Citat:
Ursprungligen postat av
pimpovic
Idag när jag startade datorn dök texten "Förbereder windows. Stäng inte av datorn" upp. Efter att den stått och tänkt i kanske 30 min så tänker jag att det kanske har blivit något fel, eftersom när sånt här hänt tidigare har det tagit max 10 min innan datorn är igång igen, så jag tröttnar och stänger av datorn.
Sätter på den igen och samma text dyker upp. Jag fortsätter vänta sen börjar jag söka på internet efter problemet. Läser på någon sida att om man stänger av datorn när den uppdaterat så kanske den inte alls kommer kunna starta upp sig igen, vilket känns ganska oroväckande.
Så vad ska jag göra åt detta? Ska jag fortsätta låta datorn tänka och hoppas på att den startar upp sig till slut eller finns det något annat att göra? Stämmer det att den kanske inte kommer starta upp sig alls nu för att jag stängde av den medans den uppdatetade sig? Har viktiga filer på datorn som jag snabbt måste komma åt så jag hoppas att det går att lösa! Tacksam för svar.
Datorn är en bärbar asus S400C med windows 8.
Värsta scenariet är så. Windows kan bli korrupt och registret får en smäll. Var det länge sedan som du uppdaterade Windows?
Mitt tips är att du låter datorn vara ifred och låt den fortsätta hämta hem uppdateringen/uppdateringarna. Det kan vara hög trafik på Microsofts serverpark som orsakar denna sirap, vem vet?