2014-07-30, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeDredd
Samma för mig. Istället för att ta upp nästan hela högerspalten så visades idag bara två händelser längst upp, och när jag provade att klicka på minimera-knappen så försvann både den och vänförfrågningar/rekommendationer helt, utan något sätt att få tillbaka ens det lilla. Hittar dock ingen information att det skulle vara ett problem i allmänhet.

Fått tillbaka den? Jag fick tillbaka min men minns inte hur, men nu har jag råkat ta bort den på något sätt igen och vet fan inte hur man får tillbaka den. "Realtidsrutan", heter det tydligen.

Edit: Fixade det. Felet var att jag hade råkat zooma in Facebooksidan så att den är på 110% istället för det normala vilket gjorde att realtidsrutan tydligen inte fick plats.
Senast redigerad av speedi- 2014-07-30 kl. 13:44.
Citera
2014-07-30, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borstbindare
Citat:
Ursprungligen postat av linesmangbg
Facebook har under året uppdaterat sina sekretessinställningar och tillåter nu inte längre att användare döljs i Facebooks sökresultat. Med andra ord är vi alla nu sökbara på Facebook.
Gäller detta fortfarande? Vet en person som har Facebook, men som jag inte hittar. Falskt namn?

Någon som kan svara på detta?
Citera
2014-07-30, 20:12
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borstbindare
Någon som kan svara på detta?

Ja, det gäller fortfarande.
Citera
2014-07-30, 20:55
Medlem
Mitt yrke i min FB profil har jag valt att visa endast för en specifik vänlista samt några lösa vänner.
Innebär det att jag kan lägga till fler yrken som visas endast för vissa vänlistor??
Ex.
Jag vill typ kunna ha yrket "lärare" synligt för Vänner, men för listan Gamla klasskompisar vill jag ha idrottslärare som yrke, och för listan Elever vill jag visa mitt yrke som klassföreståndare.
Känns lite som jag svarade mig själv i början....
Citera
2014-07-30, 21:24
Medlem
Mitt konto frystes idag. Jag hade en seriefigur som profilbild och en karaktär från en bok som namn.

Är det troligt att någon som kanske inte gillar mina kommentarer så mkt rapporterat mig, eller går FB igenom alla profiler och jag har hamnat i deras nät helt enkelt?

Vad tror ni?
Citera
2014-07-30, 21:32
Medlem
8xxSeriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juniosvosv
Har facebook ändrat det till att raden där uppe med vänförfrågningar, kontakter, nya händelser, sökfält osv inte följer med när man scrollar ner? Eller har jag gjort något dumt?

Kom precis till denna tråd nu för samma problem!!!

Alltså; Den blå listen längst upp med sökrutan etc, stannar inte kvar när man scrollar ner utan följer med upp... otroligt störande! Någon som vet vad detta beror på???
Citera
2014-07-31, 05:40
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Mitt konto frystes idag. Jag hade en seriefigur som profilbild och en karaktär från en bok som namn.

Är det troligt att någon som kanske inte gillar mina kommentarer så mkt rapporterat mig, eller går FB igenom alla profiler och jag har hamnat i deras nät helt enkelt?

Vad tror ni?

Det stod i deras regler för ett tag sedan att du skulle använda ditt riktiga namn och att de skulle granska alla profiler och ta bort såna som använder falska namn.
Citera
2014-07-31, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungGalaxy
Det stod i deras regler för ett tag sedan att du skulle använda ditt riktiga namn och att de skulle granska alla profiler och ta bort såna som använder falska namn.

Tack för det.
Citera
2014-07-31, 23:06
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Tack för det.

Det var så lite
Citera
2014-08-01, 10:41
Medlem
Hej, blir trollad på facebook av ett fake-konto, vad ska jag göra? finns det något sätt att ta reda på vem denna personen är?

mvh
Citera
2014-08-01, 21:58
Medlem
Adikatpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runeraggare
Hej, blir trollad på facebook av ett fake-konto, vad ska jag göra? finns det något sätt att ta reda på vem denna personen är?

mvh

Vill inte personen uppge själv vem den är så blir det svårt för dig att ta reda på vem som döljer sig bakom skärmen. Det enda du kan göra är i princip att anmäla kontot.
Citera
2014-08-02, 11:55
Medlem
KitKatCookieDoughs avatar
Min mobil har börjat ge mig notifikationer (ibland) när vänner lägger upp bilder. Bilderna har ingenting med mig att göra; vi har inte "umgåtts" och jag är inte taggad. Hur får jag bort detta?

Edit: om jag öppnar appen och klickar på jordgloben listas dessa bilder även där, vid varje notifikations-ruta visas en flagga.
Senast redigerad av KitKatCookieDough 2014-08-02 kl. 12:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in