2014-08-10, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
det är konstigt att ni moralkärringar diskuterar något som ni inte har någon aning om både trafficking och sexsäljande har ökat det enda som har minskat lite är gatuprostitutionen

Även gatuprostitutionen ökar igen. Såväl i Rosenlund som på Malmskillnadsgatan...
Senast redigerad av Rights4Men 2014-08-10 kl. 03:44.
Citera
2014-08-10, 03:42
Medlem
Vill bara tillägga: de enda gånger i mitt liv jag upplevt sexuell jämställdhet är när jag varit på bordell. Feminister kan snacka vilket skit de vill om detta, men det är en speciell känsla när män och kvinnor umgås och vet att pussypower är minskat. Inte en enda relation med unga kvinnor annars har varit så ärlig och öppen. Utan intriger och annat djävulskap.
Citera
2014-08-10, 04:15
Medlem
Är inte feminist eller "feminist" men anser att det ska vara totalt förbjudet. Tror inte att någon som vill köpa eller köper har en hel och fungerande människosyn. De som gör det ser inte människan bakom. De som vill det tror jag inte har fungerande socioemotionell förmåga och därmed, har inte en rimlig förmåga om empati för andra. Samt att offren, som jag vill kalla dem, som har gjort eller gör det, är mer eller mindre mentalt skadade eller äro behäftade med en mental störning. Men även de med störning är offer, eftersom det är rimligt att anta att åtmisntone en del av dem med störningar själva har varit någon form av offer för något i tidiga år. De har hursomhaver inte ett helt förstånd.

Finner något skrivet,
http://www.svt.se/opinion/till-mina-sexkopare

Det finns ju även några få politiker, som exempel, Fredrick Federley (C), har ansett att det är en affärsuppgörelse mellan två vuxna människor. Därför har han ansett att förbudet ska skrotas.
Vad denne Federley anser nu vet jag inte.

Han har visat på en obegriplig ointelligens: "affärsuppgörelse mellan två vuxna människor".
Han haver därmed ansett att det är en uppgörelse mellan två mentalt fungerande individer i en samhällsförenlig mening. Men det gagnar ingen annan, snarare skadar direkt och/eller indirekt eftersom det inte står i harmoni med värderingar samhällsmässigt. Det är inte förvånande, ty Federley är liberal, och de har inte traditionella värderingar. Ett humant medansvar och hänsyn finns inte. Nyliberalism leder till samhällsförfall.
Senast redigerad av eradio 2014-08-10 kl. 04:24.
Citera
2014-08-10, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradio
Är inte feminist eller "feminist" men anser att det ska vara totalt förbjudet. Tror inte att någon som vill köpa eller köper har en hel och fungerande människosyn. De som gör det ser inte människan bakom. De som vill det tror jag inte har fungerande socioemotionell förmåga och därmed, har inte en rimlig förmåga om empati för andra. Samt att offren, som jag vill kalla dem, som har gjort eller gör det, är mer eller mindre mentalt skadade eller äro behäftade med en mental störning. Men även de med störning är offer, eftersom det är rimligt att anta att åtmisntone en del av dem med störningar själva har varit någon form av offer för något i tidiga år. De har hursomhaver inte ett helt förstånd.

Finner något skrivet,

Det finns ju även några få politiker, som exempel, Fredrick Federley (C), har ansett att det är en affärsuppgörelse mellan två vuxna människor. Därför har han ansett att förbudet ska skrotas.

Han har visat på en obegriplig ointelligens: "affärsuppgörelse mellan två vuxna människor".
Han haver därmed ansett att det är en uppgörelse mellan två mentalt fungerande individer i en samhällsförenlig mening. Men det gagnar ingen annan, snarare skadar direkt och/eller indirekt eftersom det inte står i harmoni med värderingar samhällsmässigt. Det är inte förvånande, ty Federley är liberal, och de har inte traditionella värderingar. Ett humant medansvar och hänsyn finns inte. Nyliberalism leder till samhällsförfall.

Oavsett hur din subjektiva moraluppfattning och syn på sexualmoral ser ut så finns inga vetenskapliga bevis för att kriminalisering av sexköp är av godo. Tvärtom så ställer det till med skador och problem för sexarbetare.

Sexköp är lagligt för 485 miljoner av EU:s drygt 500 miljoner invånare. Denna trend förstärks just nu. Varför ska Sverige vara mest efterblivet och mest evidensföraktande?
Citera
2014-08-10, 05:17
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Glöm inte:

http://img2-2.timeinc.net/people/i/2011/news/110314/charlie-sheen-5240.jpg

Och...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b5/Eliot_Spitzer.jpg

(New Yorks fd borgmästare, och fd inbiten prostitutionsmotståndare... Sa jag före detta? )

Point proven...

Och kapten klänningar och anti-prossies har nog några dolda fantasier och hemligheter som de bär på (precis som borgmästaren).
Citera
2014-08-10, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Hur ska kunden kunna veta vem dem köper? Det är omöjligt och bara det är skäl nog att illegalisera sexköp.
Finns det något det inte är sant på? Diamanter föder slaveri, förbjud diamanter. En kund kan omöjligen säga om dennes mataffärsanställda är slavar, förbjud mataffärer. En kund kan inte se om dennes kläder gjorts av barn, förbud kläder.
Citera
2014-08-10, 07:33
Medlem
Utanbildnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Eftersom det är en verksamhet som skadar prostituerades självkänsla och identitet på ett sätt som inga andra försäljningar av tjänster gör, och eftersom det utsätter prostituerade för hög risk att utsättas för hot och våld, på ett sätt som inga lagliga verksamheter eller tjänster gör.

Du, och alla andra, förbjuds att köpa sex för att förhindra att människor skadas. Är väldigt rimligt, tycker man annat har man inte tänkt tillräckligt eller så har man empatistörningar. Oavsett vilket så är man dum i huvet.

Just därför ska det vara lagligt. Så det sker i säkra förhållanden som t.ex. Tysklands bordeller.
Det enda argument du har på din sida är det om självkänsla. Men att sälja sig är lagligt trots allt.
Citera
2014-08-10, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradio

Finner något skrivet,

Den där artikeln var bland det löjligaste jag läst på flera veckor. Prostitution existerar för att män objektifierar kvinnor? Prostitution existerat för att artikelförfattaren valde att prostituera sig. Hon gillar inte sitt jobb, det är hon knappast ensam om, men kan hon inte ha sex utan att det blir något djupt och personligt kanske hon borde tagit det alternativet män har när kvinnor kan ta till prostitution. Sätta sig mot en vägg och hoppas på att någon som går förbi förbarmar sig på en. Att prostitution inte fungerade för henne är lika lite anledning att förbjuda prostitution som raketforskning...
Citera
2014-08-10, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iVibe
Den där artikeln var bland det löjligaste jag läst på flera veckor. Prostitution existerar för att män objektifierar kvinnor? Prostitution existerat för att artikelförfattaren valde att prostituera sig. Hon gillar inte sitt jobb, det är hon knappast ensam om, men kan hon inte ha sex utan att det blir något djupt och personligt kanske hon borde tagit det alternativet män har när kvinnor kan ta till prostitution. Sätta sig mot en vägg och hoppas på att någon som går förbi förbarmar sig på en. Att prostitution inte fungerade för henne är lika lite anledning att förbjuda prostitution som raketforskning...

Trevligt att allt fler klartänkta människor i det här landet kan se igenom politisk propganda, och se till rena fakta. Det kanske finns ett litet, minescult, hopp för landet ändå... Även om jag själv valt att lämna skiten...
Citera
2014-08-10, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollydexter
Jag har aldrig pratat om någon statlig myndighet som ska tvinga någon att sälja sex. Man får bara inte någon annan inkomst om man inte tar dessa jobb. Det är ju exakt under de förhållanden de flesta prostituerade lever under, varför skulle just svenska människor fara mer illa av detta än människor i Thailand eller Rumänien eller Spanien?

Är svenskar speciella på något sätt så om de får lov att prostituera sig i stället för att få bidrag så är det fel? Varför är svenskar speciella?

Svenskar som sådana är inte speciella, men vårt svenska sociala skyddsnät innehåller bla social-bidrag vilket alla kan få istället för att prostituera sig. Vi har även bidrag vid arbetslöshet som gör att man inte behöver prostituera sig.

Och tur nog så är du tämligen ensam om att vilja ta bort bidragsmöjligheten från dom som inte vill prostituera sig.

Du har en sjuk människosyn som vill att vi i Sverige skall ta bort bidrag bara för att resten av världen råkar ha det så.
Citera
2014-08-10, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Svenskar som sådana är inte speciella, men vårt svenska sociala skyddsnät innehåller bla social-bidrag vilket alla kan få istället för att prostituera sig. Vi har även bidrag vid arbetslöshet som gör att man inte behöver prostituera sig.

Och tur nog så är du tämligen ensam om att vilja ta bort bidragsmöjligheten från dom som inte vill prostituera sig.

Du har en sjuk människosyn som vill att vi i Sverige skall ta bort bidrag bara för att resten av världen råkar ha det så.

Varför det? Det är väl ingen match att sälja sex? Det mår man inte dåligt av.
Citera
2014-08-10, 14:36
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Nej, sexköpare kommer från alla samhällsklasser, där har du bevisligen fel. Att betala sina surt förvärvade slantar för att tillfredsställa sina behov är inte brist på stolthet och karaktär. Det är ett logiskt beteende.

Ska vi förresten förbjuda alla beteenden som du anser sakna "stolthet och karaktär"? Vi kanske skulle börja med otrohet och att peta näsan offentligt?....

"Tillfredsställa sina behov"

Jag det argumentet ursäktar ju allt varför inte låta pedofilen få göra ett övergrepp på barn, han måste ju få tillfredsställa sina behov eller islamisten måste ju få terrorisera alla som inte följer den extrema medeltidsversionen av sharia, han måste ju få tillfredsställa sina behov. Det är väldigt extrema exempel som jag tar upp, men jag använder dem för att visa att man inte kan använda "tillfredsställa sina behov" som argument.

Att jag aldrig för mitt liv skulle gå till en prostituerad har ingenting med feminism att göra utan det handlar endast om att jag har självrespekt. Varför har du ingen självrespekt?
Senast redigerad av thewellovedone 2014-08-10 kl. 14:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in