Helvete...
Jag gick frn reserv 4 till reserv 3 i KTH civing datateknik.. Men jag ser att efter urval 2 har lika mnga kommit in som min bror pstod gr i hans klass (han r 1 r ldre). Ska man sitta o hoppas p ett samtal eller r det krt? De tog in 235 personer efter urval 1, efter urval 2 s blev det 201 personer.
Programmet hade bara verintagning med 2 personer (29, ska vara 27).
r tredje reserv i en grupp av 11 antagna (BI) och femte reserv i HP av 11 antagna, tror ni jag kan bli kontaktad till reservkallelse?? r mest nyfiken, kommer tacka nej om jag blir erbjuden platsen eftersom jag ska till Kina i r, men nsta r hade jag tnkt ska utbildningen.
Gick frn 6 reserv av 29 antagna i urval 1 till 5 reserv 24 antagna i urval 2. Detta gller kvotgruppen B1EX p lkarprogrammet vid Lunds Universitet. Finns det ngot hopp alls? Enligt mig sjlv s r vl chansen minimal. Tack fr svar!
Skte en utbildning dr urval 2 HP var som minst 0.3, i r var urval 2 HP minsta 0.75 vilket betyder en kning p ver 50%
Vad beror detta p? Kommer det nsta r att vara minst 1.3 som krvs?
Shr har det varit i alla r jag frskt komma in p hgskolan (brjade nr jag var 20), r nu 28 r och fortfarande har jag inte kommit in.
Anledning finns, var dum nog att sumpa betygen i gymnasiet vilket gjorde att jag gick ut med 13 i slutbetyg.
Hgskoleprovet skrev jag fr frsta gngen i r och skrev 0.5 vilket jag trodde skulle rcka fr frra ret var det som sagt 0.3 efter andra urval men s klart i r s var det 0.75.
r det ren otur eller gudarna som inte vill att jag jag ngonsin skall f studera p hgre niv? det vill sga mitt de fr att jag var dum nog att inte satsa helhjrtat under gymnasietiden?
Det r omjligt att sga hur det kommer g efter urval 2. Det beror helt p verintag och hur mnga som tackar nej osv. Men rkna med att 1 av 10 inte kommer. Det betyder allts att r du p reserv 10 till en utbildning med 100 platser finns det en liten chans. r du reserv 5 med endast 5 platser tror jag tyvrr att chansen r vldigt liten. Men vad som helst kan hnda!
r man reserv efter urval 2 tjnar man inget p att g p upprop. Ifall det finns platser lediga efter uppropet kommer skolan kontakta reserver i tur ordning
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!