Citat:
Ursprungligen postat av
FUP-12
Min poäng med de tre senaste inläggen är att jag tycker man kan räkna bort tre av punkterna i din lista över händelser som inträffar vid ungefär samma tidpunkt.
Det som kan subtraheras är följande:
1. Våldtäkten - jag tror det är en händelse - och orelaterad till MB.
2. Ursäkten den 13/4 handlar om något annat, och ursäkter är generellt vanligt förekommande i konversationen VB - MB.
3. Kniven - VB får idén 10 dagar innan eventuellt hot från AN och spinner vidare på nya lösningar kring hur hon ska få någon att ge henne en kniv.
I stort sett alla uppgifter som kommer ifrån VB kan/skall man nog ta med ganska stor
försiktighet, hon var helt klart en mycket excentrisk person med livlig fantasi och därtill
var hon också relativt manipulativ. VB verkar inte allt för vass i sitt fiffel och därför blev
också dom vilseledda bytena "fåntrattarna" i Boden och av den orsaken känns mycket av
materialet i FUPen också vagt eftersom dom flesta källor raktigenom är ifrån diverse vittnen
med avvikande karaktärer och beteenden.
Hade jag fått bestämma så hade VB också fått samma stämpel som KJ fick av HR, hon
är en allderles för säregen person för att överhuvudtaget tas i beaktande och därför tror
jag inte heller att man kan hitta några uteblivna svar i denna mordhistoria genom att
försöka göra en logisk bedömning på flickans beteendemönster och yttranden.
Men skall nu ett räknesätt tagas i beaktande vad gäller VB:s agerande och uttalanden i
FUPen så är det absolut subtraktion som gäller.