Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Nej, om du hade följt med i tråden så hade du känt till hypotesen att det var ett planerat mord som iscensattes snabbare än planerat iom att VB var hemma hos KJ den kvällen, vilket passade MB som handen i handsken. Eller kanske senare än planerat, det finns omständigheter som pekar på att mordet planerades 30 april, men ställdes in för att KJ hade fest.
Och hur skulle denne ondskefulle planteringsmördaren vara säker på att Kristoffer skulle knytas ihop med mordoffret då? Varför skulle han ens ha blivit misstänkt om inte Vatchareeya besökt honom och tillbringat tid ensam ihop med honom?
Det planerade planteringsmordet är den mest långsökta av alla konstiga teorier som framförts här i tråden. Jag har redan påpekat alla svagheter den har, så jag ska inte tjata om det en gång till. Bara en komplett idiot skulle få för sig något sådant och vad jag vet har ingen påstått att favoriten till alternativ GM skulle vara en sån.
Den oplanerade mördaren som i desperation läser FB och tidningar och ser att en viss "KJ" är föremål för intresse kan jag till nöds åtminstone köpa som inte helt logiskt orimligt (vilket inte på långa vägar konstituterar "rimligt tvivel") att han försöker kasta skulden på honom. Men planeringsscenariot är bara för dumt. Förmodligen tycker du det också innerst inne - men det har gått så jävla mycket troll och prestige i den här tråden att ingen backar en millimeter från sina ståndpunkter.