2014-08-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KitKatCookieDough
Min mobil har börjat ge mig notifikationer (ibland) när vänner lägger upp bilder. Bilderna har ingenting med mig att göra; vi har inte "umgåtts" och jag är inte taggad. Hur får jag bort detta?

Edit: om jag öppnar appen och klickar på jordgloben listas dessa bilder även där, vid varje notifikations-ruta visas en flagga.

Du kan lätt gå in och ändra aviseringsalternativ, i inställningarna.
Citera
2014-08-05, 01:30
Medlem
Det här meddelandet är inte längre tillgängligt eftersom det har identifierats som olämpligt eller markerats som skräppost.

Får detta medalande hela tiden när jag skriver till någon i facebook chatten varför?
Citera
2014-08-05, 09:50
Bannlyst
Finns det något sätt att stänga av nyhetsflödet utan att ta bort sina vänner? Alltså jag är bara intresserad av att följa de grupper jag är medlem i och de sidor jag "gillar", men jag är trött på mina vänners statusuppdateringar och skulle gärna sluta uppdatera min egen tidslinje. Det går förstås att bara ignorera nyhetsflödet genom att gå direkt till någon grupp, men det är lättare sagt än gjort!
Citera
2014-08-05, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Finns det något sätt att stänga av nyhetsflödet utan att ta bort sina vänner? Alltså jag är bara intresserad av att följa de grupper jag är medlem i och de sidor jag "gillar", men jag är trött på mina vänners statusuppdateringar och skulle gärna sluta uppdatera min egen tidslinje. Det går förstås att bara ignorera nyhetsflödet genom att gå direkt till någon grupp, men det är lättare sagt än gjort!
På vänster sida om flödet så står det "Vänner", håll musen där och tryck sen på "fler". Där kan du göra en ny grupp och lägga in vad du vill och bara titta på det flödet

Citat:
Ursprungligen postat av juniosvosv
Har facebook ändrat det till att raden där uppe med vänförfrågningar, kontakter, nya händelser, sökfält osv inte följer med när man scrollar ner? Eller har jag gjort något dumt?
Någon?
Citera
2014-08-05, 15:30
Bannlyst
Citat:
På vänster sida om flödet så står det "Vänner", håll musen där och tryck sen på "fler". Där kan du göra en ny grupp och lägga in vad du vill och bara titta på det flödet

OK. Tack för tipset. Alternativet är annars att sluta följa sina vänner, men det är inte så praktiskt om det innebär att man måste gå in på varje väns profil för att avmarkera "Följa"... Ditt tips verkar smidigare.

Men innebär inte detta att alla statusuppdateringar ändå visas i nyhetsflödet innan jag har valt den "grupp" jag vill titta på?
Citera
2014-08-05, 18:04
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
OK. Tack för tipset. Alternativet är annars att sluta följa sina vänner, men det är inte så praktiskt om det innebär att man måste gå in på varje väns profil för att avmarkera "Följa"... Ditt tips verkar smidigare.

Men innebär inte detta att alla statusuppdateringar ändå visas i nyhetsflödet innan jag har valt den "grupp" jag vill titta på?
Japp du måste trycka på gruppen, vet inget sätt att ha den som standardnyhetsflöde.
Citera
2014-08-06, 14:04
Bannlyst
Citat:

Det går ju bara att lägga vänner till en lista under "Vänner", inte grupper eller andra sidor! Dock har jag upptäckt att man kan klicka på "Sidflöde" och bara få upp nyheter från de sidor man gillar. Jag skulle vilja ha en motsvarande funktion för grupper, t.ex. att under kategorin "Språk" samlar jag de grupper jag är med i som diskuterar språkfrågor; men en sådan funktion verkar inte finnas?
Senast redigerad av Oilkink 2014-08-06 kl. 14:06.
Citera
2014-08-06, 14:18
Medlem
Triremers avatar
Går det att ha helt dold Aktivitetslogg? Alltså att den t.om. är tom om jag är inloggad och kollar?

Förstår inte varför Facebook sparar sökningar. Kan man stänga av det? Jobbigt att rensa skiten så att snokare inte får för sig något.
Citera
2014-08-06, 15:49
Medlem
Isnatts avatar
Går det att se vilka man skickat vän-förfrågningar till men blivit nekad eller inte fått varesig ja eller nej av?
Citera
2014-08-06, 23:24
Medlem
lighten-ups avatar
Är det någon som kan förklara hur man gör info i sin Facebook-profil till att folk får fråga om den om de ev. vill veta? Har sett på flera andras Facebooks att de har texten "Fråga ..." placerad där info jobb, skola eller såna saker brukar stå.
Citera
2014-08-06, 23:25
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Går det att se vilka man skickat vän-förfrågningar till men blivit nekad eller inte fått varesig ja eller nej av?

Du kan endast se vilka du skickat till.
Citera
2014-08-06, 23:26
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sourcreamchipsen
Du kan endast se vilka du skickat till.

Kika på Aktivitetsloggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera