2014-08-09, 19:20
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Är du medveten om att Thomas Olsson inte läst domen i det klipp du refererar till.

Han hade inte läst domen ordentligt nej. På vad sätt menar du att det skulle ha kunnat ändra hans inställning? Han var naturligtvis medveten om huvuddragen i den vid intervjutillfället, liksom han var medveten om vilka fakta det fanns att basera en dom på. Det är mycket möjligt att han som advokat tyckte att det kunde ha funnits utrymme för en friande dom, men hade han sett den fällande domen som en rättsskandal hade vi nog vetat det vid det här laget (jämför hans engagemang i Quickfallet eller advokaterna som arbetat pro bono (gratis) för att få till stånd en resning för Kaj Linna i det s.k. Kalamarksfallet.

Det finns ingen rättsskandal här, annat än i några tråddeltagares fantasi.
Citera
2014-08-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Typ att någon annan tagit hans telefon och skickat ett sms där mottagaren tror att det är kj som skickat. Typ som facerape när någon råkar/eller med flit komma in på en annans facebook och gör ett inlägg i ägarens namn.
Jo, så långt är jag med. Men då kan man ju fråga sig vem som sms:ade KJ i flickans namn? Men den typen av pranks kanske är vanliga? Jag har då ingen aning.
Citera
2014-08-09, 19:25
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, att han byggde om bokhyllan till ett emballage för att transportera bort en död VB i förväg kan nog uteslutas, eftersom initiativet att komma hem till KJ kom från VB samma dag.

Du är medveten om att det också rimligen är ett argument mot ett planeringsmord från karatetränarens sida? Så i logikens namn borde du släppa slagningarna i bilregistret som indicium för en ondsint planteringsmördare.

EDIT: Ser att du redan besvarat frågan, även om jag finner ditt svar ologiskt. Särskilt med tanke på att deras sista "kontakt" före SMS:en från KJ:s lägenhet var en serie arga och upprörda FB-meddelanden som VB skickade på fredagskvällen. Du kan väl inte på allvar mena att det då existerade en överenskommelse om att hon skulle plugga hos KJ och sen träffa MB? Eller ännu mer långsökt: Att MB väntat på ett tillfälle då hon varit på besök hos KJ för att kunna mörda henne och kasta skulden på "särlingen"?
Senast redigerad av MrFold 2014-08-09 kl. 19:28.
Citera
2014-08-09, 19:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du är medveten om att det också rimligen är ett argument mot ett planeringsmord från karatetränarens sida? Så i logikens namn borde du släppa slagningarna i bilregistret som indicium för en ondsint planteringsmördare.
Nej, om du hade följt med i tråden så hade du känt till hypotesen att det var ett planerat mord som iscensattes snabbare än planerat iom att VB var hemma hos KJ den kvällen, vilket passade MB som handen i handsken. Eller kanske senare än planerat, det finns omständigheter som pekar på att mordet planerades 30 april, men ställdes in för att KJ hade fest.
Citera
2014-08-09, 19:39
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Nej, om du hade följt med i tråden så hade du känt till hypotesen att det var ett planerat mord som iscensattes snabbare än planerat iom att VB var hemma hos KJ den kvällen, vilket passade MB som handen i handsken. Eller kanske senare än planerat, det finns omständigheter som pekar på att mordet planerades 30 april, men ställdes in för att KJ hade fest.

Och hur skulle denne ondskefulle planteringsmördaren vara säker på att Kristoffer skulle knytas ihop med mordoffret då? Varför skulle han ens ha blivit misstänkt om inte Vatchareeya besökt honom och tillbringat tid ensam ihop med honom?

Det planerade planteringsmordet är den mest långsökta av alla konstiga teorier som framförts här i tråden. Jag har redan påpekat alla svagheter den har, så jag ska inte tjata om det en gång till. Bara en komplett idiot skulle få för sig något sådant och vad jag vet har ingen påstått att favoriten till alternativ GM skulle vara en sån.

Den oplanerade mördaren som i desperation läser FB och tidningar och ser att en viss "KJ" är föremål för intresse kan jag till nöds åtminstone köpa som inte helt logiskt orimligt (vilket inte på långa vägar konstituterar "rimligt tvivel") att han försöker kasta skulden på honom. Men planeringsscenariot är bara för dumt. Förmodligen tycker du det också innerst inne - men det har gått så jävla mycket troll och prestige i den här tråden att ingen backar en millimeter från sina ståndpunkter.
Citera
2014-08-09, 19:43
Bannlyst
Citat:

Nej nu använder du fel uttryck igen. Ni är några här med dej som fanbärare som tror er ha kommit fram till det., inte att det finns omständigheter. Du förstår Q, att det som kläcks här är sällan (aldrig) överensstämmande med vad som faktiskt har hänt.
Citera
2014-08-09, 19:44
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Om det var så planerat från MB enligt dig. Varför inte planera in ett bättre alibi? Han kunde ju omöjligt veta när VB skulle hem dessutom från KJ. Stod han och spanade på KJs lägenhet? Och sen plockade upp henne då hon var halvvägs hemma? (Men enligt dig var hon ju inte på väg hem) Även finns inget alls som tyder på att hon hade planerat att åka till MB den kvällen. Många frågor, jag tror inte ens du själv får din teori att gå ihop faktiskt.
Citera
2014-08-09, 19:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
[/b]Och hur skulle denne ondskefulle planteringsmördaren vara säker på att Kristoffer skulle knytas ihop med mordoffret då?[/b] Varför skulle han ens ha blivit misstänkt om inte Vatchareeya besökt honom och tillbringat tid ensam ihop med honom?

Det planerade planteringsmordet är den mest långsökta av alla konstiga teorier som framförts här i tråden. Jag har redan påpekat alla svagheter den har, så jag ska inte tjata om det en gång till. Bara en komplett idiot skulle få för sig något sådant och vad jag vet har ingen påstått att favoriten till alternativ GM skulle vara en sån.

Den oplanerade mördaren som i desperation läser FB och tidningar och ser att en viss "KJ" är föremål för intresse kan jag till nöds åtminstone köpa som inte helt logiskt orimligt (vilket inte på långa vägar konstituterar "rimligt tvivel") att han försöker kasta skulden på honom. Men planeringsscenariot är bara för dumt. Förmodligen tycker du det också innerst inne - men det har gått så jävla mycket troll och prestige i den här tråden att ingen backar en millimeter från sina ståndpunkter.
Än en gång, om du hade följt med i tråden, så... Jag tänker inte heller tjata.
Citera
2014-08-09, 20:14
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Och hur skulle denne ondskefulle planteringsmördaren vara säker på att Kristoffer skulle knytas ihop med mordoffret då? Varför skulle han ens ha blivit misstänkt om inte Vatchareeya besökt honom och tillbringat tid ensam ihop med honom?

Varför är planteringsscenariot dumt? Är det för att det är osannolikt?

Ps! Är fortfarande utomlands.
Citera
2014-08-09, 20:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Nej nu använder du fel uttryck igen. Ni är några här med dej som fanbärare som tror er ha kommit fram till det., inte att det finns omständigheter. Du förstår Q, att det som kläcks här är sällan (aldrig) överensstämmande med vad som faktiskt har hänt.
Vad har hänt då? Vad fick span att byta fokus? (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-08-09, 20:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Om det var så planerat från MB enligt dig. Varför inte planera in ett bättre alibi? Han kunde ju omöjligt veta när VB skulle hem dessutom från KJ. Stod han och spanade på KJs lägenhet? Och sen plockade upp henne då hon var halvvägs hemma? (Men enligt dig var hon ju inte på väg hem) Även finns inget alls som tyder på att hon hade planerat att åka till MB den kvällen. Många frågor, jag tror inte ens du själv får din teori att gå ihop faktiskt.
Det förklarade jag nyss. Planen iscensattes snabbare än planerat, och dessutom messade VB och MB under sena em. Har du missat det?
Citera
2014-08-09, 20:32
Medlem
ze_bandits avatar
MB har ju onekligen starkast motiv till att få bort henne som jag ser det, förstår inte varför det finns så många motståndare till denna teori, det är värt att kolla närmare på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in