Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-04-04, 01:04
Medlem
Skull-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skull-Kid
Ska jag köra automatisk updatering menar du? Jag satte att den ska ladda ner automatiskt nu vid 01:00. Problemet är att jag inte vill att datorn ska stängas av för då stannar bara skiten och fryser vid uppdaterar 1 av 79 tick tick tick
Problemet är att jag har Service pack i upptaderings-listan men det går inte att uppdatera den, antar att det är massa andra updates innan. Sen buggar den jävla skitlistan också, ena gången är det 21 uppdateringar sen backar jag så är det helt plötsligt 11st.
Citera
2014-04-04, 12:17
Medlem
Jag har gjort en clean installation av Windows 7 och försöker nu installera Service Pack 1 som naturligtvis inte fanns med på skivan från bögkomplett

Jag får felkod 370A och 246 när jag försöker installera den via Windows Update. Även testat att ladda ner den från microsofts hemsida då får jag " Namnet på ett attribut ligger inte inom det tillåtna intervallet" och även där en annan felkod ibland något med tecken som är för långa, typ 0xEEEE ja nåt sånt. Uppdaterar om jag får dessa felkoder igen. Har sökt på nätet direkt efter jag fått dessa utan att hitta någon nyttig info.

Tacksam för svar börjar bli så jävla irriterande detta att inte kunna installera SP1 och gå vidare.
Senast redigerad av Amunt 2014-04-04 kl. 12:52.
Citera
2014-04-04, 13:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amunt
Jag har gjort en clean installation av Windows 7 och försöker nu installera Service Pack 1 som naturligtvis inte fanns med på skivan från bögkomplett

Jag får felkod 370A och 246 när jag försöker installera den via Windows Update. Även testat att ladda ner den från microsofts hemsida då får jag " Namnet på ett attribut ligger inte inom det tillåtna intervallet" och även där en annan felkod ibland något med tecken som är för långa, typ 0xEEEE ja nåt sånt. Uppdaterar om jag får dessa felkoder igen. Har sökt på nätet direkt efter jag fått dessa utan att hitta någon nyttig info.

Tacksam för svar börjar bli så jävla irriterande detta att inte kunna installera SP1 och gå vidare.

Se om FixIT kan hjälpa dig -> http://support.microsoft.com/mats/windows_update

Provar även detta kommando -> sfc /scannow som du då utför via kommandotolken.
Citera
2014-04-04, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Se om FixIT kan hjälpa dig -> http://support.microsoft.com/mats/windows_update

Provar även detta kommando -> sfc /scannow som du då utför via kommandotolken.
Den stannade på 9%. Har testat fixit. Fått massa jävla blåskärmar sen jag formaterade igår, tror det har med avsaknaden av SP1 att göra. Fått massa blåskärmar sen igår.

Ett alternativ skulle vara att bränna över iso-filen med Windows 7 Premium på sig från microsoft, den har Service Pack 1 redan integrerat vilket inte min skiva från Komplett har. Men det jag undrar är om det är någon skillnad förutom SP1, spelar det någon roll liksom om jag kör skivan som hängde med eller bränner över en egen? Börjar bli jävligt trött på detta.
Citera
2014-04-04, 14:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Den stannade på 9%. Har testat fixit. Fått massa jävla blåskärmar sen jag formaterade igår, tror det har med avsaknaden av SP1 att göra. Fått massa blåskärmar sen igår.

Ett alternativ skulle vara att bränna över iso-filen med Windows 7 Premium på sig från microsoft, den har Service Pack 1 redan integrerat vilket inte min skiva från Komplett har. Men det jag undrar är om det är någon skillnad förutom SP1, spelar det någon roll liksom om jag kör skivan som hängde med eller bränner över en egen? Börjar bli jävligt trött på detta.

Att du får blåskärm p.g.a SP1 låter väldigt långsökt. Vad får du för felkod eller felmeddelande på blåskärmen? Vad säger loggen?
Citera
2014-04-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Att du får blåskärm p.g.a SP1 låter väldigt långsökt. Vad får du för felkod eller felmeddelande på blåskärmen? Vad säger loggen?
Det är typ 0x0000f4 eller nåt sånt jag får. Men är det lugnt att bränna över iso till skiva med SP1 samma operativsystem istället för skivan från Komplett som kom med datorn?
Citera
2014-04-04, 16:24
Medlem
Citat:

Du måste först låta uppdateringarna innan (prerequisites) installeras, annars går inte SP1 från Microsoft Download Center att installera f.y.i
Senast redigerad av pc4life 2014-04-04 kl. 16:36.
Citera
2014-05-10, 17:09
Medlem
pimpovics avatar
Idag när jag startade datorn dök texten "Förbereder windows. Stäng inte av datorn" upp. Efter att den stått och tänkt i kanske 30 min så tänker jag att det kanske har blivit något fel, eftersom när sånt här hänt tidigare har det tagit max 10 min innan datorn är igång igen, så jag tröttnar och stänger av datorn.
Sätter på den igen och samma text dyker upp. Jag fortsätter vänta sen börjar jag söka på internet efter problemet. Läser på någon sida att om man stänger av datorn när den uppdaterat så kanske den inte alls kommer kunna starta upp sig igen, vilket känns ganska oroväckande.
Så vad ska jag göra åt detta? Ska jag fortsätta låta datorn tänka och hoppas på att den startar upp sig till slut eller finns det något annat att göra? Stämmer det att den kanske inte kommer starta upp sig alls nu för att jag stängde av den medans den uppdatetade sig? Har viktiga filer på datorn som jag snabbt måste komma åt så jag hoppas att det går att lösa! Tacksam för svar.
Datorn är en bärbar asus S400C med windows 8.
Citera
2014-05-10, 17:17
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpovic
Idag när jag startade datorn dök texten "Förbereder windows. Stäng inte av datorn" upp. Efter att den stått och tänkt i kanske 30 min så tänker jag att det kanske har blivit något fel, eftersom när sånt här hänt tidigare har det tagit max 10 min innan datorn är igång igen, så jag tröttnar och stänger av datorn.
Sätter på den igen och samma text dyker upp. Jag fortsätter vänta sen börjar jag söka på internet efter problemet. Läser på någon sida att om man stänger av datorn när den uppdaterat så kanske den inte alls kommer kunna starta upp sig igen, vilket känns ganska oroväckande.
Så vad ska jag göra åt detta? Ska jag fortsätta låta datorn tänka och hoppas på att den startar upp sig till slut eller finns det något annat att göra? Stämmer det att den kanske inte kommer starta upp sig alls nu för att jag stängde av den medans den uppdatetade sig? Har viktiga filer på datorn som jag snabbt måste komma åt så jag hoppas att det går att lösa! Tacksam för svar.
Det hände mig en gång, jag var tvunget att fixa datorn med windows skivan. Kommer inte ihåg om jag gjorde en systemåterställning eller chkdsk.
Citera
2014-05-10, 17:17
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpovic

Värsta scenariet är så. Windows kan bli korrupt och registret får en smäll. Var det länge sedan som du uppdaterade Windows?

Mitt tips är att du låter datorn vara ifred och låt den fortsätta hämta hem uppdateringen/uppdateringarna. Det kan vara hög trafik på Microsofts serverpark som orsakar denna sirap, vem vet?
Citera
2014-05-10, 17:53
Medlem
pimpovics avatar
Den är inte gammal. Fick den i julas, uppdaterade i januari senast tror jag. Har gått över till texten "Startar om" nu. Stått så i en halvtimme utan att det hänt något. Men det kanske är ett bra tecken ändå, att den har rört sig nånting åtminstone?
Citera
2014-05-13, 18:18
Medlem
EnSkruvLöss avatar
Patch Tisdag 2014-05-13.Vilken tid är uppdateringarna tillgängliga i Sverige.

Som sagt var det är ju Patch Tisdag idag 2014-05-13.Vilket klockslag är uppdateringarna tillgängliga?

Står här att dom ska vara tillgängliga mellan 17:00-18:00. https://en.wikipedia.org/wiki/Patch_Tuesday

Men det är väl tidskillnad?Vad är det som gäller i Sverige?

Gjorde nyss en sökning men nada på Windows Update.Sitter på Windows 8.1 Pro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in