2014-08-06, 17:08
Medlem
r det vrt att g p uppropet ven om man r reserv? Jag r reserv 3..
Citera
2014-08-06, 17:10
Medlem
NosterPaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friendmeatfb

Det r inte vrt att g p uppropet om du inte r antagen. Ls vad jag skrev. Ifall ngon inte dyker upp s kontakter de dig
Citera
2014-08-06, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NosterPater
Det r inte vrt att g p uppropet om du inte r antagen. Ls vad jag skrev. Ifall ngon inte dyker upp s kontakter de dig
Okej, tack. Fr vl bara hnga mig sjlv istllet..
Citera
2014-08-06, 17:12
Medlem
CarlGutts avatar
Ja! Fy satan va kul, jag kom in p UU!

Var iofs plats 1 i kn men man vet ju aldrig!

Grattis alla andra som kom in, och lycka till till er andra.
Citera
2014-08-06, 17:14
Medlem
Mr.Kobayashis avatar

Min sena anmlan resulterade i reserplats 1 till Matte I heltid p SU. 50 antagna, jag r ensam reserv. Vad sger ni, brukar ngon stackare hoppa av eller tacka nej? I s fall, ringer universitetet upp mig d?
Citera
2014-08-06, 17:36
Medlem
Landskapsingenjr, 3e reserv hp gruppen utav 22a antagna?
Ngon chans?
Citera
2014-08-06, 17:45
Medlem
30 antagna i min kvot och jag r reserv 5. Hur r mina chanser? Det r ju trots allt LTU
Citera
2014-08-06, 17:52
Medlem
Illuminerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafflarn
Lule, Teknisk design BIEX, droppade frn reserv 28 till 6 (18 antagna). Ngon chans?

Lule, ppen ingng BIEX, droppade frn 35 till 5 (30 antagna). Ngon chans?

Tycker ni att jag redan nu br styra studentboende i Sundsvall? Blev endast antagen till Mittuniversitetet.

Hmm, om du hade haft reservnummer 3, s hade du haft en ngot, ven fast minimalistisk chans.

Citat:
Ursprungligen postat av HurrHurr
Programmet hade bara verintagning med 2 personer (29, ska vara 27).

r tredje reserv i en grupp av 11 antagna (BI) och femte reserv i HP av 11 antagna, tror ni jag kan bli kontaktad till reservkallelse?? r mest nyfiken, kommer tacka nej om jag blir erbjuden platsen eftersom jag ska till Kina i r, men nsta r hade jag tnkt ska utbildningen.

Nej, du kommer inte bli kontaktad...

Citat:
Ursprungligen postat av chobii
Antagen till mneslrarprogrammet i Uppsala efter ha varit frsta reserv! Livet r gtt ibland!

Grattis! Du ska bli en LRARE!

Citat:
Ursprungligen postat av Edde05
Hej!

Gick frn 6 reserv av 29 antagna i urval 1 till 5 reserv 24 antagna i urval 2. Detta gller kvotgruppen B1EX p lkarprogrammet vid Lunds Universitet. Finns det ngot hopp alls? Enligt mig sjlv s r vl chansen minimal. Tack fr svar!

Oj, det var inte en dum placering, men i ditt fall handlar det om tur. Du fr hoppas att ngon inte dyker upp p uppropet.

Citat:
Ursprungligen postat av Alegi
Skte en utbildning dr urval 2 HP var som minst 0.3, i r var urval 2 HP minsta 0.75 vilket betyder en kning p ver 50%

Vad beror detta p? Kommer det nsta r att vara minst 1.3 som krvs?

Shr har det varit i alla r jag frskt komma in p hgskolan (brjade nr jag var 20), r nu 28 r och fortfarande har jag inte kommit in.

Anledning finns, var dum nog att sumpa betygen i gymnasiet vilket gjorde att jag gick ut med 13 i slutbetyg.

Hgskoleprovet skrev jag fr frsta gngen i r och skrev 0.5 vilket jag trodde skulle rcka fr frra ret var det som sagt 0.3 efter andra urval men s klart i r s var det 0.75.

r det ren otur eller gudarna som inte vill att jag jag ngonsin skall f studera p hgre niv? det vill sga mitt de fr att jag var dum nog att inte satsa helhjrtat under gymnasietiden?

Hmm, jag tror hgre studier r inget fr dig grabben, speciellt nu nr du r s pass gammal. Du borde istllet satsa p ett yrke.

Citat:
Ursprungligen postat av friendmeatfb

Nej, du blir uppringd.
Citera
2014-08-06, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi

Min sena anmlan resulterade i reserplats 1 till Matte I heltid p SU. 50 antagna, jag r ensam reserv. Vad sger ni, brukar ngon stackare hoppa av eller tacka nej? I s fall, ringer universitetet upp mig d?

Jad, folk hoppar av. Man brjade lra knna ngon och sen helt pltsligt var de borta

Citat:
Om du r reserv p en kurs som har upprop eller reservupprop, kommer vi att e-posta dig med kallelse till uppropet/reservuppropet med kort information om kursen. Vi skickar det efter den andra antagningen.

Fr de kurser som inte har upprop kommer vi att skicka information om registrering s snart vi vet om du kan bli antagen till kursen.
Citera
2014-08-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NosterPater

Det stmmer delvis. P vissa program tar de in reserver som r p plats p uppropet, i tur och ordning efter reservplats. Nrvarar man ej s stryks man.
Citera
2014-08-06, 18:46
Medlem
Tyris avatar
Reserv 10 utav 20 antagna p kandiatprogram affrssystem och tjnstedesign p SU Kom ven reservplats 2 utav 16 antagna p Kandidatprogram i internationella relationer och ekonomisk historia. Ngon chans? G p uppropet? Fan var vertygad om att jag skulle komma in p nn av dem iaf...
Citera
2014-08-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawgon
Reserv nr 2 p min utbildning... frn 2 till 2 vilket betyder att ingen blev intagen.

Hgskoleprov(HP)
Din reservplats i den hr urvalsgruppen r: 2
Antalet skande som har blivit antagna i den hr urvalsgruppen r: 32

Det r en distanskurs, tror ni att det kan vara vrt att ringa skolan? Frga om man kan g frsta terminen och hoppa in ifall ngon hoppar av?

Bump
Vad tror ni? Lnar det sig att ringa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in