, gillar alla analsex då?

Det finns dom som kan sälja sex utan att må dåligt, innebär det att alla kan det då?

Dina åsikter du skriver här ger sken av en vidrig människosyn. (Dock förstår jag att det inte är dina åsikter utan trams/löjlig strategi)


Många har den synen på alla världens kvinnor som prostituerar sig för att de inte kan få bidrag i stället. De anser att dessa väljer att sälja sex och faktiskt inte mår dåligt av det.

Varför skulle svenskar vara särskilt annorlunda än alla andra människor i världen. De kommer säkert att finna nöja i att sälja sex på samma sätt som andra fattiga i världen finner nöje i det.

Det som är vidrigt är väl om man tycker det är okej för alla andra fattiga att sälja sex och säga att de trivs med det men sen mena att svenskar inte skulle kunna finna samma nöje i detta samma val.

Varför skulle svenskars känslor vara så annorlunda än thailands fattiga kvinnor för? Kan du förklara varför det är ett bra val för dem när du anser att det är ett dåligt val för någon som är svensk?
Citera
2014-08-10, 15:15
  #556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Och tur nog så är du tämligen ensam om att vilja ta bort bidragsmöjligheten från dom som inte vill prostituera sig.

Att ta bort bidragsmöjligheten gör ju att dessa svenskar får leva som alla andra lyckliga sexförsäljare i världen.

Vad är problemet egentligen?
Citera
2014-08-10, 15:16
  #557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Och tur nog så är du tämligen ensam om att vilja ta bort bidragsmöjligheten från dom som inte vill prostituera sig.
För att prostituerad inte räknas som ett yrke, ja.

Flera personer här i tråden skulle dessutom må sämre av att sitta i kassan på Elgiganten än att behöva jobba som prostituerad. Man kan bli tvungen att ta jobb på Elgiganten för det.
__________________
Senast redigerad av Scull 2014-08-10 kl. 15:59.
Citera
2014-08-10, 16:05
  #558
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
För att prostituerad inte räknas som ett yrke, ja.

Flera personer här i tråden skulle dessutom må sämre av att sitta i kassan på Elgiganten än att behöva jobba som prostituerad. Man kan bli tvungen att ta jobb på Elgiganten för det.

Ingen kan tvinga dig att ta något jobb.
Citera
2014-08-10, 16:31
  #559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Oavsett hur din subjektiva moraluppfattning och syn på sexualmoral ser ut så finns inga vetenskapliga bevis för att kriminalisering av sexköp är av godo. Tvärtom så ställer det till med skador och problem för sexarbetare.

Sexköp är lagligt för 485 miljoner av EU:s drygt 500 miljoner invånare. Denna trend förstärks just nu. Varför ska Sverige vara mest efterblivet och mest evidensföraktande?

Jag anser det vara i nåvå med narkotika och missbruk. Det du skrev är lika idiotiskt som att säga att det inte finns vetenskapliga forskning som visar på dess påverkan. Kan du referera till studier som visar att det är av godo, och/eller inte av ondo?.

Det brukar anföras som argument att om det bleve lagligt, så skulle de som säljer kunna organisera sig , att de skulle få mer möjlighet att följa upp med hälsa samt att de skulle kunna anmäla om och när de har utsatts för brott.

För det första, om man ens befarar att det finns en hälsorisk, varför ens utsätta sig för det?
För det andra, om man ens befarar att det finns risk för att bli utsatt för våld, brott etc, varför ens utsätta sig för det?

Det torde vara pga insiktsmässiga, kognitiva och socioemotionella brister eller oförmågor som sådana personer inte förstå, inte heller har ett riskmedvetande.Och även om det skulle vara lagligt, så ska det motarbetas, eftersom det inte är psykiskt fungerande personer som har med det att göra. Det förutsätter att samhället blir bättre, och som vanligt är det föräldrar och nära främst som har ansvar. I andra hand skola, media och samhälle.

Man kan nog finna ganska många studier omkring det hela.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC450337/
"Foremost among the health risks of prostitution is premature death. In a recent US study of almost 2000 prostitutes followed over a 30-year period, by far the most common causes of death were homicide, suicide, drug- and alcohol-related problems, HIV infection and accidents — in that order. The homicide rate among active female prostitutes was 17 times higher than that of the age-matched general female population."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2615337/
"Female ex-prostitutes had significantly higher stress response, somatization, depression, fatigue, frustration, sleep, smoking and alcohol problems, and more frequent and serious PTSD symptoms than the other 2 groups. Helping activists also had significantly higher tension, sleep and smoking problems, and more frequent and serious PTSD symptoms than control subjects."
__________________
Senast redigerad av eradio 2014-08-10 kl. 16:34.
Citera
2014-08-10, 16:40
  #560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iVibe
Den där artikeln var bland det löjligaste jag läst på flera veckor. Prostitution existerar för att män objektifierar kvinnor? Prostitution existerat för att artikelförfattaren valde att prostituera sig. Hon gillar inte sitt jobb, det är hon knappast ensam om, men kan hon inte ha sex utan att det blir något djupt och personligt kanske hon borde tagit det alternativet män har när kvinnor kan ta till prostitution. Sätta sig mot en vägg och hoppas på att någon som går förbi förbarmar sig på en. Att prostitution inte fungerade för henne är lika lite anledning att förbjuda prostitution som raketforskning...

Hon "valde" kanske inte. Kanske inte ens delvis. Att välja något förutsätter ett fungerande förstånd, kognitivt, emotionellt osv. Om det inte finns, pga en trasig bakgrund eller uppväxt, så är det inget "val". Prostitution fungerar inte på någon. Ingen med trygg bakgrund osv väljer det. De som köper (vilka själva är störda personer) utnyttjar den omständigheten.

Gå och köp nån raketbyggsats på Hobbex.
Citera
2014-08-10, 16:53
  #561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Ingen kan tvinga dig att ta något jobb.
Nej, ingen kan tvinga en att ta något jobb. Det är inte samma sak som att vara tvungen att jobba för att försörja sig och sina barn.
Citera
2014-08-10, 17:22
  #562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradio
Jag anser det vara i nåvå med narkotika och missbruk. Det du skrev är lika idiotiskt som att säga att det inte finns vetenskapliga forskning som visar på dess påverkan. Kan du referera till studier som visar att det är av godo, och/eller inte av ondo?.

Det brukar anföras som argument att om det bleve lagligt, så skulle de som säljer kunna organisera sig , att de skulle få mer möjlighet att följa upp med hälsa samt att de skulle kunna anmäla om och när de har utsatts för brott.

För det första, om man ens befarar att det finns en hälsorisk, varför ens utsätta sig för det?
För det andra, om man ens befarar att det finns risk för att bli utsatt för våld, brott etc, varför ens utsätta sig för det?

Det torde vara pga insiktsmässiga, kognitiva och socioemotionella brister eller oförmågor som sådana personer inte förstå, inte heller har ett riskmedvetande.Och även om det skulle vara lagligt, så ska det motarbetas, eftersom det inte är psykiskt fungerande personer som har med det att göra. Det förutsätter att samhället blir bättre, och som vanligt är det föräldrar och nära främst som har ansvar. I andra hand skola, media och samhälle.

Man kan nog finna ganska många studier omkring det hela.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC450337/
"Foremost among the health risks of prostitution is premature death. In a recent US study of almost 2000 prostitutes followed over a 30-year period, by far the most common causes of death were homicide, suicide, drug- and alcohol-related problems, HIV infection and accidents — in that order. The homicide rate among active female prostitutes was 17 times higher than that of the age-matched general female population."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2615337/
"Female ex-prostitutes had significantly higher stress response, somatization, depression, fatigue, frustration, sleep, smoking and alcohol problems, and more frequent and serious PTSD symptoms than the other 2 groups. Helping activists also had significantly higher tension, sleep and smoking problems, and more frequent and serious PTSD symptoms than control subjects."

USA är ett land där både köp och försäljning av sex är förbjudna. Därför är din länkade forskning ett argument för att avkriminalisera, inte förbjuda. Siffrorna är dessutom hämtade från radikalfeministen och porrmotståndaren Melissa Farleys kritiserade forskning. Att USA bedriver kampanjer för att förbjuda prostitution är känt sedan länge. Rötterna till detta finns i den kristna högern.

Dina andra argument är bara cirkelresonemang. Jag och andra har i flera trådar visat varför det är bra för sexarbetares hälsa och säkerhet att totalt avkriminalisera prostitution. Läs innan du postar.
Citera
2014-08-10, 17:26
  #563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyldig1
Det handlar nog om avundsjuka. För inte fan bryr du dig om kvinnorna som prostituerar sig frivilligt, vilket såklart den absoluta majoriteten gör. Du verkar vara väldigt korkad då du inte kan skilja på trafficking-offer och vanliga prostituerade som säljer sex frivilligt. Kan visa en quote från dig som visar att du skiter fullständigt i kvinnliga sexarbetare.



Så det är något som är märkligt då du skriver så mycket om sexköp/sälj när du inte ens bryr dig om dom som är inblandade. Det ända du vill är att på nått sätt få hämnd på torskarna av någon anledning. Och det i sig är ju bara sjukt. Kan det vara för att du vill ha kvar ojämställdheten när det gäller sex där kvinnorna har en mycket bättre position. Eller så kanske du någon gång försökt sälja sex och när din första kund direkt vände i dörren för att du var för ful och äcklig så blev du sur och hitta din mening i livet, häxjakt mot vanliga goda människor som du kallar för torskar. Jag skulle gissa på alternativ två, utifrån dina inlägg i det här ämnet.

Sen tycker jag ni sexsäljare (speciellt kvinnliga sexarbetare här på forumet) borde vara mycket hårdare mot radikala feminister som t.ex. den här saken (Cherry). Dom vill er inget gott, snarare tvärtom, dom ser hellre att ni har en mycket farlig arbetsmiljö så att dom kan få försöka hämnas på torskarna. Helt sjuka i huvudet är dom och det är väldigt viktigt att även ni tar upp kampen mot dessa häxor.
Det säger mer om dig än mig när du tar åt dig så mycket, patetiskt att låtsas tycka synd om hororna men det är det vanligaste torsk argumentet. Du ljuger såklart, det är bara för att försöka göra normalt att köpa betalfitta som du säger så. Jag är i alla fall ärlig om vad som är min åsikt, och jag tror också att de flesta hororna föraktar torskarna innerst inne. Tvärtom också därför det kommer aldrig bli fint och respekterat att vara en hora.

Men det finns de som blivit tvingade till prostitution , det är dem som jag tycker synd och som lagen skyddar. Har man frivilligt valt det så är det en annan sak
Citera
2014-08-10, 17:50
  #564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Det säger mer om dig än mig när du tar åt dig så mycket, patetiskt att låtsas tycka synd om hororna men det är det vanligaste torsk argumentet. Du ljuger såklart, det är bara för att försöka göra normalt att köpa betalfitta som du säger så. Jag är i alla fall ärlig om vad som är min åsikt, och jag tror också att de flesta hororna föraktar torskarna innerst inne. Tvärtom också därför det kommer aldrig bli fint och respekterat att vara en hora.

Men det finns de som blivit tvingade till prostitution , det är dem som jag tycker synd och som lagen skyddar. Har man frivilligt valt det så är det en annan sak

Hela den internationella sexarbetarrättsrörelsen, och den svenska grenen Rose Alliance, vill avkriminalisera prostitution. Är de också sexköpare menar du?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in