Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-12-23, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ta en kopp kaffe och läs igenom denna trådlänk -> http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itprogeneral/thread/5dea192c-f3ba-4068-89d9-fb6f74b9e510

Där finns lösningen.

Jag avinstallera Microsoft .NET Extended som dom flesta sa, men nu finns det inga uppdateringar, hur får jag tillbaka .NET extended?

Eller behöver man inte .NET Extended?
Senast redigerad av Wiicera 2012-12-23 kl. 11:43.
Citera
2012-12-25, 17:54
Medlem
essjis avatar
Jag har precis installerat om datorn 2-3ggr pga av fel med SSD men iaf så varje gång den ska uppdatera första gången så funkar allt bra inne i windows men när jag stänger av datorn å den ska konfigurera så fastnar den på 15% och får inget fel meddelande eller nått den kan stå där fryst tills jag startar om datorn. När jag gör de så blir de samma sak innan man kommer in i windows att den fastnar på 15%, jag måste starta i felsäkert läge sen reboota och då kommer jag in (utan att den uppdatera) men sen nästa gång jag stänger av datorn så blir de samma problem... hur löser man detta ?? Windows 7 Home Premium 64bit Service Pack 1 använder jag. Och ja det är äkta
Citera
2012-12-27, 14:08
Medlem
Windows update

Hej!

Det är något problem med min update. Den uppdaterar perfekt när man stänger av den men efter det så ska det konfigureras ytterligare lite till när man startar datorn igen. Där fastnar den ett bra tag på 0 % tills den byter o säger att Windows Återställs eller något som också står ett tag. Efter det så startar datorn men uppdateringarna blir inte kvarstående. Jag vet ej om detta är också problemet som gör att min dator bara fastnar ibland när jag startar den. Den fastnar vid det lilla vita sträcket högst upp till vänster.

"-" Det har också hänt att det fastnar när man kommer till moderkortet där man kan gå in i bios.

mvh
Citera
2013-01-08, 17:13
Medlem
Tajger66s avatar
Har ett väldigt bra win7 ultimate på DVD men det var ett tag sen jag använde det nu och jag undrar om någon vet vilken uppdatering jag ska avaktivera för att slippa att mitt win ska verifieras? Det är en KBxxxxxx nånting.
Citera
2013-01-08, 17:20
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Har ett väldigt bra win7 ultimate på DVD men det var ett tag sen jag använde det nu och jag undrar om någon vet vilken uppdatering jag ska avaktivera för att slippa att mitt win ska verifieras? Det är en KBxxxxxx nånting.

Rubrik -> WGA Notifications -> Länk -> http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Genuine_Advantage
Citera
2013-01-08, 18:30
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Rubrik -> WGA Notifications -> Länk -> http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Genuine_Advantage
Tack! Hittade det jag sökte efter, KB97103 är det jag ska avaktivera i windows update om jag vill undvika att otrevliga överraskningar dyker upp. Fanns ju även trådar här på Fb om detta sökte men hittade inte förrän jag hade KB-nr.
Citera
2013-01-08, 20:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Tack! Hittade det jag sökte efter, KB97103 är det jag ska avaktivera i windows update om jag vill undvika att otrevliga överraskningar dyker upp. Fanns ju även trådar här på Fb om detta sökte men hittade inte förrän jag hade KB-nr.

Den gör du inaktiv och dölj informationen under Update.
Citera
2013-01-10, 23:09
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Den gör du inaktiv och dölj informationen under Update.
Har problem med bluescreens, har provat allt. Har nyinstalelrat windows, kört wat avaktiverare, men ser nu att jag har 3 uppdateringar installerade. Avvinstallerade precis KB97103, vad gör jag härnäst? Vill komma runt problemet men kanske inte WAT remover är bra`?
Citera
2013-01-10, 23:41
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Har problem med bluescreens, har provat allt. Har nyinstalelrat windows, kört wat avaktiverare, men ser nu att jag har 3 uppdateringar installerade. Avvinstallerade precis KB97103, vad gör jag härnäst? Vill komma runt problemet men kanske inte WAT remover är bra`?
För att ta reda på vad dina blåskärmar beror på ---> http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html
Citera
2013-01-10, 23:42
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
För att ta reda på vad dina blåskärmar beror på --> http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html
Jag vet det. Resultaten har pekat åt alla olika håll.

Idag fick jag första på en vecka sedan nyinstallation.

Idag blev det Bugcheck code: 0xA (0x0, 0x2, 0x1, 0xFFFFF80002C69855)
Error: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl
Citera
2013-01-11, 00:08
Medlem
Flashen1961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Jag vet det. Resultaten har pekat åt alla olika håll.

Idag fick jag första på en vecka sedan nyinstallation.

Idag blev det Bugcheck code: 0xA (0x0, 0x2, 0x1, 0xFFFFF80002C69855)
Error: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl
Gammalt moderkort? Mitt 4 år gamla fick jag kassera pga svullna kondensatorer så kolla över ditt och reklamera om < 3 år gammalt.
Citera
2013-01-11, 00:16
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashen1961
Gammalt moderkort? Mitt 4 år gamla fick jag kassera pga svullna kondensatorer så kolla över ditt och reklamera om < 3 år gammalt.
Allt är nytt från det här året.

edit: 2012 alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in