Är inte feminist eller "feminist" men anser att det ska vara totalt förbjudet. Tror inte att någon som vill köpa eller köper har en hel och fungerande människosyn. De som gör det ser inte människan bakom. De som vill det tror jag inte har fungerande socioemotionell förmåga och därmed, har inte en rimlig förmåga om empati för andra. Samt att offren, som jag vill kalla dem, som har gjort eller gör det, är mer eller mindre mentalt skadade eller äro behäftade med en mental störning. Men även de med störning är offer, eftersom det är rimligt att anta att åtmisntone en del av dem med störningar själva har varit någon form av offer för något i tidiga år. De har hursomhaver inte ett helt förstånd.
Finner något skrivet,
http://www.svt.se/opinion/till-mina-sexkopare
Det finns ju även några få politiker, som exempel, Fredrick Federley (C), har ansett att det är en affärsuppgörelse mellan två vuxna människor. Därför har han ansett att förbudet ska skrotas.
Vad denne Federley anser nu vet jag inte.
Han har visat på en obegriplig ointelligens: "affärsuppgörelse mellan två vuxna människor".
Han haver därmed ansett att det är en uppgörelse mellan två mentalt fungerande individer i en samhällsförenlig mening. Men det gagnar ingen annan, snarare skadar direkt och/eller indirekt eftersom det inte står i harmoni med värderingar samhällsmässigt. Det är inte förvånande, ty Federley är liberal, och de har inte traditionella värderingar. Ett humant medansvar och hänsyn finns inte. Nyliberalism leder till samhällsförfall.