Helvete...
Jag gick från reserv 4 till reserv 3 i KTH civing datateknik.. Men jag ser att efter urval 2 har lika många kommit in som min bror påstod går i hans klass (han är 1 år äldre). Ska man sitta o hoppas på ett samtal eller är det kört? De tog in 235 personer efter urval 1, efter urval 2 så blev det 201 personer.
Har ni fått besked?! Jag har inte fått mail ännu, men loggade in på Mina Sidor där det står att jag är ANTAGEN. Vet knappt om jag vågar tro att det är sant.
Citat:
Ursprungligen postat av Galaxy999
Samma här, står att jag är antagen men har inte fått något mail om när man börjar och var man ska befinna sig.
Kolla under "Mina Meddelande" på Antagning.se där borde det stå något. Annars får ni ett mejl från skolan till veckan, så det är lugnt.
Programmet hade bara överintagning med 2 personer (29, ska vara 27).
Är tredje reserv i en grupp av 11 antagna (BI) och femte reserv i HP av 11 antagna, tror ni jag kan bli kontaktad till reservkallelse?? Är mest nyfiken, kommer tacka nej om jag blir erbjuden platsen eftersom jag ska till Kina i år, men nästa år hade jag tänkt söka utbildningen.
Gick från 6 reserv av 29 antagna i urval 1 till 5 reserv 24 antagna i urval 2. Detta gäller kvotgruppen B1EX på läkarprogrammet vid Lunds Universitet. Finns det något hopp alls? Enligt mig själv så är väl chansen minimal. Tack för svar!
Sökte en utbildning där urval 2 HP var som minst 0.3, i år var urval 2 HP minsta 0.75 vilket betyder en ökning på över 50%
Vad beror detta på? Kommer det nästa år att vara minst 1.3 som krävs?
Såhär har det varit i alla år jag försökt komma in på högskolan (började när jag var 20), är nu 28 år och fortfarande har jag inte kommit in.
Anledning finns, var dum nog att sumpa betygen i gymnasiet vilket gjorde att jag gick ut med 13 i slutbetyg.
Högskoleprovet skrev jag för första gången i år och skrev 0.5 vilket jag trodde skulle räcka för förra året var det som sagt 0.3 efter andra urval men så klart i år så var det 0.75.
Är det ren otur eller gudarna som inte vill att jag jag någonsin skall få studera på högre nivå? det vill säga mitt öde för att jag var dum nog att inte satsa helhjärtat under gymnasietiden?
Det är omöjligt att säga hur det kommer gå efter urval 2. Det beror helt på överintag och hur många som tackar nej osv. Men räkna med att 1 av 10 inte kommer. Det betyder alltså att är du på reserv 10 till en utbildning med 100 platser finns det en liten chans. Är du reserv 5 med endast 5 platser tror jag tyvärr att chansen är väldigt liten. Men vad som helst kan hända!
Är man reserv efter urval 2 tjänar man inget på att gå på upprop. Ifall det finns platser lediga efter uppropet kommer skolan kontakta reserver i tur ordning
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!