2014-08-07, 21:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jo, men tejpen i håret kom ju inte från den rullen. Det är ju den tejpens ursprung som är intressant.
Jo, det är synd att polisen inte gick in på närmaste vårdcentral, snodde en rulle och skickade med den till SKL.
Citera
2014-08-07, 21:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du har sett siffrorna tidigare?
För mig var det iaf en överraskning att bara ca 1,5 % av befolkningen i Bodsvedjan tycks vara av asiatiskt ursprung. Jag förväntade mig inte Bodens Chinatown, men siffran är överraskande låg, och den minskar sannolikheten för att kvinnan på Lejonbacksvägen kom därifrån, såvida det inte var VB.
Citera
2014-08-07, 21:30
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, det är synd att polisen inte gick in på närmaste vårdcentral, snodde en rulle och skickade med den till SKL.

Det är ju inte fastslaget att det är just en landstingstejp. Det är ju bara ett antagande som väl baserar sig på att KJ påstår sig hittat rullen i bilen vars ägare snor tejp från NL vilket inte stämmer med vad bilägaren säger om splittningen. Tejpen i håret kan ju köpts in från någon annan affär typ Jula som importerat från Kina med no-name på bobbinen. Kollade förresten EAN koden och den var registrerad på Jula.
Börjar bli lite rörigt på tejpfronten.
Citera
2014-08-07, 21:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är ju inte fastslaget att det är just en landstingstejp. Det är ju bara ett antagande som väl baserar sig på att KJ påstår sig hittat rullen i bilen vars ägare snor tejp från NL vilket inte stämmer med vad bilägaren säger om splittningen. Tejpen i håret kan ju köpts in från någon annan affär typ Jula som importerat från Kina med no-name på bobbinen. Kollade förresten EAN koden och den var registrerad på Jula.
Börjar bli lite rörigt på tejpfronten.
Börjar?
SKL:
Citat:
Vid jämförelse mot de två inköpta referensrullarna iakttogs olikheter som var större än mellan tejpbitarna och rullen i fråga. Utseendet och färgskiftningarna i polariserat ljus överensstämde då inte alls. Även graden av hur lätt och rakt de delades vid rivning avvek för en av referensrullarna.
SKL har gjort en närmare analys än bara tittat på bobinen. Det är inte samma slags tejp på Jula-rullen och i håret.
Citera
2014-08-07, 21:49
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
För mig var det iaf en överraskning att bara ca 1,5 % av befolkningen i Bodsvedjan tycks vara av asiatiskt ursprung. Jag förväntade mig inte Bodens Chinatown, men siffran är överraskande låg, och den minskar sannolikheten för att kvinnan på Lejonbacksvägen kom därifrån, såvida det inte var VB.

Om man sen tänker på att Flickan på vägen även (vad vi vet) hade lika kläder som Vatchareeya så borde sannolikheten att det var någon annan än Vatchareeya vara på promillenivå.
Citera
2014-08-07, 21:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Om man sen tänker på att Flickan på vägen även (vad vi vet) hade lika kläder som Vatchareeya så borde sannolikheten att det var någon annan än Vatchareeya vara på promillenivå.

Var det inte någon revär eller rand på kläder/skor som vittnet sett "nästan" rätt färg på? Något rödaktigt/oranget?
Citera
2014-08-07, 22:05
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Var det inte någon revär eller rand på kläder/skor som vittnet sett "nästan" rätt färg på? Något rödaktigt/oranget?

Ja jag har också ett vagt minne av det.
Citera
2014-08-07, 22:18
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Ja jag har också ett vagt minne av det.

Det där är något jag också grunnat på. I fup säger KJ att VB hade vita skejtarskor med rosaaktiga detaljer. Har jag drömt det, eller sa inte CB att personen hon sett hade vita/ljusa skor med orangea detaljer? Det måste i så fall ha varit i tingsrätten, för i fup nämner hon inget om skor över huvud taget
Citera
2014-08-07, 22:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det där är något jag också grunnat på. I fup säger KJ att VB hade vita skejtarskor med rosaaktiga detaljer. Har jag drömt det, eller sa inte CB att personen hon sett hade vita/ljusa skor med orangea detaljer? Det måste i så fall ha varit i tingsrätten, för i fup nämner hon inget om skor över huvud taget
I TR minns hon inte skorna öht.
Citera
2014-08-07, 22:21
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Börjar?
SKL:

SKL har gjort en närmare analys än bara tittat på bobinen. Det är inte samma slags tejp på Jula-rullen och i håret.

Nej, det framgår ju av FUP men det finns ju massor av transparant/clear tejp på marknaden. Googlade på medical dressing tape och det drösar ju av dem.

En annan sökning jag gjorde var "knife collecting club" och det fanns många. Varför jag sökte? Njae, kul grej.
Citera
2014-08-07, 22:29
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
I TR minns hon inte skorna öht.

Nej, jag lyssnade just på förhöret. Nada angående skorna. Men varifrån kommer då uppgifterna om orangeaktiga detaljer? Vi är ju flera som hört talas om det. Kan det vara från något referat i tidningarna?
Bloggaren hade ju talat med vittnet. Kan hen inte ringa upp igen och fråga henne specifikt om skorna? Hen finns väl här i tråden, så ta det som en uppmaning!
Citera
2014-08-07, 22:39
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Det stämmer. Har själv sett ett foto av henne på fb där hon bär vita skor med just rosa detaljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in