Har ni ngra tips fr en som - sent pkommet - funderar p att bli klagare? Problemet r att mina betyg r rtt undermliga... Lser frdjupningar nu och med en och en halv termin kvar landar jag p 2,5 terminer AB och resterande BA, vilket inte rcker till ting ven om jag skulle stta AB p resterande del av programmet. Maxade sidomeriter skulle gra mina chanser betydligt bttre - men detta ligger naturligtvis lngt framt i tiden och frgan r om jag ens kommer kunna f fatt i ett jobb dr jag skrapar ihop 30-36 meritpong inom en rimlig tid (rknar med att frmst grupp 2-jobben r aktuella fr mig).
Till mitt frsvar fr jag sga att tiden inte r ett problem. Vid tidpunkten fr examen kommer jag att vara 25 och att sitta ting vid 30 r fullt acceptabelt, ven om mlen gllande arbete skerligen kan ha ndrats tills dess. Att jobba ngra r som handlggare p Frskringskassan, Trafikverket, Lnsstyrelsen eller dylik myndighet fr att dra in meritpong r
absolut inga problem fr mig. Har man ngra konkurrensfrdelar som jurist fr sdana tjnster? En (tycker jag) realistisk drm i dagslget r att hamna som civil utredare p Polisen. Ett sdant arbete br vl ge bra erfarenheter om man i framtiden vljer att ska sig till klageriet d man arbetar med brottml, om n p en lite lgre niv? Jag r dock inte krsen vad gller frsta jobb efter examen!
Tips p hur jag kan g till vga mottages tacksamt. En lite mer generell frga ocks. Hur ser arbetsmarknaden fr jurister med lga betyg?
Fan vad man ngrar i dagslget att man inte gick all in frn T1 och arbetade ihop fler AB:n under grundterminerna

Har haft en allt fr slapp instllning till betygen om jag jmfr med mina kursare.