2014-08-06, 17:08
Medlem
Är det värt att gå på uppropet även om man är reserv? Jag är reserv 3..
Citera
2014-08-06, 17:10
Medlem
NosterPaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friendmeatfb

Det är inte värt att gå på uppropet om du inte är antagen. Läs vad jag skrev. Ifall någon inte dyker upp så kontakter de dig
Citera
2014-08-06, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NosterPater
Det är inte värt att gå på uppropet om du inte är antagen. Läs vad jag skrev. Ifall någon inte dyker upp så kontakter de dig
Okej, tack. Får väl bara hänga mig själv istället..
Citera
2014-08-06, 17:12
Medlem
CarlGutts avatar
Ja! Fy satan va kul, jag kom in på UU!

Var iofs plats 1 i kön men man vet ju aldrig!

Grattis alla andra som kom in, och lycka till till er andra.
Citera
2014-08-06, 17:14
Medlem
Mr.Kobayashis avatar

Min sena anmälan resulterade i reserplats 1 till Matte I heltid på SU. 50 antagna, jag är ensam reserv. Vad säger ni, brukar någon stackare hoppa av eller tacka nej? I så fall, ringer universitetet upp mig då?
Citera
2014-08-06, 17:36
Medlem
Landskapsingenjör, 3e reserv hp gruppen utav 22a antagna?
Någon chans?
Citera
2014-08-06, 17:45
Medlem
30 antagna i min kvot och jag är reserv 5. Hur är mina chanser? Det är ju trots allt LTU
Citera
2014-08-06, 17:52
Medlem
Illuminerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafflarn
Luleå, Teknisk design BIEX, droppade från reserv 28 till 6 (18 antagna). Någon chans?

Luleå, öppen ingång BIEX, droppade från 35 till 5 (30 antagna). Någon chans?

Tycker ni att jag redan nu bör styra studentboende i Sundsvall? Blev endast antagen till Mittuniversitetet.

Hmm, om du hade haft reservnummer 3, så hade du haft en något, även fast minimalistisk chans.

Citat:
Ursprungligen postat av HurrHurr
Programmet hade bara överintagning med 2 personer (29, ska vara 27).

Är tredje reserv i en grupp av 11 antagna (BI) och femte reserv i HP av 11 antagna, tror ni jag kan bli kontaktad till reservkallelse?? Är mest nyfiken, kommer tacka nej om jag blir erbjuden platsen eftersom jag ska till Kina i år, men nästa år hade jag tänkt söka utbildningen.

Nej, du kommer inte bli kontaktad...

Citat:
Ursprungligen postat av chobii
Antagen till Ämneslärarprogrammet i Uppsala efter ha varit första reserv! Livet är gött ibland!

Grattis! Du ska bli en LÄRARE!

Citat:
Ursprungligen postat av Edde05
Hej!

Gick från 6 reserv av 29 antagna i urval 1 till 5 reserv 24 antagna i urval 2. Detta gäller kvotgruppen B1EX på läkarprogrammet vid Lunds Universitet. Finns det något hopp alls? Enligt mig själv så är väl chansen minimal. Tack för svar!

Oj, det var inte en dum placering, men i ditt fall handlar det om tur. Du får hoppas att någon inte dyker upp på uppropet.

Citat:
Ursprungligen postat av Alegi
Sökte en utbildning där urval 2 HP var som minst 0.3, i år var urval 2 HP minsta 0.75 vilket betyder en ökning på över 50%

Vad beror detta på? Kommer det nästa år att vara minst 1.3 som krävs?

Såhär har det varit i alla år jag försökt komma in på högskolan (började när jag var 20), är nu 28 år och fortfarande har jag inte kommit in.

Anledning finns, var dum nog att sumpa betygen i gymnasiet vilket gjorde att jag gick ut med 13 i slutbetyg.

Högskoleprovet skrev jag för första gången i år och skrev 0.5 vilket jag trodde skulle räcka för förra året var det som sagt 0.3 efter andra urval men så klart i år så var det 0.75.

Är det ren otur eller gudarna som inte vill att jag jag någonsin skall få studera på högre nivå? det vill säga mitt öde för att jag var dum nog att inte satsa helhjärtat under gymnasietiden?

Hmm, jag tror högre studier är inget för dig grabben, speciellt nu när du är så pass gammal. Du borde istället satsa på ett yrke.

Citat:
Ursprungligen postat av friendmeatfb

Nej, du blir uppringd.
Citera
2014-08-06, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi

Min sena anmälan resulterade i reserplats 1 till Matte I heltid på SU. 50 antagna, jag är ensam reserv. Vad säger ni, brukar någon stackare hoppa av eller tacka nej? I så fall, ringer universitetet upp mig då?

Jadå, folk hoppar av. Man började lära känna någon och sen helt plötsligt var de borta

Citat:
Om du är reserv på en kurs som har upprop eller reservupprop, kommer vi att e-posta dig med kallelse till uppropet/reservuppropet med kort information om kursen. Vi skickar det efter den andra antagningen.

För de kurser som inte har upprop kommer vi att skicka information om registrering så snart vi vet om du kan bli antagen till kursen.
Citera
2014-08-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NosterPater

Det stämmer delvis. På vissa program tar de in reserver som är på plats på uppropet, i tur och ordning efter reservplats. Närvarar man ej så stryks man.
Citera
2014-08-06, 18:46
Medlem
Tyris avatar
Reserv 10 utav 20 antagna på kandiatprogram affärssystem och tjänstedesign på SU Kom även reservplats 2 utav 16 antagna på Kandidatprogram i internationella relationer och ekonomisk historia. Någon chans? Gå på uppropet? Fan var övertygad om att jag skulle komma in på nån av dem iaf...
Citera
2014-08-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawgon
Reserv nr 2 på min utbildning... från 2 till 2 vilket betyder att ingen blev intagen.

Högskoleprov(HP)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 2
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 32

Det är en distanskurs, tror ni att det kan vara värt att ringa skolan? Fråga om man kan gå första terminen och hoppa in ifall någon hoppar av?

Bump
Vad tror ni? Lönar det sig att ringa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in