2014-08-07, 02:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Då skriver jag att du är en oerhört korkad person, istället det är väl den frasen du brukar använda i 70% av alla dina svar till mig.
Vi kan se att du gav mig 6 nya frågetecken men 0 förklaringar på min fråga. Men som vanligt är det JAG som som ska svara på frågor, aldrig du. Nej, tack och hej.

Ja, med tanke på att det var jag som frågade först och att jag faktist visst har svarat på din fråga så är det förstås du som bör svara. (Om du inte gillade svaret är ju inte det mitt problem, men fråga om i sådant fall så ska jag försöka utveckla svaret).
Försök svara på frågan nu, även om den är svår. Snälla?
Vart tog huset vägen?

För övrigt har du klippt ihop två olika svar och räknat frågetecken av någon anledning. Kanske för att du ville lära dig hur man använder frågetecken? Om så är fallet så har det tyvärr inte varit till någon nytta eftersom du uppenbarligen inte förstod att din första mening i ovanstående svar borde avslutats med ett frågetecken istället för en punkt. Kommatecket i samma mening borde även ha placerats efter ordet "istället" istället för före. Nåväl, du lär dig nog till slut. Eller så skyller du kanske på dyslexi precis som alla andra som inte kan hantera språket?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-08-07 kl. 02:36.
Citera
2014-08-08, 09:20
Medlem
NYCCAN har nyligen fått ett första officiellt svar efter att ha lämnat in sin petition den 3 juli 2014.
Svaret kan läsas här:http://highrisesafetynyc.org/wp-content/uploads/2014/08/HRSI-City-Clerk-Certificate.pdf

Det kan väl inte beskrivas som någon större framgång för initiativet.
Som jag läser svaret så finns det två stora problem för NYCCAN:

1- Andelen godkända signaturer är för litet (framför allt finns kravet på att underskrifter skall vara från registrerade väljare.)
2- Petitionens yrkanden innehåller krav på saker som strider mot flera lagar/förordningar

1 Kan man kanske lösa genom att samla in fler giltiga underskrifter, men 2 är det väl försent att lösa denna gång?

/T
Citera
2014-08-08, 10:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
NYCCAN har nyligen fått ett första officiellt svar efter att ha lämnat in sin petition den 3 juli 2014.
Svaret kan läsas här:http://highrisesafetynyc.org/wp-content/uploads/2014/08/HRSI-City-Clerk-Certificate.pdf

Det kan väl inte beskrivas som någon större framgång för initiativet.
Som jag läser svaret så finns det två stora problem för NYCCAN:

1- Andelen godkända signaturer är för litet (framför allt finns kravet på att underskrifter skall vara från registrerade väljare.)
2- Petitionens yrkanden innehåller krav på saker som strider mot flera lagar/förordningar

1 Kan man kanske lösa genom att samla in fler giltiga underskrifter, men 2 är det väl försent att lösa denna gång?

/T

Vilken otur - trots att de bara behöll 85% av de insamlade pengarna till sina egna löner och faktiskt hade lagt hela 10% av de insamlade pengarna på advokater så misslyckades de alltså fundamentalt med att få sina papper i ordning?
Nåja, det ordnar sig nog bara de får in lite mer pengar (i vanlig ordning)!
The City has challenged our petition and now we need to raise $30,000 by Friday, August 15 to fund our litigation. http://highrisesafetynyc.org/donate/
Bara en vecka kvar nu så upp med plånböckerna! igen!
Citera
2014-08-08, 22:52
Medlem
Hej SnakePlisssken!

Jag svarar dig i den här tråden istället så slipper vi förstöra "Rethink"-tråden med massa OT.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Var har jag klargjort att den officiella teorin skulle vara osannolik?

Det har du ju gjort lite varstans, bl.a. här.

Citat:
Nej det har jag väl aldrig någonsin påstått vad jag kan minnas. Tror inte jag sett någon annan påstå det heller. Ser du inte minst lika mycket konstigheter i sprängämneskonspirationen som i den officiella versionen?

Detta och liknande uttalanden från dig tolkar åtminstone jag som att du ger uttryck för en viss skeptisism gällande den officiella versionen, men jag kanske helt har missuppfattat dig. Om jag förstår din argumentation rätt så verkar du ju anse att båda versionerna är osannolika bara det att du anser att de inofficiella teorierna är mindre sannolika. Eller?

Citat:
Ni brukar ju, som jag tidigare påpekat, påstå att det är otroligt att tre byggnader föll på samma gång - jamen då säger jag att det är minst lika otroligt att tre sådana rekord utfördes på samma gång felfritt utan att någon märkte de hundratals människor som måste apterat sprängämnen osv..

Att det skulle krävas "hundratals" människor att utföra detta är ett nonsensargument, det förutsätter ju för det första att vi vet vilken metod som användes vid demoleringarna och det vet ju ingen med säkerhet ännu. Visst om det varit thermite kunde jag köpt det men det finns ju nästan ingenting som stödjer den teorin. Låt mig citera ett gammalt inlägg av mig för att ge dig ett plausibelt alternativt scenario, som inte nödvändigtvis skulle behöva involvera hundratals människor:

Citat:
Enligt Prager är mini-kärnvapen det enda som kan förklara alla observerade effekter (pulveriseringen av hundratusentals ton stål, den höga förekomsten av cancersjukdomar bland first responders, "de rostade bilarna" etc) och jag är beredd att hålla med.

Dessa anordningar skulle t.ex. kunna placeras i datorer på de olika våningarna i WTC under täckmanteln av "datorunderhåll/uppdateringar" och att preparera byggnaderna för demolering skulle teoretiskt inte kräva mer än 1-2 personer och några dagar/veckors arbete. Detta scenario är långt mer plausibelt än Harrit´s termit-fantasier och har långt större förklaringsvärde både beträffande de många observerade abnormiteterna kring kollapserna samt standardargumentet om att "någon borde ha pratat" med tanke på att så och så många personer måste varit inblandade.

Citat:
Antagligen har du hakat upp dig på någon detalj för jag tror på NISTs förklaringar angående byggnaderna och den officiella versionen gällande vilka personer som utförde dådet. (Sen om de var Al Qaida och om de hade ekonomisk support av SaudiArabien törs jag inte uttala mig om.)

Är du osäker på om det var Al Qaida nu?

Citat:
Nej det verkar ju snarare gälla dig, tittar man på mina frågor till dig på denna sida så har du inte svarat på en enda fråga, istället kommer du bara med nya frågor och påståenden som du sen inte ens bryr dig om att försvara.

Citat:
Men vad är det då för "bevis" de har matats med?? Är det t.ex. "sanningen" att det var thermit i rasmassorna, vilket du själv verkar ha insett att det inte var? Är det de andra sanningarna som står på affischen du visade?
- att det var "low-fire temperatures (beviset är väl den enda värmekamera som fotade - den som inte var kalibrerad i närheten av sådana temperaturskalor)?
- att det var "near free fall descent" - nära skjuter ingen hare dock..
- att det var "symmetry" - ja vad skulle det annars varit - huset föll uppifrån så det lär knappast välta...
- "pulverization of concrete" - ja vad tro du själv händer om du släpper ett antal våningar på betongplattor...
osv osv...

Här räcker det väl med att konstatera att WTC 7 faktiskt föll i freefall för att resten av din argumentation ska falla ihop som ett korthus. Din kommentar "nära skjuten ingen hare dock.." insinuerar ju att om byggnaderna hade fallit i freefall så skulle vi ha en poäng men när man påtalar detta faktum vill du ju fortfarande inte kännas vid de implikationer som detta otvivelaktigt medför. Vilket förstås visar på en enormt inkonsekvent och motsägelsefull argumentering från din sida som lätt kan genomskådas. Med andra ord: you can't have it both ways.

Citat:
Edit: angående finansmarknaden dagarna innan tycker jag du kan läsa detta:
http://www.911myths.com/index.php/Put_Options

Att hänvisa till en debunkersida bevisar ju ingenting och det finns inte en chans att jag tänker sätta mig och läsa igenom hela den texten.
Jag kan ju också börja länka till truthersidor så fort jag ställs mot väggen (istället för att svara direkt på frågarna här) men det skulle nog inte bli en så givande debatt då.
Citera
2014-08-09, 09:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Hej SnakePlisssken!
Jag svarar dig i den här tråden istället så slipper vi förstöra "Rethink"-tråden med massa OT.
Det har du ju gjort lite varstans, bl.a. här.
Detta och liknande uttalanden från dig tolkar åtminstone jag som att du ger uttryck för en viss skeptisism gällande den officiella versionen, men jag kanske helt har missuppfattat dig. Om jag förstår din argumentation rätt så verkar du ju anse att båda versionerna är osannolika bara det att du anser att de inofficiella teorierna är mindre sannolika. Eller?
Då tolkar du fel, det jag skriver är att det inte var ENDAST brand, det var ju flygplan samt (angående wtc7) rasmassor inblandade också. Det trodde jag du visste vid det här laget men man upphör aldrig att förvånas.

Citat:
Att det skulle krävas "hundratals" människor att utföra detta är ett nonsensargument, det förutsätter ju för det första att vi vet vilken metod som användes vid demoleringarna och det vet ju ingen med säkerhet ännu. Visst om det varit thermite kunde jag köpt det men det finns ju nästan ingenting som stödjer den teorin. Låt mig citera ett gammalt inlägg av mig för att ge dig ett plausibelt alternativt scenario, som inte nödvändigtvis skulle behöva involvera hundratals människor:
Nej, det är inte ett plausibelt alternativ eftersom det inte finns sådana vapen. Det är t.ex. inte ett dugg mer plausibelt än att det var utomjordingar som vapiriserade husen eller estone's prat om antigravitationsvapen... Plausibelt betyder troligt/rimligt och microkärnvapen som inte finns, inte hörs, inte lämnar någon strålning efter sig etc etc är inte troligt/rimligt.

Citat:
Är du osäker på om det var Al Qaida nu?
ja, däremot är jag inte osäker på vilka männen som kapade planen var. Men om det var initierat av binLaden eller om de var frifräsare är jag inte säker på.

Citat:
Här räcker det väl med att konstatera att WTC 7 faktiskt föll i freefall för att resten av din argumentation ska falla ihop som ett korthus. Din kommentar "nära skjuten ingen hare dock.." insinuerar ju att om byggnaderna hade fallit i freefall så skulle vi ha en poäng men när man påtalar detta faktum vill du ju fortfarande inte kännas vid de implikationer som detta otvivelaktigt medför. Vilket förstås visar på en enormt inkonsekvent och motsägelsefull argumentering från din sida som lätt kan genomskådas. Med andra ord: you can't have it both ways.
Nej det räcker inte, det var förstås dessutom stora bitar från wtc1 och 2 som faktiskt föll fritt, allt som lossnade från husen, delar av fasaden etc föll förstås fritt. Däremot är argumentet "near freefall" fullständigt intetsägande vilket var vad jag påtalade, försök inte läsa in saker och påståenden jag inte gjort i mina texter tack.

Citat:
Att hänvisa till en debunkersida bevisar ju ingenting och det finns inte en chans att jag tänker sätta mig och läsa igenom hela den texten.
Jag kan ju också börja länka till truthersidor så fort jag ställs mot väggen (istället för att svara direkt på frågarna här) men det skulle nog inte bli en så givande debatt då.
Så du menar att dina argument i form av "insiderhandel" skulle betyda något? Det vore faktiskt väldigt tacksamt om du kunde bifoga lite källhänvisningar till dina påståenden..
Om du föredrar att jag kopierar textmassorna och klistrar in dem här åt dig så kan jag förstås göra det så du slipper den fasansfulla debunkersidan, men om du inte ens tänker ta del av faktan bakom denna påstådda insiderhandel så kan du inte heller använda insiderhandel som ett argument.

Edit: det är extremt talande att du vägrar ta del av fakta och argument som framförs av debunkersidor, du är alltså så indoktrinerad så du öppet erkänner att du endast läser sådant som stödjer dina förutfattade meningar om vad som hände.. Egentligen borde man väl vägra vidare diskussion med sådana virrpannor. Tror du t.ex att någon av oss som ifrågasätter dina påståenden inte tagit del av trutherrörelsens argument? Förstår du inte att vi tittar på era filmer och konspiratoriska hemsidor? Hur skulle vi annars kunna visa varför ni har fel??
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-08-09 kl. 09:32.
Citera
2014-08-09, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
En "mätare" på detta kanske är antalet undertecknare av de olika petitioner som sedan länge ligger ute.
Just nu verkar antalet vara så här:
AETruth: 2219/19344
ReThink:18181

Vi får väl kolla igen om en vecka eller så...

/T

Nu har det gått en vecka sedan "Truthers stora stund" då R Gage gjorde sitt framträdande på C-SPAN.
Om man googlar så skall man finna nästan oräkneliga referenser till detta.
De flesta positiva/triumferande, några få frågande eller negativa.

Genomslaget på petitionerna som jag ser dom just nu: (14-08-09 9:51)

AETruth: 2222/19408
ReThink: 18265

AETruth har alltså inte ens hundra nya underskrifter.
Nu ligger väl programmet kvar att se på nätet, så det sipprar väl in lite nya underskrifter efter hand.
Vi får se!...

/T
Citera
2014-08-09, 11:30
Medlem
ElGigantens avatar
Innan ni fortsätter och diskuterar "frittfall" så ta gärna ett steg tillbaka och läs på lite om vad fritt fall innebär.

Fritt fall är inte ett mått på en hastighet generellt. Den beskriver att föremålet accelererar ca 9.82 meter / sekundkvadrat i vakuum. Alltså ett mått på hur mycket den ökar i hastighet. Med det i perspektiv så kanske ni foliehattar skall sluta och använda begreppet felaktigt.

Och nej, NIST använder inte begreppet "frittfall" felaktigt. Dom skriver att en del av 7 WTC hade en acceleration under en kort stund som var högre än ca 9,82 meter / sekundkvadrat.

Och eftersom vi kan se med blotta ögat att raset för hela huset är långt i från frittfall så kanske ni foliehattar skall sluta använda begreppet överhuvudtaget.
Citera
2014-08-10, 01:42
Medlem
Citat:
Nej, det är inte ett plausibelt alternativ eftersom det inte finns sådana vapen.

Vad tröttsam du är, jag har ju redan bevisat för dig att det finns massor med hemlig teknologi som vi inte känner till. Så det här argumentet kan du lägga ner nu. Men om du insisterar...

USA utvecklar mini-kärnvapen
Suitcase/mini-nuke
Special Atomic Demolition Munition
W54

Citat:
Both the United States and the Soviet Union have acknowledged producing nuclear weapons small enough to be carried in specially-designed backpacks during the Cold War, but neither have ever made public the existence or development of weapons small enough to fit into a normal-sized suitcase or briefcase. It has also been reported that Israel has produced nuclear warheads small enough to fit into a suitcase.

Citat:
In the 1950s and 1960s, the United States developed several different types of lightweight nuclear device. The smallest of these was the W54 warhead, which had a 10.75 inch diameter (270 mm), was about 15.7 inches long (400 mm), and weighed approximately 23 kg (50 lbs). It was fired by a mechanical timer and had a variable yield equivalent to between 10 tons and 1 kiloton of TNT. The W54 nuclear device was used in the Davy Crockett Weapon System.

Du är ett troll.

Citat:
Men om det var initierat av binLaden eller om de var frifräsare är jag inte säker på.

Så du tvivlar alltså på den officiella versionen? Dags att komma ut som foliehatt/konspirationsteoretiker då kanske

Citat:
Nej det räcker inte, det var förstås dessutom stora bitar från wtc1 och 2 som faktiskt föll fritt, allt som lossnade från husen, delar av fasaden etc föll förstås fritt. Däremot är argumentet "near freefall" fullständigt intetsägande vilket var vad jag påtalade, försök inte läsa in saker och påståenden jag inte gjort i mina texter tack.

Bla bla bla...bortförklaringar..bla bla... WTC7 föll i freefall och där tar debatten slut. Det finns ingen debatt. Glöm tornen. WTC7 i 2,5 sekunders freefall bevisar inside job 100%. End of story!

Citat:
Så du menar att dina argument i form av "insiderhandel" skulle betyda något? Det vore faktiskt väldigt tacksamt om du kunde bifoga lite källhänvisningar till dina påståenden..
Om du föredrar att jag kopierar textmassorna och klistrar in dem här åt dig så kan jag förstås göra det så du slipper den fasansfulla debunkersidan, men om du inte ens tänker ta del av faktan bakom denna påstådda insiderhandel så kan du inte heller använda insiderhandel som ett argument.

Att du hittat nåt på en debunkersite betyder inte per automatik att det är "fakta".
Vad gäller insiderhandeln innan 9/11 så är det ett stort och komplicerat område som det skrivits hela böcker om. Att det förekom har egentligen inte förnekats av någon, t.o.m. 9/11-kommissionen har ett avsnitt om det, även om de försöker förklara bort det i sedvanlig ordning.

Citat:
Just after September 11th 2001, many governments began investigations into possible insider trading related to the terrorist attacks of that day. Such investigations were initiated by the governments of Belgium, Cyprus, France, Germany, Italy, Japan, Luxembourg, Monte Carlo, the Netherlands, Switzerland, the United States, and others. Although the investigators were clearly concerned about insider trading, and considerable evidence did exist, none of the investigations resulted in a single indictment. That’s because the people identified as having been involved in the suspicious trades were seen as unlikely to have been associated with those alleged to have committed the 9/11 crimes.

This is an example of the circular logic often used by those who created the official explanations for 9/11. The reasoning goes like this: if we assume that we know who the perpetrators were (i.e. the popular version of “al Qaeda”) and those who were involved in the trades did not appear to be connected to those assumed perpetrators, then insider trading did not occur.

That’s basically what the 9/11 Commission told us. The Commission concluded that “exhaustive investigations” by the SEC and the FBI “uncovered no evidence that anyone with advance knowledge of the attacks profited through securities transactions.” What they meant was that someone did profit through securities transactions but, based on the Commission’s assumptions of guilt, those who profited were not associated with those who were guilty of conducting the attacks. In a footnote, the Commission report acknowledged “highly suspicious trading on its face,” but said that this trading on United Airlines was traced back to “A single U.S.-based institutional investor with no conceivable ties to al Qaeda.”[1]

Man försöker alltså bortförklara den dokumenterade insiderhandeln med att den spårades till någon som inte hade några kända band till Al Qaida. Och folk undrar varför ingen tar rapporten seriöst?

Citat:
Edit: det är extremt talande att du vägrar ta del av fakta och argument som framförs av debunkersidor, du är alltså så indoktrinerad så du öppet erkänner att du endast läser sådant som stödjer dina förutfattade meningar om vad som hände.. Egentligen borde man väl vägra vidare diskussion med sådana virrpannor. Tror du t.ex att någon av oss som ifrågasätter dina påståenden inte tagit del av trutherrörelsens argument? Förstår du inte att vi tittar på era filmer och konspiratoriska hemsidor? Hur skulle vi annars kunna visa varför ni har fel??

Jag tar gärna del av motargument men ser då hellre att du klistrar in vad du anser vara de viktigaste delarna här (som du gjort tidigare) istället för att jag ska sätta mig och läsa igenom en hel uppsats som du länkat till. Det är väl inte för mycket begärt?
Tro mig, jag skulle inte vilja något annat än att bli motbevisad i detta - men ni lyckas ju aldrig producera några sådana bevis. Hade ni gjort det skulle jag vara den första att erkänna att jag hade fel.
Citera
2014-08-10, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Innan ni fortsätter och diskuterar "frittfall" så ta gärna ett steg tillbaka och läs på lite om vad fritt fall innebär.

Fritt fall är inte ett mått på en hastighet generellt. Den beskriver att föremålet accelererar ca 9.82 meter / sekundkvadrat i vakuum. Alltså ett mått på hur mycket den ökar i hastighet. Med det i perspektiv så kanske ni foliehattar skall sluta och använda begreppet felaktigt.

Och nej, NIST använder inte begreppet "frittfall" felaktigt. Dom skriver att en del av 7 WTC hade en acceleration under en kort stund som var högre än ca 9,82 meter / sekundkvadrat.

Och eftersom vi kan se med blotta ögat att raset för hela huset är långt i från frittfall så kanske ni foliehattar skall sluta använda begreppet överhuvudtaget.

Rent nonsens, att 7 WTC befann sig i free fall för ca 2,5 sekunder bevisar ju att de kollapsande våningarna inte kunde mött något som helst strukturellt motstånd under den tiden. Vilket bara kan ha varit möjligt ifall allt potentiellt motstånd avlägsnats samtidigt med hjälp av sprängämnen.

Shyam Sunder, NIST:
Citat:
“[A] free fall time would be [the fall time of] an object that has no structural components below it. . . . [T]he . . . time that it took . . . for those 17 floors to disappear [was roughly 40 percent longer than free fall]. And that is not at all unusual, because there was structural resistance that was provided in this particular case. And you had a sequence of structural failures that had to take place. Everything was not instantaneous.”
Citera
2014-08-10, 07:42
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Rent nonsens, att 7 WTC befann sig i free fall för ca 2,5 sekunder bevisar ju att de kollapsande våningarna inte kunde mött något som helst strukturellt motstånd under den tiden. Vilket bara kan ha varit möjligt ifall allt potentiellt motstånd avlägsnats samtidigt med hjälp av sprängämnen.

Illa illa...

DU har inte koll på begreppet "free fall".
Spelar överhuvudtaget ingen roll om du tar bort all material i husen under en våning. När våningen faller så har vi luft som motstånd. Och det är den utgångspunkten du skall ha när du skall räkna på detta.
Free fall innebär ett ras i vakuum. Vilket inte fanns på södra Manhattan den 11 sep 2001.

Och tar vi bort Penthouse-fallet så tog raset av 7 WTC 5,4s. Free fall skall ta 3,9s, Det är nästa 40% längre tid än free fall. Ni foliehattar är inte ens i närheten av verkligheten. Men det är inte första gången.
Exakt det här skriver NIST:

The approach taken by NIST is summarized in Section 3.6 of the final summary report, NCSTAR 1A (released Nov. 20, 2008; available at http://wtc.nist.gov/NCSTAR1/PDF/NCSTAR%201A.pdf) and detailed in Section 12.5.3 of NIST NCSTAR 1-9 (available at http://wtc.nist.gov/NCSTAR1/PDF/NCSTAR%201-9%20Vol%202.pdf).
The analyses of the video (both the estimation of the instant the roofline began to descend and the calculated velocity and acceleration of a point on the roofline) revealed three distinct stages characterizing the 5.4 seconds of collapse:
Stage 1 (0 to 1.75 seconds): acceleration less than that of gravity (i.e., slower than free fall).
Stage 2 (1.75 to 4.0 seconds): gravitational acceleration (free fall)
Stage 3 (4.0 to 5.4 seconds): decreased acceleration, again less than that of gravity

This analysis showed that the 40 percent longer descent time—compared to the 3.9 second free fall time—was due primarily to Stage 1, which corresponded to the buckling of the exterior columns in the lower stories of the north face. During Stage 2, the north face descended essentially in free fall, indicating negligible support from the structure below. This is consistent with the structural analysis model which showed the exterior columns buckling and losing their capacity to support the loads from the structure above. In Stage 3, the acceleration decreased as the upper portion of the north face encountered increased resistance from the collapsed structure and the debris pile below.

Du kan fantisera hur du vill, detta är fakta. Du kommer inte ifrån detta och hur du än försöker vända på det så har ni foliehattar haft fel i denna fråga från dag ett.
Citera
2014-08-10, 09:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad tröttsam du är, jag har ju redan bevisat för dig att det finns massor med hemlig teknologi som vi inte känner till. Så det här argumentet kan du lägga ner nu. Men om du insisterar...

USA utvecklar mini-kärnvapen
Suitcase/mini-nuke
Special Atomic Demolition Munition
W54
Men du länkar ju själv till hur stora och kraftiga dessa vapen var! Hur döljer man sådana sprängkrafter? Var tog strålningen vägen? Varför lät de inget? Jag trodde givetvis du talade om små laddningar som kunde döljas i en dator t.ex, precis som det beskrevs i texten du citerade.
Länken till Expressen talar dessutom om ett projekt som inleddes långt efter wtc...

Citat:
Du är ett troll.
Av princip brukar jag inte anmäla folk/inlägg men om du inte slutar fjanta dig och kalla mig troll ska jag överväga att ändra mig.

Citat:
Så du tvivlar alltså på den officiella versionen? Dags att komma ut som foliehatt/konspirationsteoretiker då kanske
Bl.a. bla bla...bortförklaringar..bla bla... WTC7 föll i freefall och där tar debatten slut. Det finns ingen debatt. Glöm tornen. WTC7 i 2,5 sekunders freefall bevisar inside job 100%. End of story!
Varför? Varför tror du att om man tar bort bärande strukturer med CD så faller huset fortare än om man tar bort bärande strukturer med rasmassor och eld? Känns som ett nonsensargument som du tror står på egna ben utan behov av vidare förklaring, så är det förstås inte.

Börshandeln får jag klippa och klistra åt till dig lite senare..
Citera
2014-08-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Illa illa...

DU har inte koll på begreppet "free fall".
Spelar överhuvudtaget ingen roll om du tar bort all material i husen under en våning. När våningen faller så har vi luft som motstånd. Och det är den utgångspunkten du skall ha när du skall räkna på detta.
Free fall innebär ett ras i vakuum. Vilket inte fanns på södra Manhattan den 11 sep 2001.

Och tar vi bort Penthouse-fallet så tog raset av 7 WTC 5,4s. Free fall skall ta 3,9s, Det är nästa 40% längre tid än free fall. Ni foliehattar är inte ens i närheten av verkligheten. Men det är inte första gången.
Exakt det här skriver NIST:

The approach taken by NIST is summarized in Section 3.6 of the final summary report, NCSTAR 1A (released Nov. 20, 2008; available at http://wtc.nist.gov/NCSTAR1/PDF/NCSTAR%201A.pdf) and detailed in Section 12.5.3 of NIST NCSTAR 1-9 (available at http://wtc.nist.gov/NCSTAR1/PDF/NCSTAR%201-9%20Vol%202.pdf).
The analyses of the video (both the estimation of the instant the roofline began to descend and the calculated velocity and acceleration of a point on the roofline) revealed three distinct stages characterizing the 5.4 seconds of collapse:
Stage 1 (0 to 1.75 seconds): acceleration less than that of gravity (i.e., slower than free fall).
Stage 3 (4.0 to 5.4 seconds): decreased acceleration, again less than that of gravity

This analysis showed that the 40 percent longer descent time—compared to the 3.9 second free fall time—was due primarily to Stage 1, which corresponded to the buckling of the exterior columns in the lower stories of the north face. During Stage 2, the north face descended essentially in free fall, indicating negligible support from the structure below. This is consistent with the structural analysis model which showed the exterior columns buckling and losing their capacity to support the loads from the structure above. In Stage 3, the acceleration decreased as the upper portion of the north face encountered increased resistance from the collapsed structure and the debris pile below.

Du kan fantisera hur du vill, detta är fakta. Du kommer inte ifrån detta och hur du än försöker vända på det så har ni foliehattar haft fel i denna fråga från dag ett.

Den enda foliehatten här är ju du, vad är det du inte fattar med ovanstående citat?
Du anklagar oss för att inte förstå innebörden av freefall medan NIST själva i ditt eget citat erkänner free fall!

Citat:

Vad är problemet??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in