2014-08-14, 16:31
  #86041
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jodå, men det ska ju till bevis för att det faktiskt fortfarande var ett förhållande. Några såna har inte presenterats i tråden. Däremot många spekulationer och så då personer som Zemixon som gång på gång ljuger och försöker få det att framstå som att förhållandet fortfarande pågick vid hennes död.

Att de sen hade någon slags de facto-relation fortfarande är en annan sak. Det är inte mycket till indicium för att VB var "ett problem" som MB "behövde bli av med". För att nu använda den klassiska, kristofferianska terminologin i frågan. Hela "motivbilden" är om inte soppa på en spik så i alla fall en bra jävla tunn och blaskig välling.
Du skrev att det inte gärna kan vara ett triangeldrama. Det kan det, även om det inte kan bevisas.
Citera
2014-08-14, 18:43
  #86042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej, de hade enligt bådas utsago gjort slut. Då kan det inte gärna vara ett triangeldrama.

Ja VB "gjorde slut" med MB den 2 maj 2 dagar innan hon mördades....!
Citera
2014-08-14, 18:46
  #86043
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej, de hade enligt bådas utsago gjort slut. Då kan det inte gärna vara ett triangeldrama.

Nja, om man ligger med två olika män och säger till vardera att just den är den enda och sanningen kommer fram så tror jag nog att ett triangeldrama kan uppstå.

Jag tror att VBs baneman känt sig kränkt. Jag tror även att VB var kapabel att kasta ur sig kränkningar pga att hon var lite udda. Det är väl lika bra att jag poängterar att jag inte på något sätt anser att VB fått skylla sig själv.
Citera
2014-08-14, 19:06
  #86044
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Ja VB "gjorde slut" med MB den 2 maj 2 dagar innan hon mördades....!
Var framgår det?
Citera
2014-08-14, 19:07
  #86045
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jodå, men det ska ju till bevis för att det faktiskt fortfarande var ett förhållande. Några såna har inte presenterats i tråden. Däremot många spekulationer och så då personer som Zemixon som gång på gång ljuger och försöker få det att framstå som att förhållandet fortfarande pågick vid hennes död.

Att de sen hade någon slags de facto-relation fortfarande är en annan sak. Det är inte mycket till indicium för att VB var "ett problem" som MB "behövde bli av med". För att nu använda den klassiska, kristofferianska terminologin i frågan. Hela "motivbilden" är om inte soppa på en spik så i alla fall en bra jävla tunn och blaskig välling.
Några sådana bevis har inte heller presenterats i FU.
Citera
2014-08-14, 19:48
  #86046
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej, de hade enligt bådas utsago gjort slut. Då kan det inte gärna vara ett triangeldrama.

Hur definierar du triangeldrama? Ett slut är ett slut, inte sant?

Sista veckan i april blev VB tillsagd att sluta sms:a. Vad hände, upphörde stalkingen? Se antal sms och facebook-meddelanden de kommande dagarna.
VB ville helt enkelt inte acceptera ett nej.

AN hade fått reda på att VB var ute efter hennes make och hade enligt uppgift hotat sin rival bara någon månad innan, se Fr*ncescas och faderns vittnesmål.
Citera
2014-08-14, 19:51
  #86047
Medlem
yoloitss avatar
Varför hade KJ två telefoner....?

Ser att KJ fått Imessage till sin (röda) telefon, men Imessage är inte kopplat till ett telefonnummer utan till ett Ios-konto...
Dessa Imessage kan man väl radera permanent utan att de finns kvar i telefon och syns, vid en tömning?
Någon som är kunnig hur detta fungerar....?
Citera
2014-08-14, 20:04
  #86048
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nja, om man ligger med två olika män och säger till vardera att just den är den enda och sanningen kommer fram så tror jag nog att ett triangeldrama kan uppstå.

Jag tror att VBs baneman känt sig kränkt. Jag tror även att VB var kapabel att kasta ur sig kränkningar pga att hon var lite udda. Det är väl lika bra att jag poängterar att jag inte på något sätt anser att VB fått skylla sig själv.
VB plus Män, allmänt, även MB -->hon blev oftast utnyttjad till en början --> hon försöker göra allt för att mannen ska känna sig speciell, men det blir på fel sätt --> hon förstår att hon blir lurad, reagerar, blir rabiat --> hotar, polisanmäler etc

Med KJ är det tvärt om, det är hon som lurar, manipulerar, utnyttjar honom, hans känslor och goda vilja --> här får hon sitta på piedestal --> utnyttjar sin position till max.. --> blir elak, hotar för att få sin vilja igenom..

Då detta går upp för KJ, att allt är lek för henne och det blir han som reagerar, reagerar han genom utfall som blir olyckligt..?

Jag tror förresten att KJ efter att fått uppskjuten tid 14:03, tar sig ett par pilsner innan han hämtar VB och att det är detta som startar bråk och irritation..
Citera
2014-08-14, 20:23
  #86049
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zayco
VB plus Män, allmänt, även MB -->hon blev oftast utnyttjad till en början --> hon försöker göra allt för att mannen ska känna sig speciell, men det blir på fel sätt --> hon förstår att hon blir lurad, reagerar, blir rabiat --> hotar, polisanmäler etc

Med KJ är det tvärt om, det är hon som lurar, manipulerar, utnyttjar honom, hans känslor och goda vilja --> här får hon sitta på piedestal --> utnyttjar sin position till max.. --> blir elak, hotar för att få sin vilja igenom..

Då detta går upp för KJ, att allt är lek för henne och det blir han som reagerar, reagerar han genom utfall som blir olyckligt..?

Jag tror förresten att KJ efter att fått uppskjuten tid 14:03, tar sig ett par pilsner innan han hämtar VB och att det är detta som startar bråk och irritation..

Källa på att VB lurar, manipulerar och utnyttjar KJ?
Citera
2014-08-14, 20:53
  #86050
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zayco
VB plus Män, allmänt, även MB -->hon blev oftast utnyttjad till en början --> hon försöker göra allt för att mannen ska känna sig speciell, men det blir på fel sätt --> hon förstår att hon blir lurad, reagerar, blir rabiat --> hotar, polisanmäler etc

Med KJ är det tvärt om, det är hon som lurar, manipulerar, utnyttjar honom, hans känslor och goda vilja --> här får hon sitta på piedestal --> utnyttjar sin position till max.. --> blir elak, hotar för att få sin vilja igenom..

Då detta går upp för KJ, att allt är lek för henne och det blir han som reagerar, reagerar han genom utfall som blir olyckligt..?

Jag tror förresten att KJ efter att fått uppskjuten tid 14:03, tar sig ett par pilsner innan han hämtar VB och att det är detta som startar bråk och irritation..

Återkommande mönster går att upptäcka, nog är det så. Vardagliga konflikter som åtföljs av känslomässiga utbrott med hot, utpressning och ibland polisanmälan. Stark separationsångest när någon hon tycker om gör slut.

AF vittnar om en skype-kontakt dem emellan de sista 2 veckorna. Hon skulle där ha uttryckt påtaglig livsleda.
Sista veckans facebook-kontakt med MB visar även den på ett tumultartat inre liv hos tjejen. Hon upplevs åtminstone där som ångestfylld och väldigt ledsen.

CL´s vittnesmål om att hon gjort något "mycket dumt" tror jag därför stämmer. Fast det är förstås en tolkningsfråga.

Frågan är vad hon i så fall kan ha hittat på?
__________________
Senast redigerad av Reviews 2014-08-14 kl. 20:56.
Citera
2014-08-14, 20:58
  #86051
Medlem
zaycos avatar
På sid 448 i fup står längst ner att VB skrev
15.30 - Ska nu ut och motionera lite och sedan till en kompis och plugga. ^^
Är det fel tidpunkt..?

S. 449
15.36 skriver KJ - Ska jag komma nu?
15.36 VB - Jepp!

Resten av dialogen kan ni vid det här laget..

Är tiden 15.30 skrev på facebook felskrivet i FUP???

Skulle VB och KJ ut och.. motionera tillsammans..
Eller..
Skulle hon hinna med en.. snabbis med MB innan KJ kom, på mackens toa eller nåt annat trevligt ställe..? Källaren..? KJ kan ha sett MB då KJ kom och hämtade VB..

Man vet väl inte säkert vart de åkte efter att han hämtat henne..

16.25 ringer Lena men han svarar inte.
Telefon kan legat kvar i bilen på parkeringen medan de var ut och promenerade..

17.05 VB skickar sms till MB..
Vad skrev hon som gjorde KJ arg och som ledde till sos-samtal..? Skrev hon att hon snart var vid MBs hem och ville att han skulle komma..

KJ fick då upp ögonen för hennes svek och manipulation och besatthet gällande MB.. KJ reagerar starkt..

Detta är säkert dragits till leda redan. Jag är relativt ny i tråden och tråden är väldigt lång.. Kass på sökfunktionen..

Tiden 15.30, är den felskriven?
Citera
2014-08-14, 21:02
  #86052
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Källa på att VB lurar, manipulerar och utnyttjar KJ?

Nog förekommer det både manipulation och utnyttjande från VB´s sida. Om än i mild form. Att hon skulle ha lurats har jag inte sett exempel på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in