2014-07-29, 11:57
  #373
Medlem
SweClans avatar
En vettig summering av vad många tycker, dom flesta av oss har inget emot invandrare, vi jobbar tillsammans med dom , går i skola med dom, kämpar tillsammans i idrottsklubbar med mera.

Det är den stora mängden som nu kommer som är ett problem, vem ska betala? var ska dom bo? vem tar på sig uppgiften att beskriva vad vi står för?

I Sverige FÅR kvinnor klä sig som dom vill, i Sverige FÅR kvinnor studera och jobba.
i Sverige FÅR kvinnor ta plats och ha en åsikt.

Sverige är ett av dom rikaste, mest utvecklade samhällen som någonsin funnits på planeten så här långt, jag vill gärna att det ska fortsätta så.

Dom kriminella är en annan historia, vem faan vill ha dom kvar? kan man ge ett medborgarskap så kan man ta det tillbaka.
Citera
2014-07-29, 20:33
  #374
Medlem
RogerRogers avatar
Kul kille.

Han har en hel del vettigt att säga också, t ex 16 minuter in: om alla är lika mycket värda, så betyder det att våra handlingar inte kan definiera vilka vi är, det spelar ingen roll om vi gör goda eller onda gärningar.

Det här har jag också ofta tänkt på, men sällan hört yppas av andra. Jag ser det som en mycket farlig utveckling när man försöker att fullt ut "socialisera" de vi egentligen bara är, på bekostnad av de värden vi skapar genom våra handlingar, vår kreativitet, etc. Allt det som utvecklar samhället går förlorat om vi fortsätter på den här ideologiserade banan och nöjer oss med ett slags "minsta gemensamma nämnare"-värde som alla delar obetingat. Den här synen på ett helt och hållet delat värde är inget annat än en vanföreställning, en ideologisk dogm. Här kan man verkligen tala om en föreställd gemenskap. I verkligheten är det snarare så att varje människa har ett värde inför sig själv, en självkänsla och varseblivning som i grunden bara angår henne själv. Känslan är hennes egen, den finns inte till för de andra och den kan inte framställas för omgivningen. Den är inte något värde-genom-ombud, det är inte i sig något socialt i den känslan. Det sociala uppstår istället ur de möjligheter som våra handlingar skapar, det är här känslor av mening och gemenskap bildas. Med andra ord: om vi kastrerar innebörden av goda respektive onda (/dåliga) handlingar, så dödar vi också det verkliga sociala kittet mellan människor. Allt som då finns kvar är den tomma ideologiska devisen om att vi alla är lika mycket (eller, som det snarare då blir, lite) värda.
Citera
2014-08-06, 18:45
  #375
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweClan
vem ska betala? var ska dom bo?

Vet du om att detta går att applicera på den arga blatten? Han är över 26 år gammal, obildad och arbetslös (enligt honom själv).

Är det OK så länge han delar dina politiska åsikter? Är du villig att betala för hans misslyckande att bygga upp ett liv bara för att han säger att kriminella blattar inte är bra för samhället?
Citera
2014-08-06, 20:19
  #376
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Vet du om att detta går att applicera på den arga blatten? Han är över 26 år gammal, obildad och arbetslös (enligt honom själv).

Är det OK så länge han delar dina politiska åsikter? Är du villig att betala för hans misslyckande att bygga upp ett liv bara för att han säger att kriminella blattar inte är bra för samhället?

Just därför!

Välfärdssamhället inrättades inte i första hand för de som har det lätt för sig. Tanken var heller inte att folk från hela världen skulle komma hit och ta del av det.

Jag är helt klart beredd att betala skatt för att en 26-åring ska få en andra chans på en yrkesutbildning eller högskolan. Så länge han avhåller sig från brott har jag inga problem med att vara med på ett socialbidrag heller. Om han är helsvensk eller har invandrarbakgrund struntar jag i. Att operasångerskor, chefredaktörer, en och annan näringslivsprofil och diverse populistiska politiker i samarbete med skrikiga s.k. rasifierade vill marinera sig i godhet med en övergenerös invandringspolitik gynnar definitivt inte medlemmarna i under- och arbetarklassen. Oavsett deras etniska bakgrund. Det är nämligen de som behöver en fungerande välfärdsstat mest. Den svenska invandringspolitiken är internationellt sett mycket säregen och det är inte felaktigt att kalla den extrem. Den är också mycket dyr och den är inte hållbar.

I min värld är det självklart att man värnar om och sörjer för den befintliga befolkningen först. Innan man ger sig på att bedriva vad som kan vara den utvecklade världens mest extrema invandringspolitik.
__________________
Senast redigerad av NSO 2014-08-06 kl. 20:49.
Citera
2014-08-06, 20:27
  #377
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Just därför!

Välfärdssamhället inrättades inte i första hand för de som har det lätt för sig. Tanken var heller inte att folk från hela världen skulle komma hit och ta del av det.

Jag är helt klart beredd att betala skatt för att en 26-åring ska få en andra chans på en yrkesutbildning eller högskolan. Om han är helsvensk eller har invandrarbakgrund struntar jag i. Att operasångerskor, chefredaktörer, en och annan näringslivsprofil och diverse populistiska politiker i samarbete med skrikiga s.k. rasifierade vill marinera sig i godhet med en övergenerös invandringspolitik gynnar definitivt inte medlemmarna i under- och arbetarklassen. Oavsett deras etniska bakgrund. De är nämligen de som behöver en fungerande välfärdsstat mest. Den svenska invandringspolitiken är internationellt sett mycket säregen och det är inte felaktigt att kalla den extrem. Den är också mycket dyr och den är inte hållbar.

I min värld är det självklart att man värnar om den befintliga befolkningen först.

Men detta är en person som spenderade sin gymnasietid med att knarka istället för att plugga och har i stort sett pissat på alla möjligheter som givits honom under hans uppväxt och vuxna liv i Sverige. Varför ska han då få en andra chans? Det är absolut inget - med stor betoning på ordet "inget" - som säger att han är intresserad av att jobba eller plugga.

Jag betalar hellre för att någon ska komma hit och få en första chans än att en nolla ska få en andra chans när jag inte ens vet hur mycket nollan vill ha den andra chansen.
Citera
2014-08-06, 20:42
  #378
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Men detta är en person som spenderade sin gymnasietid med att knarka istället för att plugga och har i stort sett pissat på alla möjligheter som givits honom under hans uppväxt och vuxna liv i Sverige. Varför ska han då få en andra chans? Det är absolut inget - med stor betoning på ordet "inget" - som säger att han är intresserad av att jobba eller plugga.

Jag betalar hellre för att någon ska komma hit och få en första chans än att en nolla ska få en andra chans när jag inte ens vet hur mycket nollan vill ha den andra chansen.

Man kan inte kvitta ut folk mot varandra på det viset. Alla befolkningar har sina snedseglare, problembarn, kriminella, byfånar och bidragstagare. Vi får ta det onda med goda helt enkelt.

Erbjuda nya chanser till de som vill och kan. De övriga får man disciplinera, begränsa och inom rimliga gränser försöka minska det negativa utfallet för. Det är allt man kan göra och det är det välfärdsstaten går ut på.

Det man inte bör göra är att öppna portarna på det vis som Sverige har gjort. Det vill säga ha nationella särtillägg utöver flyktingkonventionen och en anhöriginvandring befriad från försörjningskrav. Man släpper in massvis med människor som i princip inte har en chans på arbetsmarknaden och som belastar de gemensamma trygghetssystemen mycket hårt. Visst kan och ska vi ta emot flyktingar som faller under flyktingkonventionen och visst kan vi ha en urvalsbaserad arbetskraftsinvandring efter t.ex. kanadensisk modell men det Sverige håller på med nu är vansinne. De som bor här nu måste gå före och de problem vi har att handskas med nu måste ges prioritet framför ännu mer av övergenerös invandringspolitik. Även om de är 26 år och har sumpat skolan.
Citera
2014-08-10, 00:12
  #379
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Vet du om att detta går att applicera på den arga blatten? Han är över 26 år gammal, obildad och arbetslös (enligt honom själv).

Är det OK så länge han delar dina politiska åsikter? Är du villig att betala för hans misslyckande att bygga upp ett liv bara för att han säger att kriminella blattar inte är bra för samhället?

Ja helt klart är han mer värd än vilken kriminell blatte som helst. Något mer du vill veta din samvetslösa råtta?
Citera
2014-08-10, 01:03
  #380
Medlem
bugulus avatar
Enda som räddar honom från att bli titulerad rasist, få anklagelse till hatbrott och dyligt är att han är en invandrare själv.
Hade det varit en svensk som hade gjort det hade väl klippet lagts ned för längesedan och anmälan för hatbrott kommit in.
Citera
2014-08-10, 07:42
  #381
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ja helt klart är han mer värd än vilken kriminell blatte som helst. Något mer du vill veta din samvetslösa råtta?

Ja, det håller jag med om. Det sa jag inget om. Du har 9000 jävla inlägg och fattar fortfarande inte att du bör läsa genom någons inlägg innan du svarar personen. Rätt Aspigt.
Citera
2014-08-10, 07:46
  #382
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Ja, det håller jag med om. Det sa jag inget om. Du har 9000 jävla inlägg och fattar fortfarande inte att du bör läsa genom någons inlägg innan du svarar personen. Rätt Aspigt.

Nej, det skrev du inte din lögnhals.
Citera
2014-08-10, 09:06
  #383
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Nej, det skrev du inte din lögnhals.

Inte vad jag kan se. Du har nog missuppfattat allting. Varför skulle jag ens skriva det när den arga blatten själv är en invandrare som bryter mot/har brutit mot lagen?

Du menar att jag ska ha skrivit att en kriminell blatte är värd mer än en annan kriminell blatte?
Citera
2014-08-10, 13:37
  #384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abraham.Foxman
På de judiska föreningarna runtom i landet gnuggar vi våra krokiga fingrar varje gång vi hör om svenskfientliga incidenter som de han beskriver. När korkade svennar sedan går ut och tar de rasistiska blattarnas parti så dansar vi såhär. Det roligaste är ändå när svenska nollor beter sig som blattar och tar sig till allt som är antiintellektuellt och degenererat, vilket blir alltmer vanligt bland ungdomar. Istället för att göra en rasgärning och vara innovativa, konstnärliga, tänkande och ägna sig åt någon någorlunda kunskapsbejakande, intellektuell och sofistikerad sysselsättning likt sina förfäder så blir man negrer med vita särdrag som röker gräs, lyssnar på negermusik och ser på judiska tv-program som formar deras attityder och förgiftar deras ideal/sinnen. Idag kan vi konstatera att hela den vita världen gick utför efter Hitler & Tredje rikets fall.


Ööööh va? Du är närvarande på de judiska föreningarnas sammankomster och tycker hela den vita världen gick utför med Hitlers fall?

Nevermind, nu förstår jag. Den onda juden yada yada - fint trollat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in