Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-06, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Vilken av upplagorna är det? Anne Ramberg? Den jevla avtalslagsmoderniseringsfascisten! (För övrigt det nya längsta ordet i SAOL)

Christina Ramberg, en kontroversiell kvinna på SU. Det är nog de senaste 2-3 upplagorna som hon varit med i.
Citera
2014-08-06, 19:08
Medlem
Icecrypt08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Christina Ramberg, en kontroversiell kvinna på SU. Det är nog de senaste 2-3 upplagorna som hon varit med i.

Men intressant och en jävligt pedagogisk lärare, förmodligen en av de bästa.
Citera
2014-08-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icecrypt08
Men intressant och en jävligt pedagogisk lärare, förmodligen en av de bästa.

Hade hyfsat underhållande föreläsningar i alla fall, kommer jag ihåg.
Citera
2014-08-06, 21:08
Medlem
Intressant iakttagelse (tror jag): I urval två, i BIex-kvotgruppen hade Örebro universitet (20,7) högre lägsta antagningspoäng än Göteborgs universitet (20,63).

Dessutom börjar jag vid UU till hösten. Någon mer som gör?
Citera
2014-08-06, 21:41
Medlem
Bische10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte.trevlig
Intressant iakttagelse (tror jag): I urval två, i BIex-kvotgruppen hade Örebro universitet (20,7) högre lägsta antagningspoäng än Göteborgs universitet (20,63).

Yes
Citera
2014-08-06, 22:19
Medlem
eXtremos avatar
Citat:

Ryktet om GU och KERAI sprider sig. Eller så är det bara doften av fêsk som avskräcker folk.
Citera
2014-08-07, 00:50
Medlem
Lånar tråden lite.

Läser just nu JIK på distans.

Har tenta i slutet av augusti. Dock har jag en hel del annat att göra samtidigt. Funderar på hur jag ska effektivisera pluggandet.

Har gjort inlämningsuppgifter löpande och klarat dem bra utan större svårigheter. Är det klokt att bara plugga ex-tentor?
Citera
2014-08-07, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bische10
Yes

Då ses vi kanske på nollningen

Citat:
Ursprungligen postat av DPRK
Lånar tråden lite.

Har tenta i slutet av augusti. Dock har jag en hel del annat att göra samtidigt. Funderar på hur jag ska effektivisera pluggandet.

Har gjort inlämningsuppgifter löpande och klarat dem bra utan större svårigheter. Är det klokt att bara plugga ex-tentor?

Den här tråden från 2013 känns spot-on.
Citera
2014-08-07, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DPRK
Lånar tråden lite.

Om du enbart vill göra det absolut viktigaste, så ja, då är det klokt att göra extentor. Det är det enskilt viktigaste man kan göra under tentaplugget enligt mig.
Citera
2014-08-07, 13:42
Medlem
mastejags avatar
Inte helt passande här men testar ändå.

Jag har blivit antagen till juridisk översiktskurs på distans i Luleå, Umeå och Uppsala.

Vet dock inte vilken man bör tacka ja till, något säger mig ju att Uppsala kan vara att rekomendera då de andra iaf främst Luleå är mer inriktat på teknik men tar mycket gärna emot tips och tankar!
Citera
2014-08-07, 14:02
Medlem
Bische10s avatar
Citat:
Då ses vi kanske på nollningen

Det gör vi!
Citera
2014-08-07, 14:07
Medlem
Legal-Eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Inte helt passande här men testar ändå.

Jag har blivit antagen till juridisk översiktskurs på distans i Luleå, Umeå och Uppsala.

Vet dock inte vilken man bör tacka ja till, något säger mig ju att Uppsala kan vara att rekomendera då de andra iaf främst Luleå är mer inriktat på teknik men tar mycket gärna emot tips och tankar!
Uppsala givetvis, men även Umeå kan rekommenderas i och med att det är på distans och att du därmed slipper sätta din fot i staden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in