2014-08-12, 00:28
Medlem
Ferry31s avatar
Jag tycker killen har talets gåva. Jag har lyssnat flera gånger på hans klipp nu och vill ha mer material av honom. Jag tycker han är intressant att lyssna på och sen kommer han med vettiga analyser och reflektioner. Många var kritiska till hans språkbruk, men det är ju en uppenbar provokation (vilket han också förklarar i en annan video), för att illustrera hur urvattnat begreppet rasism blivit. Folk hakar upp sig på triviala saker, istället för att lägga fokus på vad rasism som synsätt på människor egentligen är. Sen vet vi alla att det klippet inte hade blivit lika uppmärksammat om han inte varit lite kontroversiell med sitt ordval. Det är just att han är lite vulgär som gör att han har det lilla extra för att göra en 30 min monolog intressant att lyssna på.

Intressant när han pratar om varför det är farligt att se alla människor som lika mycket värda och hur han argumenterar över att det inte finns några rasistiska strukturer. Det är ju sant. Klart det finns lite hederlig vardagsrasism även i Sverige, men snackar man om rasistiska strukturer kan man snegla på 50-talets USA, vilket han också tar upp. Sverige idag är inte ett piss jämfört med hur det såg ut där borta på den tiden. Rasismen i vårt land riktas både mot svenskar och invandrare samt mellan olika invandringsgrupper. Tävla om vem som är mer utsatt än den andra är lite patetiskt, eftersom det inte riktigt finns ett systematiskt förtryck mot en specifik grupp idag.

Så nu har han sågat både Sveriges invandringspolitik, hur ordet "rasism" används samt den svenska vänsterfeminismen. Vad kommer härnäst?
Citera
2014-08-13, 13:57
Avslutad
En arrogant skitskalle som plockar billiga poäng på att "våga kritisera islam" och "försvara porren" men som inte hade stått en rond mot Stefan Molyneux när det kommer till det verkliga avgörande framtidsfrågorna. https://www.youtube.com/watch?v=bPshJi82FNk

En av pissluffarens senaste like-videos: https://www.youtube.com/watch?v=UodebEqaLiw

MER POLISER! HÅRDARE STRAFF! ALLA SOM KRITISERAR POLISEN ÄR KRIMINELLA BLATTAR! JAG ÄR DEN MODIGE INVANDRAREN SOM VÅGAR SÄGA DET SVENSSON VILL HÖRA! Det fanns människor som bekämpade förtryck och är ihågkomna årtionden efter att de försvann från rampljuset. http://img.qz.com/2013/06/tank-man-china-web.jpg Och så fanns det ynkryggar som flydde till Sverige, lärde sig tala perfekt svenska och öppnade en youtube-kanal.
Citera
2014-08-18, 00:13
Medlem
Klockren snubbe!!
Citera
2014-08-18, 01:11
Moderator
Fear2bes avatar
Ingen som tänkt på att Arg Blatte kanske är ironisk, sarkastisk och driver med invandringskritiker? När det går över styr, blir aningen överdrivet och blir teatraliskt så kan åtminstone jag misstänka det.
Citera
2014-08-18, 12:00
Medlem
Oboros avatar
Vart är videon på blatten då?

Allt jag ser är en sduare som satt på sig nån munktröja och säger neger och sånt. Inte undrar på varför svenskar älskar denna "blatte."
Senast redigerad av Oboro 2014-08-18 kl. 12:02.
Citera
2014-08-18, 12:37
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Ingen som tänkt på att Arg Blatte kanske är ironisk, sarkastisk och driver med invandringskritiker? När det går över styr, blir aningen överdrivet och blir teatraliskt så kan åtminstone jag misstänka det.
Faktiskt lite. Men det som sägs blir ju inte mer "fel" likväl. Nu kan ju sarkasm vara svår att se om man är den utsatte för det, så jag kanske inte ska yttra mig.

Det låter ändå "rimligt" om man säger så.
Citera
2014-08-19, 01:50
Avslutad
Lite mer om invandring https://www.youtube.com/watch?v=g3RlxwzHTSs&list=UU8kf0zcrJkz7muZg2C_J-XQ
Citera
2014-08-19, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Vart är videon på blatten då?

Allt jag ser är en sduare som satt på sig nån munktröja och säger neger och sånt. Inte undrar på varför svenskar älskar denna "blatte."

För att svenskar är rasister..? Eller hur menar du?
Och vad är en "sduare"? En som röstar på SD? Om så är fallet har du ju inte förstått alls vad han snackar om. Men det kanske inte var en SD-röstare du menade.
Citera
2014-08-19, 02:07
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvix
För att svenskar är rasister..? Eller hur menar du?
Och vad är en "sduare"? En som röstar på SD? Om så är fallet har du ju inte förstått alls vad han snackar om. Men det kanske inte var en SD-röstare du menade.
En okvalificerad gissning är att en SDU:are är en person som på något sätt är kopplad till SDU.
Citera
2014-08-19, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
En okvalificerad gissning är att en SDU:are är en person som på något sätt är kopplad till SDU.

Låter mycket rimligt. Men då har han ju missat poängen..?
Citera
2014-08-24, 05:05
Medlem
KungLustigs avatar
Borde inte argblatte ha ett flashback konto?
Citera
2014-08-24, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungLustig
Borde inte argblatte ha ett flashback konto?

Antar att han har det redan för längesen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in