Citat:
Ursprungligen postat av
Ibiza80
Jag undrar om det finns någon poäng i att skippa Windows Update, om det är så att datorn i och med uppdateringarna samlar på sig grejer som gör att den på sikt blir tung och seg?
Den som har datorn i fråga (mina föräldrar) använder den till att surfa på nyhetssajter, skicka e-post och kolla klipp på Youtube, de är totalt omoderna och ointresserade av spel och den sortens "nymodigheter".
Att helt och hållet skippa dem kan ge problem på lång sikt då några är bra att ha för framtida kompatibilitet men de flesta är rätt meningslösa för den stora massan . Den som har gått igenom dem en och en vet vad jag pratar om . Seghet - njäe - den kommer och går beroende på problem med desamma men brukar lösas över tid av Ms med korrigerings updates .
Mycket av "updatesen" handlar om säkerhet vilket går att få som bekant på annat håll .
Ska man strunta i dem så är en installation av EMET
http://www.thewindowsclub.com/enhanced-mitigation-experience-toolkit-emet ett måste då det ger det grundläggande OS skyddet som många updates syftar till att ge - samt en bra skydds lösning i övrigt .
Men med tanke på vilka användarna är i det här fallet så är det väl smidigast att bara låta det skötas automatiskt samt att se till att det görs en systemavbildning då och då så de kan backa tillbaka om en uppdatering skulle ge stora problem .
Regelbundet underhåll är ju viktigt så en dator flyter på bra .