2014-08-06, 17:04
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
Beställde en Stone Island tröja som är riktigt fräsch, och visst fan anses det okej att gå med i Sverige om man inte är en så kallad grabb? Jag har läst att folk tar bort patchen (frivilligt då) för att inte skylta med det, men patchen är i min mening väldigt snygg.

Du behöver inte vara orolig för att gå klädd i SI eller liknande, det är tvärlugnt i 9/10 fall. Vissa matchdagar kanske du inte ska gå runt i det, typ AIK-DIF eller liknande. Men överlag är det inga problem.
Citera
2014-08-06, 18:00
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Har en sån här: http://www.terrace.se/sv/articles/2.22.4314/stone-island-611565020-v1067 och är mycket nöjd. Lite tveksam på hur den sitter bara. Gick upp en storlek men anser att tröjan är kortare än de flesta sweaters, fast armarna är perfekta(tom lite långa nästintill). Går ni upp mycket i storlek när ni köper SI?

Har medium vanligtvis, brukar köpa alla SI-plagg i large.

Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Du behöver inte vara orolig för att gå klädd i SI eller liknande, det är tvärlugnt i 9/10 fall. Vissa matchdagar kanske du inte ska gå runt i det, typ AIK-DIF eller liknande. Men överlag är det inga problem.

Har aldrig haft problem på matchdagar, derbyn eller till vardags.
Men det beror väl kanske på hur man ser ut som person/vilka kretsar man umgås med.
Citera
2014-08-06, 20:17
Medlem
horses avatar
Hur är CP company i storlekarna jämfört med Stone Island, ser på CC att måtten inte är samma för storlekarna/plaggen så därför undrar jag då jag ska beställa från nätet.
Citera
2014-08-07, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Aldrig gillat LAT, men förra var nog bättre.
Jaså, smaken är som baken. Vilka adidas modeller föredrar du då?

Citat:
Beställde en Stone Island tröja som är riktigt fräsch, och visst fan anses det okej att gå med i Sverige om man inte är en så kallad grabb? Jag har läst att folk tar bort patchen (frivilligt då) för att inte skylta med det, men patchen är i min mening väldigt snygg.

Asså den tröjan med krage e lite risky, blivit tagen för fighter många ågnger med min tröja på mig och blivit påhoppad. Även nekad inträde på div barer. OM ja va du hade ja inte använt den.
Hahah Ne de inget fel med att bära si. Men finns såklart idioter där ute särskilt wt folk som vill va nått dem inte är och skulle kunna munhuggas med dig. Dem riktiga grabbarna hade förmodligen inte ens givit dig en blick så du har inget att oroa dig över
Citera
2014-08-07, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Jaså, smaken är som baken. Vilka adidas modeller föredrar du då?

Har bara Stan Smith och Flux. Är inte fast vid något märke så blandar lite. Har lite Asics också. Är ingen sneakerstorsk direkt men har ett gäng jag snurrar på.
Citera
2014-08-08, 23:46
Medlem
GSE_s avatar
Inte för att det behövs ältas mer men typ den enda jag nånsin stött på ute är en halvtyken kommentar från en blatte med pitbull och WT brud på bussen som undrade om jag var "huligan", när jag svarade med att "varför undrar du det?" så sa han att bara huliganer ska ha SI på sig, oc´h då frågade jag om vem som hade bestämt det? Då blev han tyst och fortstatte tjöta med bruden.

Blattar har börjat uppmärksamma det lite, fick ett "ÄRUUU GRABB ELLERRR" efter mig på torget av en babbe för ett tag sen ^^
Citera
2014-08-09, 00:42
Medlem
http://www.terrace.se/sv/articles/2.22.4318/stone-island-6115508a3-v0093

Vill inhandla den här då jag finner den snyggare än de andra färgerna som finns utav modellen. Finns dock ingen info om tvättråd och material. Har knappt vita tröjor så vet inte riktigt hur lätt det är att få bort fläckar osv. Någon som har en liknande tröja och vet om den kan tvättas?
Citera
2014-08-09, 01:18
Medlem
Citat:

Vill inhandla den här då jag finner den snyggare än de andra färgerna som finns utav modellen. Finns dock ingen info om tvättråd och material. Har knappt vita tröjor så vet inte riktigt hur lätt det är att få bort fläckar osv. Någon som har en liknande tröja och vet om den kan tvättas?

Du har ingen TV eller? Snurrar reklam varje dag om vanish. Du tar det på fläcken o så är den mysiskt borta när tvättmaskinen känner sig klar.

Tvätta i 30 om du bara softat i den några dagar, å 40 om den blivit smutsig
Citera
2014-08-09, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Du har ingen TV eller? Snurrar reklam varje dag om vanish. Du tar det på fläcken o så är den mysiskt borta när tvättmaskinen känner sig klar.

Tvätta i 30 om du bara softat i den några dagar, å 40 om den blivit smutsig

Jodå det har jag, misstänkte dock att det var lammull och då gäller handtvätt endast?
Citera
2014-08-09, 15:41
Medlem
Citat:

ja har exakt en sådan i blå. Det är ull så det ska inte tvättas all för ofta. Om du nu ska tvätta så e de väl 30 som gäller max. Eftersom det är ull så har fläckar svårare att stanna men skulle du nu spilla tex vin så få du fråga mamma om hon har nått mirakelmedel.
Citera
2014-08-09, 16:08
Medlem
Citat:

Jag har en liknande tröja och där är det handtvätt som gäller. Har aldrig behövt tvätta den dock men antar att exempelvis galltvål skulle fungera bra mot fläckar. Annars räcker det med att du vädrar den då och då.

Materialet kan du hitta på SIs hemsida: "Lambswool jumper" 80% wool, 20% nylon.
Citera
2014-08-10, 10:54
Medlem
Citat:

Handtvätts-/ullprogrammet i maskinen fungerar ypperligt. Tvätta inte i onödan bara. Vem fan pallar att faktiskt handtvätta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in