Citat:
Ursprungligen postat av
Rafflarn
Hmm, om du hade haft reservnummer 3, så hade du haft en något, även fast minimalistisk chans.
Citat:
Ursprungligen postat av
HurrHurr
Programmet hade bara överintagning med 2 personer (29, ska vara 27).
Är tredje reserv i en grupp av 11 antagna (BI) och femte reserv i HP av 11 antagna, tror ni jag kan bli kontaktad till reservkallelse?? Är mest nyfiken, kommer tacka nej om jag blir erbjuden platsen eftersom jag ska till Kina i år, men nästa år hade jag tänkt söka utbildningen.
Nej, du kommer inte bli kontaktad...
Citat:
Ursprungligen postat av
chobii
Antagen till Ämneslärarprogrammet i Uppsala efter ha varit första reserv! Livet är gött ibland!

Grattis! Du ska bli en LÄRARE!
Citat:
Ursprungligen postat av
Edde05
Hej!
Gick från 6 reserv av 29 antagna i urval 1 till 5 reserv 24 antagna i urval 2. Detta gäller kvotgruppen B1EX på läkarprogrammet vid Lunds Universitet. Finns det något hopp alls? Enligt mig själv så är väl chansen minimal. Tack för svar!
Oj, det var inte en dum placering, men i ditt fall handlar det om tur. Du får hoppas att någon inte dyker upp på uppropet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alegi
Sökte en utbildning där urval 2 HP var som minst 0.3, i år var urval 2 HP minsta 0.75 vilket betyder en ökning på över 50%
Vad beror detta på? Kommer det nästa år att vara minst 1.3 som krävs?
Såhär har det varit i alla år jag försökt komma in på högskolan (började när jag var 20), är nu 28 år och fortfarande har jag inte kommit in.
Anledning finns, var dum nog att sumpa betygen i gymnasiet vilket gjorde att jag gick ut med 13 i slutbetyg.
Högskoleprovet skrev jag för första gången i år och skrev 0.5 vilket jag trodde skulle räcka för förra året var det som sagt 0.3 efter andra urval men så klart i år så var det 0.75.
Är det ren otur eller gudarna som inte vill att jag jag någonsin skall få studera på högre nivå? det vill säga mitt öde för att jag var dum nog att inte satsa helhjärtat under gymnasietiden?
Hmm, jag tror högre studier är inget för dig grabben, speciellt nu när du är så pass gammal. Du borde istället satsa på ett yrke.
Citat:
Ursprungligen postat av
friendmeatfb
Är det värt att gå på uppropet även om man är reserv? Jag är reserv 3..

Nej, du blir uppringd.