Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-05-13, 19:09
Medlem
EnSkruvLöss avatar
Nu 19:00 alltså är uppdateringaran tillgängliga.
Citera
2014-08-09, 17:11
Medlem
Har köpt en ny dator i förra veckan som kör Windows 8 och idag ville den köra uppdateringar. Då tuggade den ett tag sen kom meddelandet "Det gick inte att konfigurera Windows-uppdateringar. Återställer ändringar. Stäng inte av datorn." Den har stått så ett bra tag nu. Vad ska jag göra??
Citera
2014-08-10, 13:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coe2
Har köpt en ny dator i förra veckan som kör Windows 8 och idag ville den köra uppdateringar. Då tuggade den ett tag sen kom meddelandet "Det gick inte att konfigurera Windows-uppdateringar. Återställer ändringar. Stäng inte av datorn." Den har stått så ett bra tag nu. Vad ska jag göra??

Låt datorn får jobba. En ny dator som inte har blivit uppdaterad har många uppdateringar att hämta.
Citera
2014-08-30, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coe2

Min gör samma sak, löste det sig??
Citera
2014-08-30, 15:56
Medlem
Jag har en crackad version av Windows 8. Den har funkat utmärkt, Men igår stod det att jag hade nya uppdateringar som Skulle installeras automatiskt när jag stänger av datorn. Sen idag när jag starta den så börja den ladd nånting. Nu har den varit fast på "getting Windows ready please don't turn off your computer" i typ en timme. Nåt tips nån?
Citera
2014-08-31, 08:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubergrym
Jag har en crackad version av Windows 8. Den har funkat utmärkt, Men igår stod det att jag hade nya uppdateringar som Skulle installeras automatiskt när jag stänger av datorn. Sen idag när jag starta den så börja den ladd nånting. Nu har den varit fast på "getting Windows ready please don't turn off your computer" i typ en timme. Nåt tips nån?

Minns du namnen på dessa uppdateringar?
Citera
2014-08-31, 13:08
Medlem
ninjutsus avatar
Har också problem med uppdateringar på win7. Datorn vill starta om för att installera viktiga uppdateringar, efter omstart så står den och tuggar ett tag och försöker installera. När den väl kommer in så står det att det inte gick att installera uppdateringar och så håller det på i all oändlighet. Det handlar om 1 uppdatering (KB2981580) på 729 kB. Försökte även installera den manuellt från Microsofts hemsida utan resultat.
Citera
2014-08-31, 13:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Har också problem med uppdateringar på win7. Datorn vill starta om för att installera viktiga uppdateringar, efter omstart så står den och tuggar ett tag och försöker installera. När den väl kommer in så står det att det inte gick att installera uppdateringar och så håller det på i all oändlighet. Det handlar om 1 uppdatering (KB2981580) på 729 kB. Försökte även installera den manuellt från Microsofts hemsida utan resultat.

Förmodar att du har läst detta? -> http://support.microsoft.com/kb/2981580
Citera
2014-09-09, 23:37
Medlem
köpte en ny dator idag med windows 8. Den startar om och står och tuggar i "Det gick inte att konfigurera.... Återställer.. Stäng inte av."
Rebootat flera gånger, med både shift + f8, f11 men absolut ingenting händer. Hjälp plz
Citera
2014-09-09, 23:47
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Förmodar att du har läst detta? -> http://support.microsoft.com/kb/2981580
Ja jag har inte kunnat lösa det. Hittade dock att man kunde dölja uppdateringen så det får vara lösning nog.
Citera
2014-09-10, 10:41
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewies
köpte en ny dator idag med windows 8. Den startar om och står och tuggar i "Det gick inte att konfigurera.... Återställer.. Stäng inte av."
Rebootat flera gånger, med både shift + f8, f11 men absolut ingenting händer. Hjälp plz

För muspekaren till nedre högra hörnet, klicka på kugghjulet "inställningar", välj: Ändra datorinställningar, Välj: Uppdatera/återställ, OM det strax ovan sök nu (eller installera etc.) anges i blå text Visa mer information, klicka då på denna, VÄLJ ALLA uppdateringar... (rubbet). Installera sedan alla dessa uppdateringar...

Upprepa tills inga fler uppdateringar finns...
Citera
2014-12-25, 13:45
Medlem
Ibiza80s avatar
Skippa Windows Update - bra ide?

Jag undrar om det finns någon poäng i att skippa Windows Update, om det är så att datorn i och med uppdateringarna samlar på sig grejer som gör att den på sikt blir tung och seg?

Den som har datorn i fråga (mina föräldrar) använder den till att surfa på nyhetssajter, skicka e-post och kolla klipp på Youtube, de är totalt omoderna och ointresserade av spel och den sortens "nymodigheter".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in